Hop til indhold

Aquadent - Mod plak, tandsten og dårlig ånde..

Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Gæst n1nna

Nogen der kender til Vet Aquadent (Virbac Animal Health) eller lign?

Vi har ikke været vildt gode til at få børstet tænder på Mio :oops: og selvom han næsten dagligt omdanner pinde til træflis og elsker sine tyggereb, så er han begyndt at få lidt gule belægninger på toppen sine hjørnetænder.. :???:

Da han samtidig har tendens til lidt dårlig ånde (bl.a. som følge af overdrevet intim-soignering :roll:) faldt jeg over dette produkt som en mulig løsning på problemet - er dog lidt tilbageholdende med at hælde klorhexidin i min hund, kan det gøre nogen skade? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh, lige det produkt kender jeg ikke og ved ikke om det kan være skadeligt, men tror det, hvis det er i længere tid. Mennesker må heller ikke bruge klorhexidin i længere tid, det kan vist også give svamp i munden ved længere tids brug...

Vi bruger Bucadog. Det kan også puttes i maden og behøver ikke komme på tandbørsten. Man kan også købe plague off, som også skal drysses i maden...

Tror du skal prøve dig lidt frem, for det er forskelligt om produkterne virker fra hund til hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh, lige det produkt kender jeg ikke og ved ikke om det kan være skadeligt, men tror det, hvis det er i længere tid. Mennesker må heller ikke bruge klorhexidin i længere tid, det kan vist også give svamp i munden ved længere tids brug...

Vi bruger Bucadog. Det kan også puttes i maden og behøver ikke komme på tandbørsten. Man kan også købe plague off, som også skal drysses i maden...

Tror du skal prøve dig lidt frem, for det er forskelligt om produkterne virker fra hund til hund...

Jeg synes nok det lød lidt "skrapt" bare at hælde det i hunden hver dag.. :hmm:

Vil lige undersøge det du har navnt, mange tak for tip! :5up:

Jeg synes jo en tandrensning i fuld narkose lyder lidt voldsomt for at tage lidt gult på to tænder, så nu håber jeg en anden mulig løsning fungerer.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også, altså hvis du kan få lov af ham :mrgreen:, at købe en tandstens renser til hund og så selv skrabe det værste af, så er det nemmere for tandpastaen eller hvad man nu bruger, at holde det nede. Vi har to. En med flad skarp kant og én der er spids, men skarp på kanterne. Måske kan du købe den hos dyrlægen. Vores synes ikke det er fantastisk morsomt, men de får ingen tyggeting (den ene kan ikke tåle det), så jeg har måttet finde på alternativer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites