Hop til indhold

Træningstråd for Gaby og Audrey...


Audrey
 Share

Recommended Posts

... Og alle andre HF-hvalpe. :vuf:

 

Jeg synes, at det kunne være sjovt at høre, hvordan det går fremad med alle vores dejlige hvalpe herinde. Gaby og Audrey går jo på hold sammen, så det var lige oplagt at lave en tråd for dem, men alle andre er selvfølgelig velkomne til at byde ind med deres beretninger. Det behøver ikke kun, at være fra selve hvalpetræningen, men også meget gerne fra dagligdagstræningen. :-D

 

Jeg vil starte med at fortælle lidt om første gang Audrey og jeg var til træning sidste torsdag. Vi lagde ud med at komme meget for sent :oops:. Når den første bus er forsinket, så er der jo dominoeffekt... Heldigvis var træneren, Anja, ikke sur. Audrey gøede rigtig meget, så vi blev bedt om at træde ud af cirklen. Det hjalp lidt på hendes gøen, men jeg tænkte da, om vi mon så skulle til at være "problemparret" på holdet... :stupid:

Men træningen gik fint. Det første vi skulle lære var øjenkontakt. Det havde vi jo allerede trænet en del hjemmefra, så det gik ret let. Bagefter lavede vi en "twist"-øvelse, hvor hunden skulle dreje rundt om sig selv. Der var frikvarter, hvor hvalpene hyggede sig sammen, og så sluttede vi timen af med indkaldsøvelse og introduktion til klikkeren. Jeg snakkede med Anja om Audreys gøen (på det tidspunkt troede jeg, at hun var usikker/utryg og derfor gøede). Hun sagde, at Audrey bare skulle have en masse gode møder med andre hunde. Det viste sig jo så, at det faktisk var mig, der havde mest brug for de møder. :genert:

Da vi kom hjem, gik hun i koma på køkkengulvet.

 

Vi har trænet med klikker hele ugen. Det var lektien.

 

Idag var så anden gang. Vi var de allerførste på pladsen (skal ikke nyde noget af, at komme for sent igen!). Vi skulle alle vise, at vi havde øvet på de to øvelser derhjemme. Audrey og jeg var med i rundkredsen, og hun gøede næsten ikke. Det havde Anja bemærket, og roste hende for, at være så rolig idag. Mor var stolt af sin pige! :hjerte:

Jeg fik endda også ros for korrekt timing af klikkeren, så vi har vist begge to været dygtige idag.

Vi har trænet sit, dæk, plads og slalom. Jeg synes, at Audrey er virkelig hurtig til at forstå øvelserne, og hun er også rigtig god til at forholde sig i ro, når der ikke sker noget. Det gælder nu ikke helt så meget til hvalpetræning (:lol:) men mere generelt. Hun er bare en stjerne til at køre med bussen allerede! Hun er simpelthen bare SÅ eksemplarisk. Hvis der ikke lige er gang i noget spændende når vi er ude, sidder eller ligger hun ved min side.

 

Da vi kom hjem, stødte vi lige på Novo, en lab på 6 måneder, og så skulle hun da lige tumle rundt med ham. Og jeg som troede, at babyen var totalt drænet for energi. :hmm:

Det er hun til gengæld nu! Hun ligger på sit tæppe i sofaen og sover så sødt. :lun:

 

Nå, det blev en ordentlig første omgang, men der skulle jo også stå for to dage. :genert:

 

Jeg glæder mig til at se, om der er flere, som vil dele deres udvikling med os andre :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det er alletiders med sådan en tråd:5up:

 

Håber det bliver ved med at være godt at gå til træning ude hos Anja.. Jeg er i hvert fald meget tilfreds... Vi går også om torsdagen, men først fra kl. 19 af:-)

 

Glæder mig til endnu flere updates på jeres træning:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i hvert fald rigtig glad for hende. Det er bare ærgerligt, at det er så langt fra hvor vi bor. Vil nok prøve at finde noget tættere på, når vi er færdige med det her hold. Men vi får så meget ud af det som muligt :5up: Det var godt du anbefalede hende. :mrgreen:

 

Og jeg tror, at jeg har har scoret mig en særdeles velegnet hund, til det jeg gerne vil med hende. Hun er, hvad jeg vil kalde "yderst trænbar" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg er i hvert fald rigtig glad for hende. Det er bare ærgerligt, at det er så langt fra hvor vi bor. Vil nok prøve at finde noget tættere på, når vi er færdige med det her hold. Men vi får så meget ud af et som muligt :5up: Det var godt du anbefalede hende. :mrgreen:

 

Og jeg tror, at jeg har har scoret mig en særdeles velegnet hund, til det jeg gerne vil med hende. Hun er, hvad jeg vil kalde "yderst trænbar" :blink:

 

Dejligt at have en hund der bare er på, og gerne vil træne..

 

Det er nok en god ide allerede nu at finde et nyt træningssted, så du ikke står uden en plads.. Vi går jo sommeren i møde, og mange holder måske lidt sommerferie:vedikke:

 

Ved ikke hvad der er ude omkring Gentofte, men mon ikke der er et eller andet godt?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er virkelig dejligt. :mrgreen: Er også bare så imponeret over hendes indkald! I dag kaldte jeg hende til mig, selvom hun var i fuld sving med, at lege med nogle af de andre hvalpe. Det gav altså sommerfugle i maven. :banan:

 

Novos ejer er faktisk træner, og hun sagde idag, at jeg altid måtte spørge hvis der var noget, og at hun måske opretter et hold, som vi så kan gå på. Hun er også retriever-entusiast, så det er jo kun et stort plus for mig. :-D

 

Det er jo Hundeklubben Lyngby og noget som hedder GoldLab, men de startede desværre hold før jeg havde fået Audrey hjem. Vi skal nok finde på noget, ellers er der jo ikke andet for, end at melde os til hos Anja igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja det er virkelig dejligt. :mrgreen: Er også bare så imponeret over hendes indkald! I dag kaldte jeg hende til mig, selvom hun var i fuld sving med, at lege med nogle af de andre hvalpe. Det gav altså sommerfugle i maven. :banan:

 

Novos ejer er faktisk træner, og hun sagde idag, at jeg altid måtte spørge hvis der var noget, og at hun måske opretter et hold, som vi så kan gå på. Hun er også retriever-entusiast, så det er jo kun et stort plus for mig. :-D

 

Det er jo Hundeklubben Lyngby og noget som hedder GoldLab, men de startede desværre hold før jeg havde fået Audrey hjem. Vi skal nok finde på noget, ellers er der jo ikke andet for, end at melde os til hos Anja igen.

 

Nåja, mener vist at ha været i kontakt med GoldLab på et tidspunkt.. Kender ikke stedet, men tror det er ganske udmærket.. Hundeklubben i Lyngby kender jeg kun fra da jeg gik til Rally med Chili.. Det er efterhånden 2 år siden. Ved ikke hvordan deres andre hold er...

Der er vist også noget omkring charlottenlund ikke så langt fra fortet.. Der har jeg også gået med Chili.. Der tog vi 2 busser plus cykel fra Søborg af... Pyyyh, det tog sin tid :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var en, som stak mig sit visitkort en dag, da vi kom forbi en familiesammenkomst ude på plænen, ved siden af blokken. Hun træner i Charlottenlund.

Novos ejer sagde, at hun er en af de "dyre piger", så det bliver nok ikke hende jeg kommer til at træne hos... Hun virkede også lidt, som om hun skulle gøre sig klog på mig og min hund, på trods af, at hun aldrig havde mødt os før. Sådan noget bryder jeg mig ikke om.. Hun virkede bare lidt for salgsorienteret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor hyggeligt med sådan en tråd :-D

 

Chinook og jeg startede på hvalpeholdet i DCH Herning da han var 8 1/2 uge gammel og han var suveræn den yngste, men også den største :genert:

Han var jo ret ung og dermed også ret usikker, så selvom vi ikke kom for sent :slem: brugte vi alligevel den første halve time på at gå de 50 meter fra klubhuset til træningspladsen. Han var hundeangst den bette, men vi tog bare den tid det skulle tage og til sidst nåede vi da på træningsbanen og nåede også at træne lidt kontakt i udkanten af cirklen. Og han var ikke med til frikvarteret, fordi han var meget usikker på de andre hunde.

Da vi kom hjem sov han nærmest til næste dag - han havde overgået sine grænser i stor stil den aften :gab:

 

2. gang vi var afsted til træning gik meget bedre - vi var med til træning fra starten og han var supergod til træning af kontakt. Jeg var revnefærdig af stolthed over at min bette basse havde flyttet sig så meget i løbet af så kort tid :-D

Han var lige lidt i frikvarteret, men blev desværre løbet over ende af en bette hidsig bomuldshund og så var det sjove lige som røget.

 

3. gang var han bare stjernen på holdet. Ikke i den forstand at han er den dygtigste, for det er han bestemt ikke, men han rykker bare så mange grænser og bliver bare mere og mere selvsikker og har større og større tillid til mig. Der er hvalpe på holdet som ikke rykker sig overhovedet. Chinook derimod har fart på som et ekspress-tog og det er pragtfuld at se hvordan han har udviklet sig fra en lille usikker baby, til en hvalp med tillid til at hele verden er hans og selvsikkerhed nok til at indtage den med glæde og nysgerrighed :hjerte:

 

4. gang var vi på bytur, hvor han blev udsat for alt fra elevator, trapper, tog, biler og mange mennesker på en gang. Og endnu en gang var han bare så god. Han tog det hele i stiv pote og efter en lille bitte smule overtalelse, gik han på med krum hals til alle udfordringerne og klarede dem alle sammen - mor var stolt :lun:

 

Sideløbende med hvalpeholdet i DCH, starter vi på et hvalpe og begynderhold hos Egely Hunde her syd for Herning. Det er en "adfærdsdims" der har det hold og jeg har hørt så meget godt om ham, så jeg må prøve om det er noget for Chinook og jeg. Også fordi vi ikke bruger klikker på DCH's hold og det ved jeg at vi kan lære det hos Egely og jeg vil gerne lære mig selv og Chinook at blive mere "selvtænkende". Chinook giver meget let op, hvis tingene ikke kommer dumpende og det er helt klar min skyld - jeg skal bare lære hvordan jeg får ham til at tilbyde adfærd. Så jeg glæder mig og har store forventninger til det :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia

Anja er super, så tak for at foreslå hende, Sonja. :5up:

 

Gaby er også den yngste på hvalpeholdet, hun var 9 uger og 2 dage da vi startede, og hun er også den mindste af størrelse.

Men hold da op, hun har mod på. :genert:

Hun kaster sig lige ud i det hele, og hun vil faktisk helst lege med de to største bullerbasser på holdet. :roll:

 

Hun har haft en fantastisk kontakt fra dag et, hun tilbyder hele tiden øjenkontakt, og så synes jeg, hun lærer hurtigt. Men koncentrationen holder ikke længe, hvilket også kan mærkes til hvalpetræning. :genert: Nu er hun jo også kun en lille baby, så det er ikke så underligt.

Men hun elsker at lave øvelser, selvom hun ikke altid gider spise godbidden, så det er jo bare super. :5up:

 

Så kontakten er der bare, vi bliver dog ved med at øve, hun har nemlig ikke helt forstået klikkeren endnu (hun reagerer i hvert fald ikke på den).

 

Indkald går også helt fint, men hun følger jo også efter mig hele tiden når vi er ude. Vi går faktisk mest uden snor, hun gider nemlig ikke gå i snor, så nu prøver vi med flexline først. Det har hjulpet en del, nu bevæger hun sig da fremad. :roll:

 

Det er også lykkedes at lave en hel twist, men det har vi faktisk ikke rigtigt fået øvet. :oops: Men hun følger godbidden hele vejen rundt, når hun altså ikke er for træt eller har mistet koncentrationen.

 

Sit gør hun nærmest med det samme hun ser godbidden, og så selvfølgelig med fuld kontakt. Så der er ingen problemer.

 

Dæk voldte os en del problemer, som Anja forklarede, så havde de små sværere ved dæk. Det vil sige, det er sværere lige at lave en dæk-bevægelse, man skal prøve sig frem.

Men Anja viste en metode med klikkeren, så vi tog den i små skridt, og nu fungerer det sådan okay-godt. Hun går ikke altid helt ned i første forsøg, men det skal nok komme. :5up:

 

Plads er hun super til. Når hun er fri i haven. :roll: Faktisk er hun så dygtig, at hun et par gange er blevet jokket over poten ved et uheld, hun har nemlig en tendens til at løbe skævt/løbe ind foran. Men der skal nok noget træning til, men det skal nok komme, hun skal bare lige lære betydningen af klikkeren. :-D Og hun skal nok også lære at passe lidt på, for lige nu går hun tit i vejen. :stupid:

 

Slalom gad hun slet ikke til træning, der var hun gået helt død og sad bare og gloede på mig. Hun lignede en der tænkte: "ej, det gider jeg altså ikke. Stik mig nu bare den kylling. Ej, forresten, jeg er slet ikke sulten." Men vi har prøvet herhjemme, hun har ikke helt forstået det endnu.

 

Og fri har hun ikke helt forstået endnu, men jeg tror, hun har forstået "nej". I nogle situationer, hvis det er et "nej" til at spise potteplanten, ja, så ignorerer hun det fuldstændigt. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Herhjemme går det også godt. johna har boet hos os i 3 uger, men til forskel fra sidst jeg havde hvalp, så er træning af øvelser slet ikke noget jeg har prioritwret indtil videre...

 

Renlighed og alene hjemme træning går støt fremad og hun er ved at have styr på reglerne i huset, som fx at sofaborder er no go og at man godt må tigge når folk spiser i sofaen,så længe man sidder pænt og ikke forsøger at tage selv :mrgreen:

 

Hun går fint i snor og er super til at køre bil. Hun er ved at være dygtig til at vente udenfor babygitteret uden at pive når j træner med Karla og ved også at om natten sover man og ikke andet.

 

Hun er super god til at give øjenkontat og har fanget snudetarget. Sit nærmer sig et verbalt signal og hun har en god ide om potetarget efterhånden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hyggelig tråd:-D

Jeg har gået til hvalpetræning mange steder efterhånden; nogle få rigtig gode og temmelig mange ret dårlige.

Denne gang har jeg valgt Positiv Træning hos Pia. Klog af skade har jeg prioriteret ro og fokus og det synes jeg er gået godt. Poppe-Loppen "kan" ikke så mange øvelser, men han er super til alene hjemme, køre i bil, tackle gamle sure tæver, almindelige husregler koncentrere sig om opgaver og selvkontrol (alderen taget i betragtning).

Lige i øjeblikket arbejder vi meget med gå pænt i snor, for det er en færdighed der forsvandt for en måneds tids siden. Jeg gider bare ikke en hund der trækker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi starter først hvalpetræning hos DCH i Svendborg til August fordi de holder sommerferie i juli. Men det er okay, så har vi nået at have Coda hjemme lidt over en månede så han rigtig kan blive tryg ved os... :genert:

 

Men jeg kan på nuværende tidspunkt berette om vores trænning derhjemme...

 

Sit har vi helt på plads, vi er nået så langt at hvis vi beder Coda om at sit mens hans spiser så gør han det. Han løfter ikke hovedet fra madskålen, men han sitter... :stupid: Dæk er til gengæld ikke helt forstået endnu, han ligger sig godt nok, men kun fordi hånden med godbiden ligger nede på jorden foran ham. Vi er dog nået så langt at det bare er min hånd han ligger sig for.

 

Så er vi lige gået igang med at øve "gi potte", det fangede han lynhurtigt. Hvis man så ikke er hurtig nok til at rose og gi' godbid bliver han bare ved med at give potte til man reagere. :genert:

 

Vi øver også "blive", det går nogenlunde. Han har fanget pointen, men han tror til gengæld at lige så snart jeg kigger væk eller sætte mig på hug så er han fri. Så vi øver videre...

 

Nej kan han kun hvis det drejer sig om en godbid der ligger foran ham, til gengæld han han også rigtig god til det. Jeg har ikke ville presse citronen, men vi har været helt op på 30 sek. før han har fået lov til at ta' den. :klap: Men det glemmer vi hurtigt når han så begynder at gø, bide i potteplanterne eller i vores tøj... :damn: Men på den anden side, han er "kun" lige knap 13 uger, så jeg forventer heller ikke alverden endnu. Når jeg er ved at miste tålmodigheden overlader jeg ham til hans far eller ringer til min bror og så starter vi på en frisk efter et par alene timer. :genert:

 

Indkald arbejder vi på, vi troede nemlig det ville være nemt her i starten. Alle steder havde jeg læst at en hvalp ville i starten være meget afhængig af mig og tro følge mig overalt. Men ikke Coda, han er sin egen og gider han ikke den vej jeg går er han da totalt ligeglad med jeg forsvinder. Det er masser af interessante ting at tage sig til, både i haven og på gåturen! :???:

Øjenkontakt er han heller ikke så god til og jeg må sige jeg ved ikke helt hvordan jeg skal øve det. Fordi har jeg en godbid i hånden og prøver at fange hans opmærksomhed, så holder han kun øje med min hånd og så kan jeg sige hans navn nok så mange gange. Hvis han endelig kigger op på mig så er det så kort tid og det går så hurtigt at jeg sjældent når at reagere. :hmm:

Gode råd modtages gerne...

 

Til gengæld har vi stor succes med alene hjemme trænning og køre bil, og vores gåture går også meget bedre. Han piver godt nok stadig under gåturen lige så snart han begynder at kede sig, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal holde HELE turen spændende for ham... Plus jeg mangler et sted han må være løs udenfor haven, så vi leder.

 

Ellers så trænner vi ikke så meget, fodersøgning er han blevet bedre til, han ved i hvert fald hvad han skal gøre, det er bare ikke altid næsen lige kan følge med. Han har forstået pointen med en kong, selv om han ikke har forståen at han er fri for at jagte den gennem hele stuen hvis han bare ligger en pote på den. Aktiveringsbold ved han også hvad er nu, men igen, det er meget nemmere at kigge på den til mor kommer og skubber til den. :vedikke: Men det tror jeg kommer med tiden efterhånden som han bliver mere selvstændig.

 

Renlighed, vi har ikke haft et uheld i 18 dage... :banan: Og selv om jeg tror det kommer når han skal til at være alene hjemme i 6 timer fra onsdag i næste uge, så ser jeg det som en succes...

 

På den negative side syntes jeg vi har haft en tilbagegang i bidehæmningen! :cry: Han bider i ALT hvad han kan komme i nærheden af, især os mennesker, og han bider hårdt. Jeg syntes ellers vi havde fået ham lært at han ikke måtte bide i tøje, og hvis han skulle gumle i os så skulle det gøre så blødt så man ikke kunne betragte det som bidere så meget som sutte... Men nu er vi tilbage til at bide hårt, igår bed han endda efter min kærestes ansigt. Han var godt nok oppe og køre, men han har aldrig reageret ved at bide efter som før. :roll: Så det er op på hesten og arbejde videre med det.

 

Så selv om det går ret godt med træning herhjemme, så glæder jeg mig meget til vi kan starte på hvalpehold. Så kan han også få lov til at lege med nogen på hans egen alder. Vi kender nemlig kun "voksne" hunde, og selv om mange af dem er på hans egen størrelse, så er det ikke helt det samme... :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øjenkontakt er han heller ikke så god til og jeg må sige jeg ved ikke helt hvordan jeg skal øve det. Fordi har jeg en godbid i hånden og prøver at fange hans opmærksomhed, så holder han kun øje med min hånd og så kan jeg sige hans navn nok så mange gange. Hvis han endelig kigger op på mig så er det så kort tid og det går så hurtigt at jeg sjældent når at reagere.

Gode råd modtages gerne...

 

Prøv at tage godbidden op til din hage eller mund. Når han forstår det, kan du gå videre med, at flytte godbidden væk fra dit ansigt, og forlange øjenkontakt før han får den. Klikker er en rigtig god hjælp hvis du træner med sådan en..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var det vist også ved at være på tide, at man får skrevet lidt her... :genert:

 

Vi har misset et par gange til hvalpetræning fordi Audrey har været syg, men i onsdags var vi med. Synes dog godt, at vi kunne have været blevet hjemme. Hvalpene skulle prøve at køre i tog. Det har vi jo allerede styr på, men fik at vide, at vi skulle lave nogle øvelser med vufferne, så jeg besluttede, at vi skulle deltage, også lige for at der ikke skulle gå alt for lang tid. Men træneren (som var en vikar) havde dårligt nok tid til at nå rundt til os alle, når vi lavede øvelser, og synes egentlig bare, at det hele var lidt kaotisk med alle de hvalpe og mennesker.

 

Igår havde vi besøg af Irene Liljequist, da jeg har brug for hjælp til vores alene hjemme-træning. Det gik rigtig godt, og jeg har en god fornemmelse af, at det nok skal lykkes.

 

I dag har vi trænet "pote". Den sidder ikke helt i skabet, men hun har da nogenlunde forstået, hvad øvelsen går ud på. "Rul" er hun god til, dog er vi ikke nået til at sætte kommando på endnu.

 

Og så ved jeg ikke lige om man kan kalde det træning, men når jeg danser rundt i stuen (ja det gør jeg faktisk :rolleyes:) "danser" hun med. Dvs hun hopper op ad mig og så drejer vi lidt rundt og sådan. :lol: Det er ret hyggeligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...

Okaaay, godt et år senere, og vi er startet til træning hos DDi i Charlottenlund. Vi har været der to gange, og det går bare så godt! Vi er totalt holdets Silas, og sidste gang sagde træneren, at hun faktisk ikke havde noget bud på, hvad vi skulle rette til næste gang. :cool:

 

Er helt vildt glad (og stolt) over, at det går så godt. Audrey er jo bare lækker at arbejde med, og det er skønt, at vi har noget konkret at arbejde på. Siden tirsdag har hun lært (fra bunden af) at bakke med signal og håndtegn, og nu træner vi dæk på afstand. Tror virkelig, at vi har fundet "vores sted". :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt. :5up:

 

 

 

Er kahlia helt forsvundet herinde fra? Det er meget lang tid siden, vi har hørt fra hende. :vedikke:

 

Jeg har slet ikke set noget til hende, siden vi var i Kongens have (tror jeg nok) med hende og Buddha sidste sommer. Ville også rigtig gerne vide, hvordan det går med hende og Gabi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubiiii hvor er jeg bare stolt og glad!! :banan::klap:

 

Det går simpelthen så godt til træning. Vi var af sted for tredje gang i går. Vi fik rigtig meget ros (har min træner mistænkt for at have et minicrush på Audrey.. :lol:) og nye ting at arbejde med. I forbindelse med en apporteringsøvelse fik en anden retrieverejer at vide, at det kun var Audrey og mig, som måtte træne med afsending, da vi henholdsvis var en dygtig hund og en dygtig træner. Det betød SÅÅÅ meget for mig at høre fra en autoritet som hende, at jeg er en "dygtig træner". Jeg er meget hård ved mig selv, og tvivler altid på, om det jeg gør er godt nok, så den anerkendelse betyder enormt meget for mig.

Jeg fik også syn for, at Audrey altså ikke er ligeglad med, hvem hun får signaler fra. Min træner skulle vise mig en øvelse, som jeg havde svært ved at forstå beskrivelsen af, men det tog hende så lige et minuts tid at få frække prinsessen i plads.

Audrey hoppede lidt rundt og prøvede at få fat på nydelsen uden ydelsen, og da hun endelig satte sig i plads, skulle der lige noget finjustering til. :lol: Det var lidt fedt at se, at hvad der er "nemt" for mig, ikke nødvendigvis er det for en hundetræner med min hund i sin varetægt, men endnu federe at min træner grinte af det.

Snakkede med træneren efter timen. Hun sagde, at Audrey og jeg er meget følsomme overfor hinanden, og at det er en rigtig god ting, da det bare forstærker et rigtig godt samarbejde.

 

Jeg er bare topmotiveret. Det er helt vildt sjovt at være dygtig.. :yeah:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nå, nyt kapitel i logbogen.

