Hop til indhold

Råd om chipning


Bankov
 Share

Recommended Posts

Mine hvalpe skal chippes i morgen. Er der mon nogen som helst måde man kan gøre det mindre traumatisk for de små at få stukket sådan en syl ind i nakken? :confused:

Vær rolig selv..

Vi plejer at gøre det på den måde at jeg holder hunden.. Som hvis jeg stiller den op på udstillingsbordet.. Rasmus giver lækre godbidder.. Ikke tørkost..de skal tygges for meget.. Men kylling eller gorgonzola/Spegepølse.. Og dyrlægen stikker.. Ingen af vores har hylet.. Men de er også vant til at komme til dyrlægen.. Og jeg er altid rolig. I hvertfald på hvalpenes vegne.. Jeg skal ærligt indrømme at tanken om at han stikker forkert og sætteer chippen i mig har strejfet mig :mrgreen: Løverne er langhårede og har små halse.. Så sylen er faretruende tæt på :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jason blev jo stukket hjemme i køkkenet da jeg var for at hente ham og vi fandt deeeeejlig kødpølse frem og gav først alle 5 hunde en bid og så blev han løftet op og blev chippet, vaccineret (og rabiesvaccineret? kan ikke huske om han havde det i forvejen :-)) - han mærkede ingenting. Det er bare vigtigt det er en rolig, fattet, "nu gør vi lige sådan her"-metode man gør - det tager ingen tid:blink:

 

Er hundene så små at de skal stå på et bord når de skal bruges til udstilling anbefaler min opdrætter at man ikke sætter dem på et bord når de skal stikkes, for de kan præge dem når de næste gang skal stilles på et bord til en udstilling :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Er hundene så små at de skal stå på et bord når de skal bruges til udstilling anbefaler min opdrætter at man ikke sætter dem på et bord når de skal stikkes, for de kan præge dem når de næste gang skal stilles på et bord til en udstilling :-D

Det tror jeg så ikke på.. Det handler om tillid... Hver gang vi er til dyrlægen (fra hvalpene er 5 uger til de er 10 uger og bliver chippet, mindst et par gange om ugen) kommer de op på bordet at stå.. Ligesom de flere gange hver dag kommer på bordet.. Får klippet negle - klippet bagdele - og tørret med føntørreren...

Og ingen af mine har set nervøse ud når de har været til dyrlægen efterfølgende og har fået vaccinationer eller fået taget blodprøve.. De er fuldstændig ligeglade. og de har heller ikke problemer efterfølgende med den dyrlæge der har stukket dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

det går så hurtig at de næsten ikke ligger mærke til det

men men da vi skulle have tyson chippet sagde dyrlægen at min kæreste skulle tage ham op i sine arme og lige så snart hun havse stukket ham skulle han dreje sig væk fra hende han kom ikke med så meget som et piv held og lykke med det:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for tipsene, allesammen :-)

 

Hvalpene blev chippet i morges og de klarede det superflot - ikke et piv eller noget. Men de havde også travlt med at guffe kylling :-D

 

Grunden til at jeg spurgt var, at chipperen syntes at det var noget pjat med godbidder ved vores første kuld :roll:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige fået Chipet vores hund idag, og hun sagde over hoved ikke noget til det, det var dejligt for vi havde nu også regnet med hun ville pive, men nej nej.

 

Så tag du/i det bare helt roligt, så tror jeg nu også at hunden slapper af.

 

Held & Lykke :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...