Hop til indhold

Lidt target træning med Hugo


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Jeg anvender target i alle mulige afskygninger i min træning med både katte og hunde, og jeg har oploaded lidt forskelligt i dag, da der tit er nogle, der spørger om nogle små fif til at komme i gang.

 

Jeg har ikke verdens bedste kamera:-) Men I kan nok fange grundidéerne - der står som altid en bette tekst ved siden af - og I er velkommen til at spørge også. Disse er næsten alle første sessioner så før du går i gang med dette, skal din hund kunne tilbyde adfærd og kende kliklyden.

 

Her er først Hugo, der laver numse-target:mrgreen:

 

YouTube - ‪????? ?? thecattraining‬‏

 

Så potetarget på skål

YouTube - ‪????? ?? thecattraining‬‏

 

Så frishapes han i sin kurv (jeg forstyrres af en tosset kat til sidst - derfor klikkes han ikke der:-))

YouTube - ‪????? ?? thecattraining‬‏

 

 

MVH

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst wheaten terrier

Super video'er, men jeg har lige et sprøgsmål.

Det forvirrede mig at du klikkede til så mange ting som hunden gjorde. Jeg troede måske lidt, at man trænede en bestemt øvelse ad gangen. Kan hunden godt huske alt det den fik ros/klik for på sigt?

For så vil jeg da bestemt til at ændre en del i vores træning med klikker

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden er, at jeg frishaper for kreativitet i disse øvelser generelt. Da hunden er en crossover som ikke er trænet før - bortset fra med noget ubehag - så er han ved at lære, at det kan betale sig at tilbyde adfærd.

 

Mit første mål er derfor at klikke for alt omkring target. Gradvis øges kravene, så der senere kun klikkes for at tilbyde den ønskede adfærd fx at lægge sig i kurven. Men på vej dertil anerkender jeg hans forsøg - dem alle.

 

Jeg har en anden video, som jeg ikke har delt... men måske jeg skulle gøre det... Han har jo haft et superhjem, men træning har de ikke haft forstand på, og han er en blød fyr, der stresser let. Desværre kryber han og bliver meget usikker, når jeg giver de kendte signaler for sit og dæk.... Det har jeg optaget, men da jeg så det fik jeg det selv lidt skidt. Han forbinder tydeligvis signalerne med noget ubehageligt... Så vi er startet helt forfra på råd fra nogle dygtige trænere og det er derfor det handler om med denne hund at gribe ALT han tilbyder og lære ham, at det er OK og det sker der ikke noget ved.

 

Senere, når han bliver mere tryg, vil jeg sætte mere klare mål.

 

MVH

Link til indlæg
Del på andre sites

PS vil I se videoen af ham hvor han får signalerne, der er forgiftede? Det er ikke rart at se... Men lærerigt. Hugo ryster lidt, kryber lidt og stresser herefter til et punkt, hvor han ikke kan modtage træning... Jeg har optaget det for at have det og se tilbage på samt vise til elever....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...