Hop til indhold

Hvad er din spidshunds....


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Yndlingsleg?

 

Yndlingsgodbid?

 

Yndlings aktivitet?

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?)

 

Yndlingsmad?

 

Yndlingshadeting?

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst maian889

Yndlingsleg? - Al leg der involverer en fodbold

 

Yndlingsgodbid? - Ost sammen med faaaaar ved morgenbordet i weekenden, det er det eneste tidspunkt tiggeri er tilladt :lun:

 

Yndlings aktivitet? - Ligge oven på menneskers fødder og gøre sig lækker i håb om at blive nusset på maven

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?) - Kleiner münsterlænder tæve som er 3 uger ældre end ham

 

Yndlingsmad? - Hans tørfoder med en slat sovs eller resterne af en lille bøf iblandet, det er mums

 

Yndlingshadeting? Hans børster, han elsker at hade dem. Kan gøre et kæmpe nummer ud af at skulle ordnes, men når først vi er gået i gang ligger han og bliver helt salig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ynglingsleg: At lege ruske-/trækkeleg. Hente pind og bold.

 

Ynglingsgodbid: OST, ost, ost (Emmenthaler, gorgonzola, gammel ost fra Kreta :mrgreen:)

 

Ynglingsaktivitet: Gå waterwalk ved fjorden - ikke for motionens skyld, men så er man jo tættere på mågerne - hvis altså sporlinen bare var længere. Og de satans krabater skal bare nakkes :roll:. Efter 9,3 år er det stadig ikke gået op for ham, at de altså flyver, når han nærmer sig :stupid:

 

Ynglings hundevennerracer: Han er ikke racist og foretrækker ikke nogen race specielt.

 

Ynglingsmad: ALT. Han har aldrig levnet noget mad han har fået serveret.

 

Ynglings hadeting: En STOR bredbrystet rottweiler, som vi en geng imellem møder i skoven. Der bliver både råbt fuck dig og skriiiiid :evil:

Ret ærgerligt, da ejeren er super flink :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Rød for Gaia og blå for Reiki.

 

Yndlingsleg?

 

at jagte fugle

 

Ruskelege og andet der forgår med legetøj. Feltsøg er osse ret højt på listen og det samme er rundering

 

Yndlingsgodbid?

 

tja -han er altædende, men vil tro vi er ude i noget med KØD. Han arbejder dog osse glimrende for mælkebøtteblade og brombær:lol:

 

ALT der kommer fra moars lommer -og mad i det hele taget.

 

Yndlings aktivitet?

 

tjaa... jagte fugle:stupid:

 

Samvær med "moar" -helst noget der involverer godbidder eller boldleg, så enhver form for træning er i høj kurs

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?)

 

han er ikke særligt social, men han foretrækker andre hunde der gider at tøffe roligt rundt og snuse ligesom ham selv, eller hvis det kommer over ham, at lege tagfat. Racen er så underordnet, hvis bare de gider lege/hygge på den måde.

 

Foretrækker racen mennesket, i særdeleshed hendes "moar". Hun er glad for de stort set alle andre hunde, men kommer bedst ud af det med lidt robuste hunde der kan tåle fysisk "hård" leg, eller hyrde-typer som forstår at lege tagfat

-dette er dog ikke fordi hun foretrækker dem, men fordi de fleste andre hunde synes hun er belastende, sær og/eller skræmmende;-)

Yndlingsmad?

 

Mad... han er som tidl nævnt altædende -dog kommer gule blomster og kød nok højest på listen

 

MAD -alt er velkomment. Større madøre skal man lede længe efter

 

Yndlingshadeting?

