Hop til indhold

Hvalp med tynd mave vil ikke drikke


Gæst MadsHilde
 Share

Recommended Posts

Gæst MadsHilde

Hej med jer

 

Jeg har en Chihuahua hvalp på 10 uger som jeg har haft tynd mave i 5 dage. Den har haft tynd mave siden jeg fik den. Jeg forsøgte med skånekost (udkogt ris og kylling) men det virkede ikke. Var hos dyrelægen idag hvor han fik en sprøjte antibiotika, nogle piller og en tube med kosttilskud til at få bedre tarmflora.

 

Han spiser godt, er frisk og fræk og vil lege hele tiden. Men de sidste 2 dage har han ikke rigtig villet drikke vand. Han får noget vådfoder jeg fik af dyrelægen der skulle være godt mod maven og han får selvfølgelig en smule væske der igennem.

 

Men hvordan får jeg bedst lokket noget vand i ham, det er jo ret vigtigt han får så meget som muligt!?!

 

Hans afføring har skiftet farve fra remoulade gul til helt brun, men det er stadig noget tynd, men han har også kun fået behandling en halv dag. Håber godt nok snart det går i orden, det er jo ikke godt for sådan et lille 1kg kræ at have tynd mave så lang tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bland lidt vand i dyrlægens vådfoder.

Når han har været hos dyrlægen i dag, så er han ikke dehydreret, som ellers kan slå så lille en hund ihjel i løbet af få timer.

 

Bliv ved med at gøre som dyrlægen har sagt. Og hvis afføringen bliver tyndere eller "eksplosiv", eller hvis den lille fyr begynder at kaste op, eller bliver sløv, så er det dyrlæge.. Igen! Du skal ikke vente til mandag.

 

Men du HAR allerede gjort det rigtige ved at tage ham til dyrlæge. Så lad os se om ikke kuren virker i løbet af det næste døgn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MadsHilde

Dyrlægen fandt intet galt med ham, alt var sådan set i orden. Han tisser også ofte, så noget væske MÅ han da få.

 

Jeg blander lidt vand i vådfodret, så skal han i hvertfald nok få nok så han ikke dehydrerer.

 

Håber godt nok det ser bedre ud imorgen.

 

Tak for rådet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Gismo har lige haft tynd afføring og vi gav canikur.

En pasta der er naturprodukt og som opretter den naturlige tarmflora.

3 x så havde han det meget bedre.

 

Der ud over fik han kun kogt kylling som er meget skånsomt for maven.

 

Med hensyn til vand, så fyld en sprøjte og sprøjte det ind i munden på hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MadsHilde

Ja, det med sprøjten havde jeg også tænkt, men jeg er ret sikker på han vil synes meget lidt om det. Ved godt det selvfølgelig er vigtigere at han får noget at drikke, men kan det gøres på en måde så jeg ikke stresser ham unødigt ville det være at foretrække.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden
Ja, det med sprøjten havde jeg også tænkt, men jeg er ret sikker på han vil synes meget lidt om det. Ved godt det selvfølgelig er vigtigere at han får noget at drikke, men kan det gøres på en måde så jeg ikke stresser ham unødigt ville det være at foretrække.

 

Du stresser ham ikke med det. Han vil stritte imod, men det er vist også det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Ved du hvad han fik at spise ved opdrætter - og er det det samme han får nu?. (kan det være foderskifte der gi'r løs mave?)

 

God bedring med ham!.

 

P.s. sådan nogle ris skal koge i rigtig mange timer har jeg fundet ud af for at de kan gå under kategorien skånekost.

 

Vil han have A 38?. Obs at koge det vand du blander i hans vådfoder.

 

Jeg tror også jeg ville have svært ved at tvinge vand i sprøjte i sådan en bette hund hvis han virker glad og legesyg....Måske hellere gøre hans pote lidt våd som han så ret sikkert vil slikke ren....eller fugte mine hænder hvis han gider slikke på dem....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MadsHilde

Dyrlægen sagde jeg ikke skulle give andet end end det vådfoder jeg fik af dem. Så det er nok det jeg gør.

 

A38 har jeg haft købt men ikke prøvet.

 

Har nok ikke kogt risene længe nok, selv om de blev kogt længe.

 

Den har kun fået det samme foder som den blev fodret med hos opdrætteren.

 

Vidste ikke jeg skal koge vandet jeg kommer i maden, men det vil jeg da gøre. Har dog lige fordret ham med vådfoder og ukogt vand, men det klarer den nu nok alligevel. Men hvordan kan det være det skal koges?

 

Tak for den megen hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen sagde jeg ikke skulle give andet end end det vådfoder jeg fik af dem. Så det er nok det jeg gør.

 

A38 har jeg haft købt men ikke prøvet.

 

Har nok ikke kogt risene længe nok, selv om de blev kogt længe.

 

Den har kun fået det samme foder som den blev fodret med hos opdrætteren.

 

Vidste ikke jeg skal koge vandet jeg kommer i maden, men det vil jeg da gøre. Har dog lige fordret ham med vådfoder og ukogt vand, men det klarer den nu nok alligevel. Men hvordan kan det være det skal koges?

 

Tak for den megen hjælp.

 

Hvis hans drikkevand er ukogt, så behøver du ikke koge vandet, du hælder i maden.....

 

Men hvis han bliver mere syg, så.........

Nej, så er det dyrlæge.. Igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden
Det er VIGTIGT kun at følge dyrlægens råd angående foder lige nu.

 

Han er alt for lille til at eksperimentere med.. :shock:

 

Birgitta - mener du at A 38 er at eksperimenter?. Vil du uddybe det hvis ja?.

Link til indlæg
Del på andre sites

nogen hunde vil gerne drikke apargesvand. min var også syg med infektion i mave/tarm og afføring helt gul og tynd i over en uge, han fik (ud over dyrlægens piller) zoolack, fiskeboller, havresuppe, kogt vand i alle vandskåle og i maden, udkogte ris (de der kogeposer man kan købe) og så fik jeg det råd at købe nogle aparges på dåse/glas, da hunde gerne vil drikke det (fortyndede det lidt med kogt vand), fik også lidt af vandet fra fiskebollerne.

Mvh Carina

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta - mener du at A 38 er at eksperimenter?. Vil du uddybe det hvis ja?.

 

Her er tale om en 10 uger gammel chihuahua. Der skal IKKE eksperimenteres med sådan en.

I værste fald kan A38 tage plads op for dyrlægens specialkost.

 

Der skal altså ikke ret meget til for at gøre det lille kræ meget mere syg.

Og han FÅR allerede en "tube med kosttilskud for tarmfloraen" -fra dyrlægen.

I bedste fald gør A38 ingen forskel.

 

Hos en større hund kan A38 være godtnok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...