Hop til indhold

Første hund - muligvis samojede - et par spørgsmål


Gæst Steennp
 Share

Recommended Posts

Gæst Steennp

Hej alle

 

Min kæreste og jeg har gennem længere tid kigget på samojede hunde. Vi står og skal til at flytte ind i en 4 værelses lejlighed og har i den forbindelse en masse spørgsmål angående samojede hunde. Vi har læst en masse om hunden, men er alligevel i tvivl om nogle ting, så jeg håber i kan hjælpe:

 

 

  1. Alene hjemme. Der bliver skrevet mange forskellige ting. Nogle kan lade deres samojede blive hjemme hele dagen, mens andre får splittet deres hjem ad fordi den bliver destruktiv. Min kæreste og jeg er begge studerende og hunden skal derfor kunne være alene hjemme i løbet af en arbejdsdag- er det muligt?
  2. Gør. Nu skal vi jo flytte ind i en lejlighed, og som jeg kan læse det så gør samojeder rimelig meget. Selvfølgelig kommer det an på personligheden af den hund man ender med at få, men er det muligt at træne den så den gør mindre? Vi skulle jo nødig drive alle andre til vanvid når vi er væk fra 8-16 og hunden gør i et væk.
  3. Børn. Hvordan reagerer hunden når familien bliver forøget og den pludselig får endnu en person der er over den i hierakiet?

 

Vi er meget kærlige og rolige mennesker og vil selvfølgelig tage hundens træning meget seriøst så vi er overbeviste om at den nok skal få det godt uanset hvad.

 

Der er andre hunde der sikkert ville være nemmere at have i en lejlighed, men problemet er at vores hjerter har forelsket sig i en samojede.

 

Håber i kan hjælpe, andre gode råd er også meget velkomne.

 

Steen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

Min kæreste og jeg har gennem længere tid kigget på samojede hunde. Vi står og skal til at flytte ind i en 4 værelses lejlighed og har i den forbindelse en masse spørgsmål angående samojede hunde. Vi har læst en masse om hunden, men er alligevel i tvivl om nogle ting, så jeg håber i kan hjælpe: