Hop til indhold

uddannelse ledmanipulation


Gæst Whippets
 Share

Recommended Posts

Gæst Whippets

Er der nogen der ved hvordan man bliver uddannet så man kan udfører ledmanipulation ?

 

Er det en uddannelse eller er det kurser ? Og hvor kan man gøre det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Hvis man uddanner sig til kiropraktor er det jo en del af uddannelsen. Ellers ville jeg umiddelbart mene at man som min. skal være uddannet fys/mas el lign., så man har lidt baggrund for hvad det drejer sig om..

 

Ved ikke om du mente behandling af hunde eller mennesker og om der er forskel på krav/uddannelse.. :hmm:

 

Hvis man googler >ledmanipulation uddannelse< kommer der lidt forskelligt frem, men ved ikke personligt om det er godt eller dårligt.. http://correctionacademy.dk/default.asp?sideid=48

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man uddanner sig til kiropraktor er det jo en del af uddannelsen. Ellers ville jeg umiddelbart mene at man som min. skal være uddannet fys/mas el lign., så man har lidt baggrund for hvad det drejer sig om..

 

Ved ikke om du mente behandling af hunde eller mennesker og om der er forskel på krav/uddannelse.. :hmm:

 

Hvis man googler >ledmanipulation uddannelse< kommer der lidt forskelligt frem, men ved ikke personligt om det er godt eller dårligt.. http://correctionacademy.dk/default.asp?sideid=48

 

Men for at kunne kalde sig kiropraktor i dag skal man så vidt jeg ved være dyrlæge.

 

Men de jeg umiddelbart kender der ledmanipulerer er jo nogen som har fulgt en allerede praktiserende og evt. taget løbende enkeltfagskurser (i udlandet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Men for at kunne kalde sig kiropraktor i dag skal man så vidt jeg ved være dyrlæge.

 

Det mener jeg også, og derfor det hedder ledmanipulation og ikke kiropraktor.

 

Går ud fra at vi taler hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Hvis vi taler om manipulation af hund ved jeg ikke så meget.. :genert:

 

Dog mener jeg det er utrolig vigtigt at man sammen med teknikken lærer hvad det er man gør/påvirker, i hvilke tilfælde man skal manipulere og i hvilke man ikke skal. Derudover hvordan man skal tackle situationer hvor patienten bliver dårlig/utilpas efter behandlingen - går ud fra det er nogenlunde det samme med hunde som med mennesker.. ;-)

 

Og ja, der er nok større udbud af uddannelse i udlandet end herhjemme. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...