Hop til indhold

BARF og gris

Gæst Basset-baby
 Share

Recommended Posts

Gæst Basset-baby

Hejsa.

Jeg har fået tilbudt at hente rester fra en slagter, men det er stort set kun grisekød. Men er der noget af grisen der er direkte usundt eller andet ? Altså noget jeg skal sortere fra?

Han vil selvfølgelig ikke kun få grisekød ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
Næh alt kan bruges, du skal bare lige være obs på at svin kan give hård mave, så vær lidt forsigtig.. Servér evt svin sammen med lever eller dagen efter/før lever

Lever fra et bestemt dyr ? Så vidt jeg fik at vide, så skulle kallun være ideel hvis man skal rette maven op :) ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lever fra et bestemt dyr ? Så vidt jeg fik at vide, så skulle kallun være ideel hvis man skal rette maven op :) ?

Kallun har aldrig virket på Luna i den henseende.. Næh bare lever:-D Lever kan nemlig godt give tynd mave..

Man lærer lidt henad vejen, hvad der gør hvad:-D Lever kan give dårlig mave og svin kan give hård mave. Så man kan give dem sammen eller efter hinanden og så måske opveje på den måde.. altså det er så griseben, der kan give hård mave, ikke så meget selve kødet. Jeg fodrer selv med svin:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Kallun har aldrig virket på Luna i den henseende.. Næh bare lever:-D Lever kan nemlig godt give tynd mave..

Man lærer lidt henad vejen, hvad der gør hvad:-D Lever kan give dårlig mave og svin kan give hård mave. Så man kan give dem sammen eller efter hinanden og så måske opveje på den måde.. altså det er så griseben, der kan give hård mave, ikke så meget selve kødet. Jeg fodrer selv med svin:-)

Vi har samme erfaring m.h.t lever hos os ogsaa. mht til svinekod har vi ikke haft nogen problemer og de har provet at faa naesten alt paa grisen, med undtagelsen af hovedet og haar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

rette maven op? Hmm det kender jeg intet til. det maa vaere mhb paa hvad i maven der evt skal rettes op paa:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
rette maven op? Hmm det kender jeg intet til. det maa vaere mhb paa hvad i maven der evt skal rettes op paa:hmm:

Rette op som i: "Tynd mave -- kallun -- normal mave" :lol: Altså at det giver en god balance i maven :)

Vi prøver os lidt frem, og så har vi noget lever liggende for en sikkerheds skyld :D

Link til indlæg
Del på andre sites