Hop til indhold

Shæferhvalp.


Gæst thmn
 Share

Recommended Posts

Hejsa.Jeg er ny herinde.Har fået en dejlig shæfertæve for en uge siden.Det går rigtig godt bortset fra hun æder sin egen afføring.Syntes det er lidt klamt,nogen der har erfaring med det?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound

Det er ikke usædvanligt at hvalpe æder egen og andres afføring, men som du siger så er det mega klamt.

 

Jeg havde samme problem med en af mine, men et par måneder med Kaprotabs satte "en prop" i den adfærd :blink:

 

Det er nogle piller du kan købe hos dyrlægen, som efter sigende skulle få det til at lugte/smage utiltrækkende.

Hvis man har flere hunde skal man dog gi' dem alle !

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig glædelig schæfer vaps :lun:

 

Mine har også gjort det :badr: et lille bitte drys salt i maden i små 14 dag gjorde forskellen for mine 2 :-D

 

Har også hørt, at sukker og ananas skulle kunne gøre det, men det har jeg ikke forsøgt med :hmm:

 

Nå, ja og så sørge for at samle op selvfølgelig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

her spises det også - men først dagen efter, så en tur rundt med en skovl og spand om aftenen :mrgreen:

 

At han så finder en masse fra de andre dyr der færdes her på grunden - katte, ræve, harer, hjorte mv er en anden sag - det er total klamt!

 

Tillykke med den lille - der er intet som en schæfer vaps! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glædelig schæferhvalp!

 

Min bette Ozzie havde samme delikate vane en overgang som hvalp - jeg investerede i kaprotabs og de virkede - men som jeg husker det så var det kun en overgang at hun åd sin egen lort.

 

 

.... at hun så nu, som voksen æder en hel del forskelligt lort er noget helt andet, men altså, hun æder dog ikke sin egen længere. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes jeg har hørt en teori om, at hunde kun spiser afføring, hvis der er noget ufordøjet mad i. Så hvis de spiser egen afføring, er det fordi de ikke kan fordøje maden ordenligt. Hvis de spiser andres afføring er det fordi, at den indeholder noget næring, som hunden mangler..

 

Aner ikke om der er hold i det - eller om det måske bare er en super lækker schæfer ting...

 

Tillykke med din lille hvalp - den er garanteret bedårende...:hmm::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
.... at hun så nu, som voksen æder en hel del forskelligt lort er noget helt andet, men altså, hun æder dog ikke sin egen længere. :mrgreen:

 

Der er jo rigtigt mange hunde der sætter særlig pris på sådan en delikat lille katte hømhøm.......mine egne incl. :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enzo er den første af mine 3 schæfere som har sat pris på lort. Han er rigtig glad for kattelort :evil::evil::evil::evil::evil::evil: Som helt lille hvalp fik han også guffet noget menneskelort - føj for den da! Alt andet er ligegyldigt. Han spiser ikke egne eller andre hundelorte.

 

Og er helt enig - vi mangler da at se billeder af den lille vaps :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...