 

hmm ja... soignering i enhver afskygning. Han gemmer sig under sofabordet ved den mindste risiko for at "moar" har fundet børst, shampoo, tægetang e.l. frem. Nix, en rigtig mand har ikke behov for grooming:lol:

 

Fremmede mennesker der vil røre ved hende -de skal holde deres fingre for dem selv BASTA:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katrine

Skøn tråd!!:banan:

Yndlingsleg: Næst efter al leg med andre hunde er hente bolde, bide i pivedyr og at bide blomsterhovederne af alle planterne i haven :slem:

 

Yndlingsgodbid: Kød, og ligesom reiki hovederne på mælkebøtterne! Han har faktisk præsteret at sjæle disse fra kaninerne flere gange :lol:

 

 

Yndlingsaktivitet: Være sammen med mor og far, lege med andre hunde og lange gåture. Han har aldrig læst, at hvalpe ikke har lyst til og kan holde til at gå ret meget.

 

Yndlingshundevennerace: kan lide alle hunde, og vil gerne være venner med dem alle. Men han leger allerbedst med min søsters blanding (dsg, rotweiler, labrador, border collie). De leger nogle vilde løbe/pøle lege indtil de er så trætte, at de ikke kan gå mere. Og så sover de så i ske eller i hinandens kurve, indtil de har en smule energi til at lege videre.:lun:

 

Yndlingsmad: Er ikke ret madglad, og spiser meget lidt uanset hvad han får, og kan sagtens levne kød. Han bliver fodret med Kingsmore puppy nu, og det spiser han faktisk fint af. Han er vist bare nøjsom, for han vokser fint og er meget livlig til trods for at han spiser halvt så meget som den vejledende mængde.

 

Yndlingshadeting: Bad! Også selvom han ellers elsker vand og benytter hver en å, sø og vandpyt til at blive våd og faktisk har sit eget meget benyttede soppebassin i haven.:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yndlingsleg? Hive mor og fars sokker af deres føder. Ligge på ryggen og gnaske sok med frolic. Eller træktorvsleg :-D

 

Yndlingsgodbid? Frolic, frikadeller og pølser. Muuums! :mums:

 

Yndlings aktivitet? Den er svær! Alt fra at jagte fugle/hare. Bade eller stikke af :lol:

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?) Alt og alle! Bare de gider at lege :mrgreen:

 

Yndlingsmad? Godbidder :-D.

 

Yndlingshadeting? At blive børstet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Yndlingsleg? Bide-i-hals-og-rulle-på-jord med andre hunde og trækleg med os som går ud på: trække trække, tonse ind i mennesket og mosle rundt der

 

Yndlingsgodbid? Leverpostej, griseører og alt hvad jeg spiser af madder

 

Yndlings aktivitet? Lege med hunde, løbe vildt hurtigt, fange mus, være på sjove ture

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?) Mindre størrelser, gerne med ekstra lang krop og korte ben. Alle som gider bide ham i halsen og angribe eller jagte ham.

 

Yndlingsmad? Griseribben og lynstegt nyre :mums:

 

Yndlingshadeting? Sjovt nok osse at blive børstet :lol: Upraktisk når man har så meget pels.. dog starter hadet først når tyggestangen er færdig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Lige lidt OT.

 

Buddha, har Motor også tabt en masse underuld?

Herhjemme har vi børstet og børstet i flere uger snart, der er pels overalt og han bliver ved med at tabe alt underulden :-D

 

Nææh.. min hund fælder åbenbart kun efter sommeren :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Samme som mit pelsdyr, jeg skal kæmpe for at få det af, eller proppe ham i bad :klap:

 

Har lige haft Motor i bad - med samme bagtanke - det er bare ikke det vilde der røg af af den tur :fornaermet: Men han er godt nok blevet fin og ren!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hvor er i heldige ! Her har vi efterhånden fyldt tre poser med underuld :shock:

 

Ville nu meget hellere have at han fældede, så han ikke svedte sådan hele tiden :ae: Men sidste år da han gik i fæld (i september :rolleyes:), gik jeg ham grundigt igennem, og så kom der ikke rigtigt mere af efter en uges tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville nu meget hellere have at han fældede, så han ikke svedte sådan hele tiden :ae: Men sidste år da han gik i fæld (i september :rolleyes:), gik jeg ham grundigt igennem, og så kom der ikke rigtigt mere af efter en uges tid.

 

Synes stadig han sveder en masse :-( . Men han får lov til at komme i søen hver dag, og det eeeelsker han :-D !

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige endnu mere OT, sorry.

Men vi går og overvejer en Chow, og det eneste minus vi ser er pelsen, ikke det at den skal børstes, men vi frygter pels allevegne.. Nu tænker jeg at en Chow og samojed må have rimelig ens pels, ret mig hvis jeg tager fejl :) men døjer i med pels overalt hele året rundt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Lige endnu mere OT, sorry.

Men vi går og overvejer en Chow, og det eneste minus vi ser er pelsen, ikke det at den skal børstes, men vi frygter pels allevegne.. Nu tænker jeg at en Chow og samojed må have rimelig ens pels, ret mig hvis jeg tager fejl :) men døjer i med pels overalt hele året rundt?

 

Jeg vil sige jeg vil hellere ha samojed pels i huset end fx labrador pels. Samojeder fælder hovedsagligt i totter og hårene er til at få fat i. Minder meget om nullermænd..

Hvor fx kort pelsede hunde smider enkelt-hår over det hele.. Det ville jeg få fnidder af.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at Bamse har fældet (eller mangel på det samme) vildt anderledes i år - i forhold til hvad jeg husker.

Jeg kan blive ved at rede underuld af ham og han har ikke fældet nær så meget som han plejer og han SVEDER :lun:

 

I dag gjorde så jeg noget jeg aldrig har gjort før:

 

Jeg barberede hele hans mave, under "armhulerne" og lidt af hans bukser med min brors skægtrimmer.

 

Det blev faktisk ret fint og han nød det i fulde drag - han lå helt stille med lukkede øjne :-D

Nu håber jeg så at det kan hjælpe ham lidt, den varme stakkel :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det må have set mærkeligt ud :lol:

 

Bamses mave ser i hvert fald sær ud - der er jo ingen dækhår, kun underuld :mrgreen:

 

Haha ja det så ret sjovt ud :-D. Var også i tvivl om det var en samojed, men når man så hovedet så var man ikke i tvivl mere:mrgreen::lol:.

 

Hahah han er sikkert fin alligevel :hjerte:. Og han nyder sikkert at han ikke skal have al den varme pels mere!:hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yndlingsleg? - Et hvilket som helst af alle hendes mange plys-pive ting som jeg enten skal kaste igen igen igen eller jagte hende rundt i lejligheden mens hun har et i munden :banan:

 

Yndlingsgodbid? - ALT det hun som allergihund ikk må få + alt hun gerne må få :mrgreen:

 

Yndlings aktivitet? - Jage mus og æde mus....og jaah, bare æde :genert:

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?) - Alle der er hunde-høflige og ikke er kæmpe store (fra Møffe-størrelse og opefter), dem er hun noooget utryg ved :genert:

 

Yndlingsmad? - Bare MAD i store mængder!

 

Yndlingshadeting? - Det årlige våde Ad-Bad med shampo:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ja det så ret sjovt ud :-D. Var også i tvivl om det var en samojed, men når man så hovedet så var man ikke i tvivl mere:mrgreen::lol:.

 

Hahah han er sikkert fin alligevel :hjerte:. Og han nyder sikkert at han ikke skal have al den varme pels mere!:hjerte::hjerte:

 

Ja, formålet er jo sådan set også bare, at han ikke skal lide så meget her i varmen - ikke at han skal se bedre ud :-D

Hvis man ikke ved det kan man overhoved ikke se det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, formålet er jo sådan set også bare, at han ikke skal lide så meget her i varmen - ikke at han skal se bedre ud :-D

Hvis man ikke ved det kan man overhoved ikke se det.

 

Han må godt nok også ha det varmt, han har jo en super tætsiddende sort pels.

:shock::shock: ..

 

Men godt du er så sød og tænker på ham :-D.

hVornår ses vi til træf igen? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...