Gæst lene77 Skrevet Juni 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2011 i dag:mrgreen: Og Sif virker til at have forstået det med klik, udløser noget lækkert hos moar:mrgreen: Jer der klikker.....Nogle gode råd, vejledning som i syntes en ny i denne form for træning bør vide/være opmærksom på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 i dag:mrgreen: Og Sif virker til at have forstået det med klik, udløser noget lækkert hos moar:mrgreen: Jer der klikker.....Nogle gode råd, vejledning som i syntes en ny i denne form for træning bør vide/være opmærksom på? Timing, timing, timing. Og så: tænk øvelsen igennem inden du sætter hunden i gang, så du har en idé om, hvad du vil klikke for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 i dag:mrgreen: Og Sif virker til at have forstået det med klik, udløser noget lækkert hos moar:mrgreen: Jer der klikker.....Nogle gode råd, vejledning som i syntes en ny i denne form for træning bør vide/være opmærksom på? Ja - at du altid er velforberedt før du ta'r klikkeren og går i gang. Dvs. at du på forhånd har en plan, og ved hvad du har tænkt dig at gøre. Ha' både en overordnet plan (for en hel øvelse f.eks.) og en plan for det træningspas du lige skal i gang med. Det syntes jeg hjalp meget da jeg var ny med klikkeren. Jeg skriver også altid træningslog, for det er sq svært at huske lige præcis hvad der skete sidste gang. Her skriver jeg alt ned - som f.eks. hvor og hvornår jeg trænede, hvilke belønninger jeg brugte, om der var evt. ekstra forstyrrelser, hvad og hvor mange gange jeg trænede hver ting, og hvordan det gik. Det lyder måske bøvlet, men efter kort tid går det pr. automatik, og man skriver kun få ord. Video kan jeg jo ikke leve uden, men det er meget fordi jeg træner agility. Men den kan bruges til alt - tit ser tingene lidt anderledes ud når man ser dem udefra! Den er også god til at tjekke hvor mange gange man nu gjorde dit og dat, og hvor mange succeser man fik ud af det. Og vigtigst af alt - ha' det sjovt sammen med din hund, og panikke ikke hvis det ikke går helt efter planen! Det fine med klikkertræning er jo at du ikke kan "ødelægge noget"! Et godt tips er dog at starte med nogle simple tricks som ikke er vigtige for dig - for at træne dig selv i at klikkertræne. Pøj pøj med det, og glæd dig til at komme i gang med den absolut sjoveste (og bedste!) form for hundetræning! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lene77 Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Tak Indtil videre har vi bare øvet at når mor klikker så udløser det en belønning og det er Sif kommet rigtig godt efter MEGET hurtigt:mrgreen: (hvem sagde madøre) Har også læst at jeg kan/skal klikke når hun f.eks lægger sig, eller sætter sig? Bare sådan i starten så jeg får øvet mig med klikkeren og hun lærer at forstå betydningen.....er det rigtigt eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Tak Indtil videre har vi bare øvet at når mor klikker så udløser det en belønning og det er Sif kommet rigtig godt efter MEGET hurtigt:mrgreen: (hvem sagde madøre) Har også læst at jeg kan/skal klikke når hun f.eks lægger sig, eller sætter sig? Bare sådan i starten så jeg får øvet mig med klikkeren og hun lærer at forstå betydningen.....er det rigtigt eller? Jeg plejer at starte med en øvelse der hedder "100 ting man kan gøre med en papkasse", eller noget i den stil. Man klikker simpelthen for alt hvalpen finder på med den kasse. Man kan klikke for forskellige ting, eller vælge at videreudvikle noget den gør. Den synes jeg er god, for det er ikke noget jeg skal bruge senere, så ingenting risikerer at "bli' ødelagt" (altså man kan ikke ødelægge en øvelse). Derudover lærer den hvalpen at den kan få mig til at klikke, hvis den tilbyder en masse ting, og det er jo én af grundstenene indenfor klikkertræning. Er lige på vej ud af døren, men prøv at google den med "100 ting...", tror der ligger mere om det på nettet. Eller også er der nogen anden herinde der kender den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Video - så folk kan kritisere dig og du selv kan se, hvor du kikser Evt en anden til at hjælpe, vi er tit to, fordi vi begge er idioter til timingen, to personer har større held med at ramme noget rigtigt Uendelig tålmodighed :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lene77 Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 ihhh mange tak for alle jeres råd:mrgreen: kom gerne med flere....Vil gøre det så godt som muligt så det bliver så sjovt og hyggeligt som muligt. I dag har vi, som sagt, trænet bare det at mor klikker, så sker der noget... hvad ville i umiddelbart tage som næste skridt?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Næste skridt = det Korvis beskriver i indlæg 5 :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lene77 Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Næste skridt = det Korvis beskriver i indlæg 5 :blink: Hahaha nåh ja:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts