Hop til indhold

Hvad sker der for hende?


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Silke er i behandling for borreliose lige nu....... :shock:

Hun har været periodevis halt i længere tid. Men ikke værre end at hun fik det fint igen bare hun blev holdt i ro et par dage.

 

Men her i foråret har der været flere "anfald", og hver gang var det som om hun skiftede ben undervejs, altså det var ikke det samme ben, hun haltede på hele tiden.. Til sidst var hun bare stivbenet og ked..

Fik tid hos dyrlægen, der følte hende grundigt igennem. Hun mente, at der var problemer med begge forben og muligvis det ene bagben... OG ryggen lige over haleroden..:cry:

Blodprøven viste IKKE noget om borreliose, men efterfølgende viste røngtenbilleder at der var forandringer i de to albueled, der kunne skyldes en længerevarende infektion.. Og noget ubestemmeligt på det ene bagben.

Hun er nu i gang med en skrap antibiotika-kur i 4 uger... Og allerede dagen efter hun var startet på pillerne, livede hun gevaldigt op og kunne gå normalt igen.

Nu har hun ingen problemer mere, undtagen lige på det mest ødelagte ben. Det halter hun lidt på, hvis hun går for lange ture eller render efter en bold..

 

Hvis Nana ikke er beskyttet mod flåter, så skal I måske overveje flåtsygdomme? :hmm:

 

For søren det lyder ikke rart. Håber hun snart er ovenpå igen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige kommet hjem fra rally træning.

 

Jeg havde absolut skruet HELT ned for forventningerne/ambitionerne og ville bare tage det stille og roligt.

 

Det var sidste gang i denne omgang og traditionen tro skulle vi gå bane med point tælling og tidstagning.

 

Det gik over al forventning og hun var meget opmærksom og glad og klarede det super fint - fik 88 point og blev treer :mrgreen:, kun slået af en anden kursist med bedre tid.

Jeg er TOTAL ligeglad med point og tid, det eneste der betød noget var at hun syntes det var sjovt - og det gjorde hun :banan::lun:

 

 

Jeg har en tid hos dyrlægen på mandag og er meget spændt på om de finder noget - jeg, personligt, tror det er hormoner, men tager alligevel tre puha prøver med.

Man ved jo aldrig.;-)

 

 

Krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt, men "bare" hormonerne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til dyrlægen i formiddags med Nana.

 

Hun blev checket i alle ender og kanter, men der var ikke noget at se/føle :-D

 

Hendes hjerte er meget fint og hun har en ret lav hvilepuls = hun er i god form :5up:

 

Der blev taget en blodprøve, som jeg fik svar på telefonisk, efter en time og den viste heller ikke noget :-D. Hendes blodprocent lå i den lave ende ( 39,9), men den ligger inden for normalen (37-55).

 

Dyrlægen gav mig ret i at det nok er noget hormonelt - som hun sagde: "Sådan lidt PMS agtigt, som vi andre har det".

Nana virker ellers ikke falsk drægtig - hun bygger ikke rede eller samler bamser, men hendes måde er så bare, at være træt og sløv :vedikke:

 

Jeg fik lige set på min gamle kalender fra sidste år. Der havde hun en rigtig slem omgang "jeg gider ikke at træne" i november måned - det begyndte nemlig på et HTM/trick kursus, vi var på i november sidste år.

Og gæt lige en gang - det var på præcis samme tidspunkt i hendes "cyklus" som denne gang (3-4 uger efter endt højløbskhed).

 

Det tyder da på et mønster :hmm:

 

PS.: Jeg glemte lige at tilføje at hun var så sød og frisk, da vi kørte til dyrlægen.

Vi tog en lille færge over fjorden, da der så ikke er så langt at køre og det er så hyggeligt :-D

Nana fulgte med i alt hvad der skete - sad med stritører og kiggede og kiggede.

De sidste par uger har hun bare lagt sig ned og prøvet på at sove og slet ikke været interesseret i noget på køreturene.

Det virker som om hun er på vej tilbage - er virkelig spændt på AG træningen i morgen :x:

Redigeret af Bamseida
Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme igen og det gik smadder godt :banan:

 

Nana er jo ingen Speedy Gonzales, men hun havde meget mere fart på og var glad :klap:

 

Jeg er over lykkelig og lettet :-D

 

Til gengæld måtte vi stoppe en halv time før, da det begyndte at hagle helt vildt og det gjorde ondt at være ude.

Vi søgte tilflugt i containeren og til sidst måtte vi gi' op. Hundene kom i bilerne og vi pakkede sammen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så er vi hjemme igen og det gik smadder godt :banan:

 

Nana er jo ingen Speedy Gonzales, men hun havde meget mere fart på og var glad :klap:

 

Jeg er over lykkelig og lettet :-D

 

Til gengæld måtte vi stoppe en halv time før, da det begyndte at hagle helt vildt og det gjorde ondt at være ude.

Vi søgte tilflugt i containeren og til sidst måtte vi gi' op. Hundene kom i bilerne og vi pakkede sammen :cry:

 

Skidt pyt med vejret... Men 2tal optur at smukke Nana var en stjerne til ag træningen... Jeg tror hun er ved at komme tilbage igen:banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...