Hop til indhold

Hvor dum har man lov at være...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Helt ærlig, hvor tumpet har man lov at være, hvorfor går man med to egetkønsaggressive hunde samtidig med at man ryger en smøg :damn:

 

Skælskør: Der er utryghed i den gamle købmandsgård i Algade 11, hvor den lille hund Ronaldo mandag blev skambidt af to store hunde, hvis ejer også bor i gården. Dagen efter Sjællandskes historie lykkedes det for tv-stationen 24 Sjællandske at træffe ejeren af de to hunde, Guido Rigby, der er ked af det passerede.

 

- Men det skete altså kun, fordi den lille hund var i gården uden snor. Det vil jeg da anklage ejeren for, hvis der bliver en stor sag ud af det her, fastholder han.

 

Han erkender dog, at han havde svært ved at styre hundene, hvoraf den ene tilhører en kammerat. Fordi de bliver ret ophidsede, når der er en anden hanhund i nærheden.

 

- Jeg har en dårlig hånd, og det var den, der holdt i snoren, fordi jeg havde en cigaret i den anden, forklarer han.

 

Guido Rigby afviser, at hans hunde skulle være ulovlige kamphunde.

 

Ejer af store hunde ked af lille hunds død - sn.dk - Sjællands Nyheder - Lokal - Slagelse

 

Artiklen fra i går: Lille Ronaldo bidt ihjel - sn.dk - Sjællands Nyheder - Lokal - Slagelse

 

og et lille ps: Det irriterer mig at overskriften papiravisen i går var "2 kamphunde slog Ronaldo ihjel", alene baseret på, at ejeren af Ronaldo havde sagt "det må jo være kamphunde..."

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden ting jeg ikke forstå, det er at ejeren af de to hunde mener at det er Ronaldos ejers skyld fordi den ikke havde snor på, men ifølge nedenstående, så løb Ronaldo ikke hen til de to hunde, derimod trak de to hunde ejeren hen til Ronaldo, og så kan spørgsmålet om snor vel være ligegyldigt :vedikke:

 

Lille Ronaldo bidt ihjel

 

Skælskør: Der er en stor tristhed i stuen hos Susanne Herrmann i Algade 11 G i denne tid. Det skyldes fraværet af hendes elskede lille hund, Ronaldo, der er af racen Lhasa Apso. Mandag morgen fik han dødelige sår ved mødet med to store hunde lige udenfor Susanne Hermann´s dør i bebyggelsen, som tidligere var en gammel købmandsgård. Det skriver Sjællandske.

 

- Han plejer altid at lægge sig på ryggen lige udenfor døren, så jeg kan komme til at give ham snoren på, før vi skal gå tur. Men pludselig kom de to store hunde farende. De var i snor (eller rettere reb), men ejeren, (der bor et andet sted i bebyggelsen), kunne slet ikke holde dem. Han blev slæbt efter på knæ og albuer. Hundene kastede sig over Ronaldo og bed ham hårdt. Ejeren kunne slet ikke få dem til at stoppe, selv om han lagde sig ovenpå dem og boksede dem i maven, fortæller en chokeret men også vred Susanne Herrmann.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja en noget trist sag og tåbelige forklaringer fra den anden ejer.

 

Endnu mere tåbelig er de kommentarer til artiklerne ellers ved de hvad race det er, for journalisterne ved det åbenbart ikke.

 

Stakkels Ronaldo's ejer.

 

Jeg har ikke læst kommentarerne, jeg orker det ikke, men ifølge ejeren er det blandinger af Mastiff, Pointer og labrador

Link til indlæg
Del på andre sites

:stupid: Hold fast en spade... "Amen jeg har en dårlig hånd og blev bare NØD til at ryge imens jeg luftede to store hunde"

 

Så må man altså bare tage ansvaret for hvad de hunde gør.. Ej hvor må det bare være forfærdelig at opleve sin lille elskling blive skambidt ihjel :megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

:stupid: Hold fast en spade... "Amen jeg har en dårlig hånd og blev bare NØD til at ryge imens jeg luftede to store hunde"

 

Så må man altså bare tage ansvaret for hvad de hunde gør.. Ej hvor må det bare være forfærdelig at opleve sin lille elskling blive skambidt ihjel :megaked::megaked::megaked:

 

Ja, det er den del jeg slet ikke kan sætte mig ind i, hvordan fanden kan man være så uansvarlig, især når man ved at hundene lider af egetkønsaggressioner :evil:

 

Og ja, det må være så forfærdeligt for ejeren af Ronaldo, tænk sig at se sin hund blive bidt ihjel lige uden foran ens hoveddør :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden ting der også undrer mig ved historien er, at politiet hævder at det ikke er sikkert at hundene bliver aflivet, da ejeren har diverse klagemuligheder, men jeg troede at der i den nye lov stod, at alle hunde der skambider en anden hund skal aflives :vedikke:

 

Det synes jeg er underligt, når man høre den anden sag om den husky (eller var det en malamut?) der åd en kat... Den skulle jo aflives på stedet :vedikke: Nu må de altså lige beslutte sig for hvordan processen foregår, det kan jo ikke passe at det er op til den enkelte politi kreds at beslutte hvordan det skal foregå!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg er underligt, når man høre den anden sag om den husky (eller var det en malamut?) der åd en kat... Den skulle jo aflives på stedet :vedikke: Nu må de altså lige beslutte sig for hvordan processen foregår, det kan jo ikke passe at det er op til den enkelte politi kreds at beslutte hvordan det skal foregå!

 

Desværre tror jeg at det er sådan at det er op til den enkelte politimand at tage stilling, defineringen af skambidning er så vag at man rent faktisk kan konkludere hvad som helst ud fra den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre tror jeg at det er sådan at det er op til den enkelte politimand at tage stilling, defineringen af skambidning er så vag at man rent faktisk kan konkludere hvad som helst ud fra den...

 

Det er bare så tåbeligt, at man skal håbe på at man får en "hunde venlig" politi mand i sådan en sag, som kan forstå hundeadfærd...

 

Jeg må da indrømme at jeg hellere ved bo ved siden af en husky/malamut der åd naboens kat fordi den jagtede den ud af haven, end ved siden af ham hvis to hunde trak ham afsted for at få lov at æde en hund.... Altså hvis man skal sætte det groft op imod hinanden, så ville det i min verden være en aflivning i sidste tilfælde, og ikke i første :hmm:

 

Jeg er glad for de ikke har den lov her i Holland.. Og jeg er glad for at lige PT er Dexters bedste ven en Amstaff på 3½ måned, som han eeeeelsker at lege med :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare så tåbeligt, at man skal håbe på at man får en "hunde venlig" politi mand i sådan en sag, som kan forstå hundeadfærd...

 

Jeg må da indrømme at jeg hellere ved bo ved siden af en husky/malamut der åd naboens kat fordi den jagtede den ud af haven, end ved siden af ham hvis to hunde trak ham afsted for at få lov at æde en hund.... Altså hvis man skal sætte det groft op imod hinanden, så ville det i min verden være en aflivning i sidste tilfælde, og ikke i første :hmm:

 

Jeg er glad for de ikke har den lov her i Holland.. Og jeg er glad for at lige PT er Dexters bedste ven en Amstaff på 3½ måned, som han eeeeelsker at lege med :lun:

 

Ja, det er totalt tåbeligt, og i mine øjne altså også en meget ringe retssikkerhed, både for offer og ejer af den angribende hund, du kan jo ikke støtte dig til loven, alt afhænger af hvilken politimand der har sagen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...