Hop til indhold

Hundefoder... :/


Gæst Macu
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen.

 

Jeg fik masser af råd sidst ( tak til jer allesammen )

Jeg skal bruge hjælp til at finde foder til min søde macu, jeg har givet hende royal canin ( med kyllingesmag ) men hun var ikke så vild med det i forhold til Frolic ( oksekød ), nu har jeg læst på nettet at mange skriver negative kommetar om Frolic, så jeg vil gerne finde noget hundefoder med oksekød ( da det er det som hun er vild med ) .. Kan nogen søde herinde hjælpe ? :)

 

Mvh

 

Majed

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er ked af at skuffe dig, men det er nok ikke fordi, at der er oksekød i frolic, at hun er vild med det - det er nærmere, fordi de er fyldt med sukker. vi bruger dem også som godbidder af og til, men fuldfoder egner det sig ikke til.

 

der findes meget kvalitetsfoder efterhånden, f.eks. fra olivers, som leverer til døren. vi fodrer med acana og taste of the wild, det kan min hund godt lide, men han ville nok hellere have frolic, hvis han kunne vælge :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er ked af at skuffe dig, men det er nok ikke fordi, at der er oksekød i frolic, at hun er vild med det - det er nærmere, fordi de er fyldt med sukker. vi bruger dem også som godbidder af og til, men fuldfoder egner det sig ikke til.

 

der findes meget kvalitetsfoder efterhånden, f.eks. fra olivers, som leverer til døren. vi fodrer med acana og taste of the wild, det kan min hund godt lide, men han ville nok hellere have frolic, hvis han kunne vælge :blink:

 

Enig - det er sukkeret i Frolic, som trækker i Frolic - ikke oksekødet.

 

Olivers er et godt bud. De har en smagepakke, hvor man kan købe deres varianter (kylling, lam og fisk), så man kan finde hundens favorit.

 

Men du bliver nok nødt til at være hård i en periode og ikke falde tilbage til at give ham Frolic igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tesito

Hej,

 

jeg må slutte mig til de andre mht frolic og sukker. Jeg tror at du skal have fat i noget Acana hundefoder eller Orijen hundefoder.

 

Jeg faldt over disse to sider da jeg googlede ovenstående foder mærker:

 

orijenhundefoder.dk

acanahundefoder.dk

 

De giver et meget godt overblik i forhold til de forskellige varianter.

 

Håber at det kan hjælpe...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LauraS

Hvis prisen har noget at sige i afgørelsen af hvilket foder du vælger, så husk at regne ud hvad det koster pr dag/måned med det enkelte foder, og ikke bare på hvad indkøbsprisen er...

 

Vi lavede et regnestykke med alle de mærker vi var interesseret i på daværende tidspunkt, og blev virkelig overrasket!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft svært ved at beslutte mig for et foder, det er jo den rene jungle. :vedikke: Men jeg har besluttet mig at prøve med Oliver's til at starte med, de har fået mange anbefalinger, de levere lige til døren og jeg syntes prisen lyder fornuftig. Plus at de påstår de henter sækken igen hvis hunden ikke kan li' det....

 

Vi lavede et regnestykke med alle de mærker vi var interesseret i på daværende tidspunkt, og blev virkelig overrasket!

Det her lyder dog som en rigtig god ide, det vil jeg lige prøve at kigge på. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis prisen har noget at sige i afgørelsen af hvilket foder du vælger, så husk at regne ud hvad det koster pr dag/måned med det enkelte foder, og ikke bare på hvad indkøbsprisen er...

 

Husk også at tage i betragtningen hvad du kommer til at spare i dyrlæge regninger når du bruger et kvalitetsfoder der i hvert fald starter med gode råvarer trods alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Frolic er ligesom slik for hunde:-D.

 

Hvis du gav dit barn valgmuligheden for at vælge mellem et sundt måltid med kød og grønt eller slik, så ville barnet klart vælge slik - det gør din hund også:-D. Så hvis den har været vant til at få slik hele tiden, så vil den måske ikke elske det nye foder fra starten, men det kommer, når den finder ud af, at det altså er det, som er mad - det andet er guffer:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de svar :D jeg er meget glad for at denne hjælp.

 

Frolic ( jeg troede det var oksekød, men tak for at I retter mig )

 

jeg tror jeg starter med olivers

 

Nu Macu kun er 9 mdr., bør du overveje hvalpefoder.

 

Olivers har 2 typer; en til små og mellemstore racer og en til store racer - begge typer er lavet på kylling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hestekjær : Jeg startet med at købe royal canin foder til min lille hvalp men hun spiste ikke så meget. :) Jeg har givet hende Frolic i ca 2 uger kun.

 

A9: Jeg har købt oliver start for der står det er til hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hestekjær : Jeg startet med at købe royal canin foder til min lille hvalp men hun spiste ikke så meget. :) Jeg har givet hende Frolic i ca 2 uger kun.

 

A9: Jeg har købt oliver start for der står det er til hvalpe.

 

Super - med hvalpefoder.

 

Ang. appetit er det rimeligt normalt, at hvalpe i en kortere periode mister lidt af appetitten, og dermed ikke spiser så meget - jeg har oplevet dette med begge mine, appetitten kom fint igen.

 

Manglende appetit kan dog også været et udtryk for en mave/tarm infektion :???: så hold lige lidt øjne med det .....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...