Hop til indhold

Hvad sker der for hende?


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Jeg var, i formiddags, til et ekstra AG kursus i min klub og det var rigtigt godt :5up:

 

MEN Nana er stået helt af :cry:

Hun luntede hen til springene og var i det hele taget meget sløv.

Hun lagde sig ned hver gang det ikke var hendes tur.

 

Hun var heller ikke tip top sidste gang ( i tirsdags) vi var til træning, men slet ikke som i dag.

 

Jeg er ærlig talt temmelig bekymret for hende.

Det er sgu da ikke normalt at en hund på 2,4 år er så sløv :megaked:

Hun har sovet hele dagen - efter vi kom hjem.

 

jeg talte med min træner om det og hun sagde at det så ud som om hun ikke træde rigtigt igennem på forbenene - synes selv at det er svært at se :oops:

Det er ca. 1 måned siden at hun var i hendes 3. løbetid = livmoderbetændelse eller hormoner :vedikke:

Livmoderbetændelsen tror jeg ikke rigtigt på, da hun spiser fint, drikker normalt og gerne vil op i sofaen ( hun kan altså godt springe :roll:)

Hormoner, ja måske.............har for et stykke tid siden besluttet at hun skal steriliseres i sommerferien ( passer med at det er mellem to løbetider)

Hun var meget deprimeret under løbetiden og sov meget.

 

Har planer om at ringe til dyrlægen i morgen og starte med blodprøver og ellers få hende checket igennem.

Og så skal jeg have kontaktet Lone fra "The touch" ( har gået til rally med hende) og håbe på at hun har en tid til hende, snarest.

Det kunne jo være at Nana har en skævhed eller noget som gør ondt..........:vedikke:

 

Noget må der gøres, for det er sgu ikke til at holde ud - er mega ked af det, for tænk hvis nu hun går og har ondt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Jeg var, i formiddags, til et ekstra AG kursus i min klub og det var rigtigt godt :5up:

 

MEN Nana er stået helt af :cry:

Hun luntede hen til springene og var i det hele taget meget sløv.

Hun lagde sig ned hver gang det ikke var hendes tur.

 

Hun var heller ikke tip top sidste gang ( i tirsdags) vi var til træning, men slet ikke som i dag.

 

Jeg er ærlig talt temmelig bekymret for hende.

Det er sgu da ikke normalt at en hund på 2,4 år er så sløv :megaked:

Hun har sovet hele dagen - efter vi kom hjem.

 

jeg talte med min træner om det og hun sagde at det så ud som om hun ikke træde rigtigt igennem på forbenene - synes selv at det er svært at se :oops:

Det er ca. 1 måned siden at hun var i hendes 3. løbetid = livmoderbetændelse eller hormoner :vedikke:

Livmoderbetændelsen tror jeg ikke rigtigt på, da hun spiser fint, drikker normalt og gerne vil op i sofaen ( hun kan altså godt springe :roll:)

Hormoner, ja måske.............har for et stykke tid siden besluttet at hun skal steriliseres i sommerferien ( passer med at det er mellem to løbetider)

Hun var meget deprimeret under løbetiden og sov meget.

 

Har planer om at ringe til dyrlægen i morgen og starte med blodprøver og ellers få hende checket igennem.

Og så skal jeg have kontaktet Lone fra "The touch" ( har gået til rally med hende) og håbe på at hun har en tid til hende, snarest.

Det kunne jo være at Nana har en skævhed eller noget som gør ondt..........:vedikke:

 

Noget må der gøres, for det er sgu ikke til at holde ud - er mega ked af det, for tænk hvis nu hun går og har ondt :megaked:

 

Ja du er selv inde på de to muligheder det kan være. Smerter eller homonforstyrrelser. Jeg har selv måtte sterelisere to tævehunde pga seriøse homonforstyrrelser. Den ene kunne ikke gå en mdr efter løbetiden. Hun gik som om hun havde skåret alle trædepuderne op. Efter 3 løbetider måtte jeg sterilisere hende. Nå men god bedring til Nanna

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ihvertfald få en dyrlæge til at tjekke for underlivsbetændelse, vær meget obs på den ende ihvertfald.

 

God bedring :ae:

 

Ja, det skal hun helt sikkert checkes for.

 

Jeg er paranoid, når det gælder underlivsbetændelse - mistede min elskede Ida til den fandens sygdom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj men Nana dog:cry:

 

Jeg aner ikke, hvad det kan være.. Men måske du skal have tjekket bentøjet igennem, hvis der er nogen, der ser, at hun ikke træder helt igennem

 

Ja, helt sikkert.

 

Men jeg kan nu ikke se det.

