Hop til indhold

HJÆLP!


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Jeg håber I kan berolige os, for vores mobile dyrlæge tager ikke telefonen :cry:

 

Ninja ligger bag mig på sin dyne og leger stille og roligt med en tennisbold. Pludselig lyder der en høj vandsjasken, og hun farer ud af rummet.

 

Jeg vender mig undrende om og opdager en kæmpe sø af tis i hendes dyne + hun har tisset hele vejen ud af rummet. Der har været så meget fart på at det er sjasket op af skabe osv.

 

Hun har jo døjet med krystaller i urinen.. Kan det være en urinsten der har løsnet sig ??

 

 

Åh nu ringer dyrlægen tilbage !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skete også engang for Bananna, da hun startede sin første løbetid, så løb hun hele vejen ned af første sal og ind i stuen og op i sofaen med tis løbende ud af sig. Hun gjorde det også i anden løbetid, men dog ikke så voldsomt. Siden har hun ikke gjort det. Måske det kan være noget lignende.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

åh altså ..

 

Vi har fået en tid hos ham her kl. 22.30 .. Han mente godt at det kunne være en nyresten, men synes ikke der var nogen som helst grund til at tage chancer. Han nævnte heldigvis ikke sprængt blære.

 

Det er mærkeligt for hun er jo i løbetid, og stoppede sin blødning for en uge siden. Men vi har ikke rigtig set noget "sekret" komme ud af åbningen.

 

Det kom så nu her lige efter tisseturen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak I er søde :oops:

 

Det hele gik bare så hurtigt, og jeg fik stoppet toilettet med alt det toiletpapir jeg havde brugt til at suge tissetåren op af dynen, og samtidig bankede pizzamanden på og Ninja var alt for ulykkelig og chokkeret til at hun overhovedet tog sig af at gø ad ham :cry:

 

Hun virker ok .. Går rundt med ørenen lidt tilbage men sidder nu og tigger det mad vi lige skal nå at få ned inden vi skal til dyrlægen kl. 21.30 .. heldigvis ikke 22.30 som først skrevet :oops:

 

Jeg skal nok opdatere når vi er kommet hjem igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man har blærebetændelse så kan godt pludselig få vandladning. PÅ mennesker kan blæren ikke sprænge, men ved ikk om det også gælder for hunde, men det vil jeg da tro. Men blæren er jo enormt elastisk, og desuden tror jeg da også at hun ville være svært smerte påvirket hvis det var tilfældet. God bedring.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man har blærebetændelse så kan godt pludselig få vandladning. PÅ mennesker kan blæren ikke sprænge, men ved ikk om det også gælder for hunde, men det vil jeg da tro. Men blæren er jo enormt elastisk, og desuden tror jeg da også at hun ville være svært smerte påvirket hvis det var tilfældet. God bedring.

 

Bantus

 

Jamen det kan sagtens være at vi malede fanden på væggen. :oops:

 

Det gik bare så hurtigt og det hele på én gang at jeg blev helt chokkeret og bange .. Man har vel en tendens til at tænke det værste når der sker noget aldeles usædvanligt :vedikke:

 

Hun har haft en meget mild blærebetændelse i forbindelse med sin løbetid, men den burde være væk nu (vi fik piller til hende).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det kan sagtens være at vi malede fanden på væggen. :oops:

 

Det gik bare så hurtigt og det hele på én gang at jeg blev helt chokkeret og bange .. Man har vel en tendens til at tænke det værste når der sker noget aldeles usædvanligt :vedikke:

 

Hun har haft en meget mild blærebetændelse i forbindelse med sin løbetid, men den burde være væk nu (vi fik piller til hende).

 

Åhh undskyld hvis jeg fik det skrevet som om at jeg synes at din reaktion var overdrevet det var ikke min mening. Ville bare oplyse om det med blæren, så du ikke gik og var nervøs over for at det kunne ske. Undskyld hvis jeg lød klandrende i mit indlæg.

 

bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh undskyld hvis jeg fik det skrevet som om at jeg synes at din reaktion var overdrevet det var ikke min mening. Ville bare oplyse om det med blæren, så du ikke gik og var nervøs over for at det kunne ske. Undskyld hvis jeg lød klandrende i mit indlæg.

 

bantus

 

Nej nej, sådan læste jeg det heller ikke :blink: Det beroligede faktisk at du skrev at en blære ikke kan sprænges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kommer opdateringen:

 

Ninja tissede en ret god tår ligeså snart vi kom ned på gaden (til trods for at hun næsten lige havde tømt sig fuldstændigt oppe i lejligheden)

 

Dyrlægen bad os om at tage hende udenfor og tisse ned i en kop da vi kom derned. Det kunne vi selvfølgelig ikke få hende til, hun havde jo næsten lige tisset.

 

Så imorgen skal vi ned med en frisk urinprøve, så han kan sammenligne tallene i forhold til sidste urinprøve der jo desværre viste MANGE krystaller og for høj ph-værdi.

 

Så videre til undersøgelsesbordet hvor han trykkede lidt på Ninja. Jeg stod oppe ved hendes hovede og pludselig vender hun hovedet mod ham med helt tilbagelænede ører og højlydt smasken.

 

Han siger at hun har meget ondt når man trykker ned mod blæren, så det er en blærebetændelse som pillerne ikke havde fået bugt på.

 

Hun blev så sprøjtet med noget meget dyrt men også mere effektivt mod betændelsestilstanden.

 

Ligeledes fik vi desværre den besked at hun skal være på et forebyggende foder resten af sit liv.

Han mente at hun var genetisk eksponeret for krystaller i urinen. :cry:

 

Nu krydser vi bare fingre for at hendes urinprøve imorgen er blevet stærkt forbedret, sådan at vi kan forstætte med specialfoderet, og ikke skal til at give hende alle mulige tilskud :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...