Hop til indhold

HJÆLP!


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Krydser selvfølgelig.

 

Må hun få godbidder, eller kun specialkost? Hvad med vådkost egentlig?

 

 

 

Irk...

 

åh jamen jeg tror som sådan godt hun må få godbidder. Det foder hun er på nu er behandlende, og det skal hun have i ca. 6 måneder. Bagefter skal hun over på det forebyggende foder som går ind og holder hendes ph-værdi på omkring de 6. Så jeg går ud fra at hun godt kan tåle almindelige godbidder .. ellers synes hun heldigvis også at foderet smager godt - så må vi jo bare bruge det i noget tid :genert:

 

Jeg tror ikke der findes vådkost specielt til hunde med tendens til blæresten ? Men ved det faktisk ikke ...:vedikke:

 

Lige nu er hun på Specific Struvite Manegement (struvit blæresten, som heldigvis kan opløses via foder, og som ikke skal opereres ud! :shock:).

 

EDIT: og ja ... dyrt. Turen igår blev næsten 4000kr .. heldigvis dækker forsikringen de forskellige behandlinger hun fik + aftentaksten !

Link til indlæg
Del på andre sites

Natten har været rolig. Hun vågner dog tidligt (som i 4-5 stykker) og vandrer lidt rundt samt stirrer på Casper indtil han lader hende komme op i sengen - så sover hun videre under den varme dyne :lun: Sikkert fordi hun har ondt.

 

Hun er lidt ynkelig og MEGET træt. Tror måske også det kan være pga. det antibiotika hun fik igår pga. blærebetændelsen.

 

Og tak fordi I tænker på os :hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

YAY ! :banan::banan:

 

Dyrlægen ringede igår aftes efter vi havde været nede med hendes urinprøve.

 

Hendes ph-værdi er nu på 5,5 som åbenbart var helt fantastisk og især efter kun 2 uger på specialkosten:klap:Ingen blod i urinen, få krystaller og stadig en smule protein (men proteintallet er faldende, så han regner med det snart er som det skal være også).

 

Han sagde dog at der godt kan komme rester af blæresten, så nu har hun fået smertestillende piller med hjem som hun skal have en uges tid.

 

Men han var meget imponeret over det hurtige resultat efter kun 2 uger, så hun fungerer ihvertfald som hun skal indenvendigt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skøn opdatering:banan:

 

Skal hun stadig have forebyggende foder trods det flotte resultat?

 

Ja desværre .. Dyrlægen mener at krystallerne i urinen kan være genetiske, og bliver hun fodret "forkert" kan de meget let komme igen.

Så er der ikke så meget at gøre :???:

 

Vi tør ikke køre hende tilbage på Eukanuba, og så risikere at skulle igennem hele processen en gang til.

 

Hun skal være på behandlingsfoderet i 6mdr, og derefter over på det forebyggende. Formentligt resten af hendes liv.

 

Men Ninja fungerer godt på foderet, og hun spiser det med glæde - kan endda bruge det som godbidder til træning, så det er rigtig dejligt, når det nu endelig skal være :5up:

 

 

Men ingredienserne ser ikke ligefrem godt ud:

 

Ingredienser:

Korn • Vegetabilsk proteinekstrakt • Olie og fedtstoffer • Æg og ægprodukter • Mineraler • Hydrolyseret kyllingeprotein • Fisk og fiskeprodukter • Cellulosepulver • Plantago psyllium husk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch

ÅH :kys:

 

Hold nu op en omgang for jer allesammen. Fik helt en knude i maven :(

 

Dejligt at det nu går fremad, men synes godt nok det er en sej omgang for stakkels Ninja. Var det "bare" en voldsom blærebetændelse med den voldsomme vandladning indendørs?

Link til indlæg
Del på andre sites

ÅH :kys:

 

Hold nu op en omgang for jer allesammen. Fik helt en knude i maven :(

 

Dejligt at det nu går fremad, men synes godt nok det er en sej omgang for stakkels Ninja. Var det "bare" en voldsom blærebetændelse med den voldsomme vandladning indendørs?

 

Nej, dyrlægen mistænkte det for at have været en blæresten der er "røget" ud. :shock: Og så har den ligesom sidder og blokeret. og da den så løsner sig er Ninja lidt ... ehm .. uforberedt ? :genert:

 

Jeg ved det faktisk ikke helt præcist .. Det var en meget mærkelig oplevelse :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det med hende?

 

Det går sådan godt nok .. Nu er hendes ene øre dog begyndt at lugte mistænkeligt surt, og der er mere ørevoks i det øre, end i det andet.

 

Så vi skal nok snart til dyrlægen igen ... igen .. suk :roll:

 

Men ellers er hun frisk og dejlig som hun plejer :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kæmper også tit med Silles øre. Jeg har fået anbefalet af en af vet. sygeplejerne hos dyrlægen at vi skal prøve noget der hedder Malasetic. Det er noget rens/øredråber, som man skal bruge en gang ugen. Det skulle gøre PH´en i ørene anderledes, så de ikke så nemt får betændelse eller svamp. Jeg har dog ikke selv prøvet det endnu da de ikke havde mere hjemme, men jeg har bestilt det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...