Har lige været ude i haven, hvor hun har løbet lidt rundt og gravet på hendes plads - og der var der ikke noget i vejen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi oplevede også at Molly opførte sig sådan for et par år tilbage. Hun ville ikke rigtig springe til Agility, men ville hellere "snuse" lidt til springene inden hun hoppede over. Jeg tog hende med til dr. dyr og det viste sig at hun havde nogle vandsvulster på livmoderen. Ikke noget farligt, men nok til at det åbenbart gjorde ondt på hende og generede hende. Vi aftalte med dyrlægen at de beholdte hende og fjernede hele livmoderen, så hun ikke skulle få problemer med dét senere.

Rigtig god bedring med hende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er hun når I ikke er til træning? Jeg tænker på om hun måske kan være kørt træt i træningen?

 

Jeg synes hun fungerer fint, når vi går tur.

Hun render jo stadig løs nede ved fjorden og der løber hun fint.

 

Hun sover dog lidt for meget, synes jeg, og er ikke så aktiv, når jeg er på arbejde ( siger brormand, der arbejder hjemme).

 

Hun gider dog godt at træne herhjemme - tigger faktisk om det hver formiddag.

 

Jeg har jo selv tænkt over at hun muligvis er træt af at træne - i hvert fald rally og nu også agility.

Derimod er hun helt vild med at træne tricks, så jeg har meldt os til trick holdet i næste periode og så må vi se hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, håber du finder ud af hvad det er.

 

The Touch kan jeg kun anbefale :5up:

 

Ja, det har jeg hørt mange steder.

 

Jeg har gået til rally med hende i 3 perioder, da vi trænede i Hørsholm med aktivt hundecenter og hun virker meget fornuftig.

 

Det skal i hvert fald prøves.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi oplevede også at Molly opførte sig sådan for et par år tilbage. Hun ville ikke rigtig springe til Agility, men ville hellere "snuse" lidt til springene inden hun hoppede over. Jeg tog hende med til dr. dyr og det viste sig at hun havde nogle vandsvulster på livmoderen. Ikke noget farligt, men nok til at det åbenbart gjorde ondt på hende og generede hende. Vi aftalte med dyrlægen at de beholdte hende og fjernede hele livmoderen, så hun ikke skulle få problemer med dét senere.

Rigtig god bedring med hende :ae:

 

Blev hun så sig selv efter operationen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes hun fungerer fint, når vi går tur.

Hun render jo stadig løs nede ved fjorden og der løber hun fint.

 

Hun sover dog lidt for meget, synes jeg, og er ikke så aktiv, når jeg er på arbejde ( siger brormand, der arbejder hjemme).

 

Hun gider dog godt at træne herhjemme - tigger faktisk om det hver formiddag.

 

Jeg har jo selv tænkt over at hun muligvis er træt af at træne - i hvert fald rally og nu også agility.

Derimod er hun helt vild med at træne tricks, så jeg har meldt os til trick holdet i næste periode og så må vi se hvordan det går.

 

Jeg ved jo at du før har haft svært ved at finde hendes motivation når hun er til træning, så derfor var min første tanke, at hun er blevet kørt for hårdt (i forhold til hendes motivation), og dermed har mistet lysten.

 

Men ja, det bliver spændende at se om hun er anderledes når I går til en anden type træning.

 

Der kan selvfølgelig også være noget fysisk galt med hende, men at hun sover mere er jo meget normalt når hun er blevet lidt mere voksen, så jeg ville prøve at lade hende lave nogle fysiske ting (som ikke har med træning at gøre), og så se om hun udviser nogle tegn her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved jo at du før har haft svært ved at finde hendes motivation når hun er til træning, så derfor var min første tanke, at hun er blevet kørt for hårdt (i forhold til hendes motivation), og dermed har mistet lysten.

 

Men ja, det bliver spændende at se om hun er anderledes når I går til en anden type træning.

 

Der kan selvfølgelig også være noget fysisk galt med hende, men at hun sover mere er jo meget normalt når hun er blevet lidt mere voksen, så jeg ville prøve at lade hende lave nogle fysiske ting (som ikke har med træning at gøre), og så se om hun udviser nogle tegn her.

 

Ja, hun har jo haft de samme "symptomer" før, så det kan udemærket være det.

Jeg vil dog alligevel få hende checket, så jeg er helt sikker.

 

Fin ide at teste hende fysisk uden at træne, men hvordan, andet end at lade hende løbe løs på gåturene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun har jo haft de samme "symptomer" før, så det kan udemærket være det.

Jeg vil dog alligevel få hende checket, så jeg er helt sikker.

 

Fin ide at teste hende fysisk uden at træne, men hvordan, andet end at lade hende løbe løs på gåturene?

