Hop til indhold

spörgsmål fra en ny hvalpejer.


Gæst Beouf
 Share

Recommended Posts

Gæst Beouf

Hej alle sammen,

 

Min käreste og jeg er blevet de heldige ejere af den fineste lille franske hvalpe basse :klap: Han kom hjem i söndags (8 uger og 1 dag gammel) efter vi havde ventet på ham i 5 uger, så gläden vil ingen ende tage i det lille hjem.

 

Men nu dukker der selvfölgelig lidt spörgsmål op, som jeg håber i kan väre med til at svare på.

 

Vi er jo i fuld gang med renligheds träning. Vi bor i lejlighed, så vi har desvärre ikke mulighed for bare at lukke ham i haven.

 

Status her på dag 6 er at vi har lärt hans rutiner at kende, og går med ham ca 1 gang i timen (medmindre han snorker på hans yndlingspude ;-) så bliver det udskudt lidt.

 

Det går ret godt syntes jeg, puha laver han ikke indendörs, og det bliver måske til 2 tissetåre i löbet af dagen på gulvet.

 

Min udfordring er nu, at "barselstiden" jo slutter om nogle uger, og jeg forventer ikke at han til den tid kan holde sig flere timer end han kan nu.... heldigvis arbejder jeg tät på, så jeg kan köre hjem i löbet af dagen og lufte, men jeg kan jo ikke komme hjem 1 gang i timen!!

 

så har jeg hört nogle tale om aviser foran dören, eller i brusekabinen??

Er det en fordel at bruge denne metode? eller lärer det ham bare at det er ok at göre det indenfor? og hvordan lärer jeg ham i så fald at "bruge" avisen?

 

Håber i har en nogle gode bud.... og ups det blev vist et lidt langt spörgsmål :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sonir

Jeg vil ikke rigtig sige så meget til det du spørger om, da jeg ikke har brugt metoden selv. Jeg kender folk der har og som siger det er vejen frem, andre siger det modsatte, sån er det jo med mange ting.

Det jeg egentlig vil, er at huske dig på at begynde alene hjemmetræningen, inden du starter på job igen. Det er super vigtigt. Det var en af de ting vi ikke selv fik ordentligt styr på, og vi har nu en hund der til tider er ret utilfreds med at være alene, men som ikke tisser inde. Skal jeg være ærlig, vil jeg hellere have en hund der kan være alene, og som så af og til tisser på mit gulv.

Det var ikke meget hjælp, men bare et lille fif, som jeg selv har lært på den hårde måde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77

Jeg har lille Sif på 12 uger og vi har trænet alene-hjemme metoden siden hun var 9 uger. Nu kan hun være alene hjemme i 3 timer....Garanteret også længere, men det har ejg altså ik afprøvet endnu. Men hun kan godt holde sig i de 3 timer hun nogen gange er alene, bare hun får en luftetur inden og så snart jeg kommer hjem.

 

Tillykke med hvalpen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen,

 

Min käreste og jeg er blevet de heldige ejere af den fineste lille franske hvalpe basse :klap: Han kom hjem i söndags (8 uger og 1 dag gammel) efter vi havde ventet på ham i 5 uger, så gläden vil ingen ende tage i det lille hjem.

 

Men nu dukker der selvfölgelig lidt spörgsmål op, som jeg håber i kan väre med til at svare på.

 

Vi er jo i fuld gang med renligheds träning. Vi bor i lejlighed, så vi har desvärre ikke mulighed for bare at lukke ham i haven.

 

Status her på dag 6 er at vi har lärt hans rutiner at kende, og går med ham ca 1 gang i timen (medmindre han snorker på hans yndlingspude ;-) så bliver det udskudt lidt.

 

Det går ret godt syntes jeg, puha laver han ikke indendörs, og det bliver måske til 2 tissetåre i löbet af dagen på gulvet.

 

Min udfordring er nu, at "barselstiden" jo slutter om nogle uger, og jeg forventer ikke at han til den tid kan holde sig flere timer end han kan nu.... heldigvis arbejder jeg tät på, så jeg kan köre hjem i löbet af dagen og lufte, men jeg kan jo ikke komme hjem 1 gang i timen!!

 

så har jeg hört nogle tale om aviser foran dören, eller i brusekabinen??

Er det en fordel at bruge denne metode? eller lärer det ham bare at det er ok at göre det indenfor? og hvordan lärer jeg ham i så fald at "bruge" avisen?

 

Håber i har en nogle gode bud.... og ups det blev vist et lidt langt spörgsmål :lun:

 

du har stadig nogle uger siger du, og lige smutte hjem engang imellem- se om det ikke går.Det med at lægge aviser,kan jo risikere at din hund synes det er hyggeligere at tisse inde end ude- i det lange løb.

 

hold fast i det sædvanlige, ud og have mulighed for at tisse, efter,leg,spisning og søvn, konsekvent- sige tisse når hun gør det og ros. Det er en kvik race og allerede efter et par uger kan hun såmænd tisse på komando.

 

husk alenehjemmetræningen, og overvej om du måske kan smutte lidt tidligere fra job istedet for at rende hjem, sætte hunden igang for så at forlade den igen....det er måske mere stressende for den. Måske endnu bedre hvis den kan være lidt i hvalpedagpleje- så den ikke skal bruge så mange timer alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beouf

Tak for jeres input, vi holder os fra aviserne..... lidt tissetåre på gulvet er alligevel ikke det värste at törre op ( rodalon er min nye ven :-D ).

 

Vi er begyndt på alene hjemmeträning, så det går langsomt men fint fremad.....

Jeg havde ikke selv overvejet at det kan skade mere end gavne, hvis jeg kommer hjem midt på dagen for så at gå igen, så jeg tror vi tager rådet til os om at gå lidt tidligere fra arbejdet i stedet.

 

Jeg er ikke rigtig bekendt med hvalpedagpleje, det tror jeg lige jeg googler en gang :-D

 

Et andet spörgsmål jeg lige kommer på, er at jeg har läst herinde at nogle planter/blomster er giftige for hunden at spise ??

Min lille bandit er meget glad for at tygge i alt grönt vi stöder på mere eller mindre, hvad skal jeg väre ekstra opmärksom på??

Link til indlæg
Del på andre sites

følger lige med her, for Sif overfalder stort set også alt grønt hun kan komme i nærheden af:mrgreen:

 

Vi har spurgt dyrlægen om det der med at spise giftige ting, og der er vist en side under dyrlægedoktor.dk, der lister de forskellige giftige planter. Det skal man selvfølgelig passe på med. Hvis hunden spiser dem, kan den nemlig få det dårligt og kaste op, men hunden har ikke lært, at planten er giftig, idet den ikke bliver dårlig af det med det samme.

 

Vi har en guldregn i haven, og den er jo ret giftig, men indtil nu har Otto ikke spist af den, selvom han æder alt grønt. Vi forsøger også at holde ham fra den.

 

Otto er god til at være alene hjemme, selvom han "kun" er 13 uger. 4-5 timer kan han klare. Held og lykke med det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...