Hop til indhold

Fiemusen er gået kold

Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Jeg er ude ved mine bedsteforældre og tog så "Sokis" ene pude med til Fie på 10 år :cool:

Fie er ved at blive halvdøv og har dårligt hjerte og få hjertemedicin dagligt. Så hun sover en del i løbet af dagen, men er ellers frisk og glad :-D

Her fra weekenden skal Mikkel og jeg passe hende een uges tid, når mine forældre og bedsteforældre skal til Østrig.

Hun har sovet på den den sidste 1½ time - bagen skal helst ligge på guvet - mon den er godkendt ? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg er ude ved mine bedsteforældre og tog så "Sokis" ene pude med til Fie på 10 år :cool:

Fie er ved at blive halvdøv og har dårligt hjerte og få hjertemedicin dagligt. Så hun sover en del i løbet af dagen, men er ellers frisk og glad :-D

Her fra weekenden skal Mikkel og jeg passe hende een uges tid, når mine forældre og bedsteforældre skal til Østrig.

Hun har sovet på den den sidste 1½ time - bagen skal helst ligge på guvet - mon den er godkendt ? :lol:

sådan skal man da sove :mrgreen:

dejligt at hun kan bruge sokis seng. er det ikke hyggeligt, at i skal passe hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan skal man da sove :mrgreen:

dejligt at hun kan bruge sokis seng. er det ikke hyggeligt, at i skal passe hund?

Jo det skal nok blive hyggeligt :-D Fie er dog ikke på toppen og en gåtur på 5-10 min er max for hende på en dag :( Hun løber dog lidt rundt i haven og sådan.

Men hun sover utroligt meget - dyrlægen og mine bedsteforældre er ved at prøve at give hjertemedicinen om aftenen i stedet for om morgenen og så kun vanddrivende om morgenen, for at se om det kan give hende lidt mere "vågen-tid". Pillerne kan åbenbart sløve hende.

Indtil videre skal hun ikke aflives - men mine bedsteforældre er over hende og overvåger hende dag for dag. Bliver hun dårligere, ja så kan de ikke gøre mere for hende. Pt har hun nedsat hørelse, men er ikke helt døv. Begyndende døvhed/ døvhed gør også ofte at hunde sover mere.

Det er bare så svært at vurdere, hvornår de skal sige stop :( Pt giver de hende tid, fordi hun i hvert fald ikke viser tegn på at have ondt eller lign. Hun er glad, men bare ekstremt træt og kan ikke så meget fysisk aktivitet.

Hun er en "genbrugshund" de fik, da hun var 6 år og hun har aldrig været så aktiv som mine bedsteforældre anden hund, der blev aflivet i efteråret. Cavalier´erne døjer jo desværre ofte med hjertet og også døvhed :(

Så de nyder hende og hun nyder dem og når det ikke er forsvarligt mere, så får hun fred. Mine bedsteforældre har heldigvis altid taget mere hensyn til dyrenes behov end deres egne. Derfor ved jeg, at hun kun lever, sålænge hun har et godt liv :5up:Alligevel er det lidt trist at tænke på :(

Så det er ikke så mange ting vi kan med hende. Men bliver det ikke monster varmt, så tager vi nogle ture ud i det blå til strand eller skov og så må hun gå de få hundrede meter hun kan og så hygger vi bare :-D Hun elsker nye lugte osv - man er vel ikke Cavalier med jagtinstinkt for ingenting :blink:

Herligt billede.

f035.gif

Den nye "seng" ser helt sikkert godkendt ud:5up:

Tak skal i have :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gav også Speedy hendes medicin om aftenen, synes hun blev lidt mere frisk af det.

Ja tror også, det er det bedste :-D Man kan så bare undre sig over dyrlægen ikke har foreslået det fra starten af, når Fie er så flad :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik lige en opringning fra min farmor i dag :-D

Fie har nu sovet på puden i to nætter og hun har IKKE engang været ude og tisse :blink: hun plejer ellers at skulle ud en gang i løbet af natten, hun er jo gammel efterhånden. Og hun har ikke engang prøvet at rede den i løbet af natten, men bare været helt væk :-D

Så nu tager jeg een pude mere ud til hende, så har hun een til soveværelse og een til stuen. Sådan een gammel Fie-mus fortjener een blød seng til skroget :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da lige præcis sådan man skal ligge når man skal ligge godt :blink:

God fornøjelse med at passe hund :-D

Tak skal du have :-D hun er hos min faster indtil søndag. Jeg skal nemmerlig være løve-passer i 3 dage inden jeg henter hende :lol:

Min fars kat :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik lige en opringning fra min farmor i dag :-D

Fie har nu sovet på puden i to nætter og hun har IKKE engang været ude og tisse :blink: hun plejer ellers at skulle ud en gang i løbet af natten, hun er jo gammel efterhånden. Og hun har ikke engang prøvet at rede den i løbet af natten, men bare været helt væk :-D

Så nu tager jeg een pude mere ud til hende, så har hun een til soveværelse og een til stuen. Sådan een gammel Fie-mus fortjener een blød seng til skroget :lun:

Hvor er det godt når man kan gøre livet lidt dejligere og lettere for en gammel hund. Hun nyder tilsyneladende sin nye pude :-D

Link til indlæg
Del på andre sites