 

Få hende til at hoppe over noget der ikke ligner et normalt spring, og undlad så vidt muligt at få det til at ligne en træningssituation.

 

I det hele taget skal du være kreativ, prøve at få hende til at lave den samme slags bevægelser som til træning, men uden at det ligner træning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Få hende til at hoppe over noget der ikke ligner et normalt spring, og undlad så vidt muligt at få det til at ligne en træningssituation.

 

I det hele taget skal du være kreativ, prøve at få hende til at lave den samme slags bevægelser som til træning, men uden at det ligner træning :-D

 

Ja, selvfølgelig :-D

 

Tak for tippet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige kommet hjem fra en times gåtur ved fjorden, hvor Nana løber løs.

 

I dag lagde jeg meget mærke til hvordan hun gik og løb og jeg kan altså ikke se at hun ikke træder igennem på forbenene - i det hele taget går hun normalt, synes jeg.

 

Lavede lidt øvelser hvor hun hoppede op på en stor sten - den var ca. 1 meter høj og hun trak sig op med forbenene = intet problem.

Hun opfandt sit eget spring, da Bamse stod på tværs af en meget smal sti - hun kom løbende imod ham, tog ikke farten af og satte i et nydeligt spring over ham :lol:.

Hoppede også fint op på et bord/bænk sæt.

 

Det tyder i hvert fald ikke på at der er noget i vejen med bentøjet - hun var frisk, glad og aktiv.

 

Det tyder på at hun er inde i en af hendes "jeg gider ikke træning på en træningsplads", perioder ( der er nemlig ikke noget i vejen herhjemme)

 

Jeg vil tage til træning og være ekstremt opmærksom på hende. Holde nogle gevaldige pauser og så se tiden an. Håbe på at det er noget hormonelt og så se hvad sterilisationen kan stabiliserer hendes "humør"

 

Tror dog stadig at jeg vil prøve en tur til "The touch".

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige kommet hjem fra en times gåtur ved fjorden, hvor Nana løber løs.

 

I dag lagde jeg meget mærke til hvordan hun gik og løb og jeg kan altså ikke se at hun ikke træder igennem på forbenene - i det hele taget går hun normalt, synes jeg.

 

Lavede lidt øvelser hvor hun hoppede op på en stor sten - den var ca. 1 meter høj og hun trak sig op med forbenene = intet problem.

Hun opfandt sit eget spring, da Bamse stod på tværs af en meget smal sti - hun kom løbende imod ham, tog ikke farten af og satte i et nydeligt spring over ham :lol:.

Hoppede også fint op på et bord/bænk sæt.

 

Det tyder i hvert fald ikke på at der er noget i vejen med bentøjet - hun var frisk, glad og aktiv.

 

Det tyder på at hun er inde i en af hendes "jeg gider ikke træning på en træningsplads", perioder ( der er nemlig ikke noget i vejen herhjemme)

 

Jeg vil tage til træning og være ekstremt opmærksom på hende. Holde nogle gevaldige pauser og så se tiden an. Håbe på at det er noget hormonelt og så se hvad sterilisationen kan stabiliserer hendes "humør"

 

Tror dog stadig at jeg vil prøve en tur til "The touch".

 

du tror ikke at du måske overtræner hende når disse perioder dukker op med jævne mellemrum, måske er hun bare ikke så stor en træningsfreak som du gerne vil have hun er :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

du tror ikke at du måske overtræner hende når disse perioder dukker op med jævne mellemrum, måske er hun bare ikke så stor en træningsfreak som du gerne vil have hun er :vedikke:

 

Måske :vedikke:

 

Men er en gang rally og en gang agility om ugen for meget træning :hmm:

De to gange er fordelt over ugen ( Ag tirsdag og rally lørdag).

 

Jeg har så været på nogle ekstra kurser nogle søndage, men det er kun et om måneden.

 

Umiddelbart synes jeg ikke det virker af for meget, men hunde er jo forskellige.

Og perioder er forskellige.

Når jeg nu tænker mig om, så har de sidste to "døde" perioder, ligget under og ca. 1 måned efter løbetid. Det er måske her forklaringen ligger......:vedikke:

 

Jeg har lige været ude på græsset og træne, da Nana blev ved med at sidde og stirre på mig - det betyder som regel at hun gerne vil lave noget.

Jeg tænkte at jeg så ville prøve at træne rally, som hun også er gået død på.

Hun gik bare så smukt og var meget tændt.

Jeg blandede så lidt spring ind i "skiltene", som der jo er med i øvet klasse og dem tog hun fint, omend lidt langsomt.

Jeg stoppede så, da hun stadig var på toppen og hun kunne slet ikke forstå at vi ikke skule lave mere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige kommet hjem fra rally træning.

 

Jeg havde absolut skruet HELT ned for forventningerne/ambitionerne og ville bare tage det stille og roligt.

 

Det var sidste gang i denne omgang og traditionen tro skulle vi gå bane med point tælling og tidstagning.

 

Det gik over al forventning og hun var meget opmærksom og glad og klarede det super fint - fik 88 point og blev treer :mrgreen:, kun slået af en anden kursist med bedre tid.

Jeg er TOTAL ligeglad med point og tid, det eneste der betød noget var at hun syntes det var sjovt - og det gjorde hun :banan::lun:

 

 

Jeg har en tid hos dyrlægen på mandag og er meget spændt på om de finder noget - jeg, personligt, tror det er hormoner, men tager alligevel tre puha prøver med.

Man ved jo aldrig.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke er i behandling for borreliose lige nu....... :shock:

Hun har været periodevis halt i længere tid. Men ikke værre end at hun fik det fint igen bare hun blev holdt i ro et par dage.

 

Men her i foråret har der været flere "anfald", og hver gang var det som om hun skiftede ben undervejs, altså det var ikke det samme ben, hun haltede på hele tiden.. Til sidst var hun bare stivbenet og ked..

Fik tid hos dyrlægen, der følte hende grundigt igennem. Hun mente, at der var problemer med begge forben og muligvis det ene bagben... OG ryggen lige over haleroden..:cry:

Blodprøven viste IKKE noget om borreliose, men efterfølgende viste røngtenbilleder at der var forandringer i de to albueled, der kunne skyldes en længerevarende infektion.. Og noget ubestemmeligt på det ene bagben.

Hun er nu i gang med en skrap antibiotika-kur i 4 uger... Og allerede dagen efter hun var startet på pillerne, livede hun gevaldigt op og kunne gå normalt igen.

Nu har hun ingen problemer mere, undtagen lige på det mest ødelagte ben. Det halter hun lidt på, hvis hun går for lange ture eller render efter en bold..

 

Hvis Nana ikke er beskyttet mod flåter, så skal I måske overveje flåtsygdomme? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke er i behandling for borreliose lige nu....... :shock:

Hun har været periodevis halt i længere tid. Men ikke værre end at hun fik det fint igen bare hun blev holdt i ro et par dage.

 

Men her i foråret har der været flere "anfald", og hver gang var det som om hun skiftede ben undervejs, altså det var ikke det samme ben, hun haltede på hele tiden.. Til sidst var hun bare stivbenet og ked..

Fik tid hos dyrlægen, der følte hende grundigt igennem. Hun mente, at der var problemer med begge forben og muligvis det ene bagben... OG ryggen lige over haleroden..:cry:

Blodprøven viste IKKE noget om borreliose, men efterfølgende viste røngtenbilleder at der var forandringer i de to albueled, der kunne skyldes en længerevarende infektion.. Og noget ubestemmeligt på det ene bagben.

Hun er nu i gang med en skrap antibiotika-kur i 4 uger... Og allerede dagen efter hun var startet på pillerne, livede hun gevaldigt op og kunne gå normalt igen.

Nu har hun ingen problemer mere, undtagen lige på det mest ødelagte ben. Det halter hun lidt på, hvis hun går for lange ture eller render efter en bold..

 

Hvis Nana ikke er beskyttet mod flåter, så skal I måske overveje flåtsygdomme? :hmm:

 

Tak for tippet :5up: og godt at Silke er kommet over det - sådan nogle møgdyr (flåterne, altså :mrgreen:)

 

Borreliose har også strejfet mig, men hun har ingen symptomer på den sygdom ( halthed, feber, lammelse af ansigtsnerven mm.), så det tror jeg ikke hun fejler.

 

Men man skal jo ikke tro, men vide, og jeg vil da absolut tale med dyrlægen om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pøj-pøj med dyrelægen Sanne, det er alt andet end sjovt når ens hund viser en anden og trist adfærd end normalt :cry:

 

Mine tanker var også noget fysisk, noget hormon noget eller noget h/l orme noget, for de kan alle give diffuse symptomer lige som de du har beskrevet. Men efterhånden som jeg har læst alle indlæg igennem er min tanke mest på noget hormon-noget, det lyder som om der er et mønster der :hmm:

 

Hvor om alting er, så håber jeg ikke det er noget alvorligt og at i finder ud af det hurtigst muligt XXXXXXXXXX

 

 

 

...også rigtig god bedring til Silke, det er den anden hund jeg høre om her på sjælland der har fået Boriliose :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...