Hop til indhold

Træningstråd for Gaby og Audrey...


Audrey
 Share

Recommended Posts

Så er vi i gang igen!

 

Og vi lagde hårdt ud i dag! Jeg fik sent fri fra arbejde, så måtte skynde mig hjem og hente hund. Vi var nødt til at løbe efter toget et par gange, men vi nåede heldigvis frem til tiden. Til gengæld var træneren forsinket på det forgående hold, så havde ikke behøvet at stresse helt så meget.. :stupid:

 

Vi er en ret broget skare på holdet. Border Collien er med igen. Ejeren fik fortalt, at BC'er ikke kan lide at sidde, og at det var derfor, hendes hund lagde sig hurtigt efter sit, når de øvede kombi-fire. Dårlig undskyldning perhaps? :hmm:. Så er der en dame med en bomuldshund, som egentlig er på kyno2-niveau, og en anden dame med en hund, som ret tit virkede, som om den ville se blod. :scared: Det viste sig, at hun kun har været på begynderhold, og skulle have været på letøvet hold, og faktisk hos den anden træner på pladsen, men hun bad om at få lov til at blive. Jeg er en lille smule utilfreds med det, da jeg virkelig nødig ser, at vi igen skal bruge en masse tid på at vente, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Heldigvis er vi kun (i dag i hvert fald) fire på holdet.

 

Der har været ret meget kaos omkring os i dag, så både Audrey og jeg har haft virkelig svært ved at holde koncentrationen. Der var et spejderarrangement, som foregik omkring os, og de larmede helt afsindigt. Der var et par løse hunde, som løb rundt og hidsede hundene på træningspladsen op, og nogle ventende kursister der ikke kunne holde deres hunde fra at lege og hoppe rundt. Audrey kunne slet ikke abstrahere fra det, og jeg blev vildt irriteret. Synes godt, at man kunne tænke over sin adfærd på en træningsplads, selvom man først selv skal til senere.

 

Nå men bortset fra brok og koncentrationsbesvær, så var det dejligt at være tilbage. Min træner var ikke helt enig med mig i, at vi ikke var dygtige. Hun sagde til mig, at vi skal tage kyno1-prøven, og så fortsætte på kyno2-niveau. Hun mener ikke, at der er nogen udfordring for os på det niveau, vi egentlig er nået til. Hun er på ferie næste gang, men hun ville give mig en liste over de øvelser, vi skal kunne for at bestå prøven. Tror, det bliver meget godt for min motivation, at vi rent faktisk skal til at arbejde for at få styr på tingene.. :lol: Vi er jo nok kommet lidt for nemt til succes indtil nu.

 

Lille Audrey ligger i sofaen og krammer en pude. Hun er SÅ træt.. :lun: I morgen går vi i skarp træning! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåhhh, selvfølgelig, det er jo derfor, at der ikke er nogle bordere på højt niveau i lydighed.... eller noget. :lol:

 

 

Ja det er i hvert fald en legitim undskyldning... Det kom af, at min træner havde bemærket, at hunden konsekvent lagde sig ned, når den havde fået et 'sit'. Hun sagde, at de skulle huske at give signalerne i forskellig rækkefølge, og så kom den der bemærkning... :stupid:

 

Jeg skyder vist ikke helt ved siden af, når jeg gisner, at den hund aldrig bliver lydighedschamp....

 

... Og det er IKKE med udgangspunkt i hundens potentiale...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...