 

Sidste tirsdag var ikke den bedste træning, vi har haft. Vi var vist begge meget påvirkede af varmen. Audrey var ret ukoncentreret, og jeg havde et par tilfælde af utålmodighed :stupid: Men vores træner var godt tilfreds med vores indsats, så der er nok bare én, som skal lære ikke at være så perfektionistisk! :engel:

 

 

I går gik det supergodt! Vi har (næsten) helt tjek på apporten, og det er så fedt, at jeg kan have Audrey løs og stadig fuld kontrol over hende. Plads er jo helt naturligt for hende, og hun bliver siddende ved min side, til jeg sender hende afsted. Hun er så dygtig! :klap: Vi skal i gang med at træne med to apporter. Kan jeg mon bruge et reb, som hun har leget med (dog for lang tid siden) som dummie? Har ikke lige pengene til at købe endnu en rigtig dummie lige nu.

 

Vi trænede spring i slutningen af timen. Audrey er jo en rigtig lille skovagility-hund, og hun er en virkelig elegant springer, men det er ikke noget vi rigtigt har trænet, så jeg skulle lige have styr på timing af signal og tempo. Da jeg havde fået overblikket, kom hun perfekt over to gange, og der var stor ros for vores gode kontakt og min lineføring.

 

Det er lidt interessant for mig at observere de andre på holdet. Jeg tror, at jeg er mere ambitiøs, og det hander ikke kun om, at Audrey er lidt ældre end de andre hunde. Rigtig mange af de øvelser vi har lært på holdet, har vi allerede været igennem hjemmefra, og jeg har på fornemmelsen, at de andre ikke træner så meget, som vi gør. Det kan godt blive en lille smule kedeligt en gang imellem, men vi har heldigvis mulighed for at bygge videre på øvelserne individuelt, og det er klart bedre end at være bagud. Der er da også flere ting, som vi har lært fra bunden, og andet igen som jeg er rigtig glad for at have fået styr på.

 

Jeg er begyndt at overveje, hvad vi skal fokusere på i fremtiden. Regner med, at vi også lige tager det øvede unghunde-hold, inden vi går i gang med andet, men er vendt lidt tilbage til ideen om LP. Jeg tror, at vi begge ville få rigtig meget ud af det. Audrey er jo glad, uanset hvad vi laver sammen, og det tiltaler mig meget, at se hvor langt vi kan nå på det område. Tænker, at det også er et rigtig godt sted at starte. Hvis vi har tjek på lydigheden, åbner det jo for mange andre kategorier.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Glemte at skrive om vores sidste træning på det hold, vi afsluttede i juni.

 

Vi var tre, som mødte op. Det har virkelig ikke været ambitioner, som har drevet de andre holddeltagere. :roll:

Vi blev bedt om at vise de andre et trick, som vi ikke havde lært på holdet. Jeg viste, hvordan jeg har lært Audrey "udenom". Synes, at det er en virkelig fed øvelse at kunne.

Så skulle vi vise lineføring. Vi skulle gå et stykke frem, stoppe op og dreje 360 grader rundt, fortsætte et stykke mere frem, et skridt til højre, fortsætte lidt videre, stoppe op, vende om, og så "lige hjem".

Audrey og jeg startede, og hun var bare SÅ dygtig. Har jo trænet meget lineføring med hende, men jeg var stadig rigtig stolt af hende. Hun havde virkelig god øjenkontakt.

Da vi var på plads igen, udbrød min træner: "Er du klar over, at jeg står med kuldegysninger lige nu?! Det var helt perfekt!"

Indeni var reaktionen sådan cirkus:

 

:banan: :genert::mrgreen::klap2::klovn::yeah::vinder:

 

 

Jeg er så glad for min træner. Hun er god til at forklare, og hvis jeg ikke lige har fanget øvelsen, kommer hun hen og forklarer igen uden attitude. Hun har virkelig givet mig et selvtillidsboost. Havde seriøst ikke troet, at jeg ville være én, som ligefrem er en dygtig hundefører.

 

 

Vi starter på næste niveau i morgen. Jeg håber, at folk er lidt mere seriøse i denne omgang. Vi brugte ret meget tid på "problemhundene" sidst.

Jeg har nok været lidt for sløv med at træne over sommeren. Er så dårlig til at planlægge, så det bliver godt at have noget at træne frem til. Glæder mig helt vildt! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...