Hop til indhold

Aahr for pokker da ogsaa! :-(


Gæst Maustique
 Share

Recommended Posts

Gæst Maustique

Min hundepasser har lige meldt at hende og kaeresten gaar fra hinanden og hun er ude af stand til at passe Nura her 14 dage foer vi tager til Serbien/Graekenland i tre uger.

 

Aftalen har bare vaeret i stand i naesten et aar. Jeg har ikke faaet hund for at forlade hende og er aldrig rejst fra hende foer. Det er bare vigtigt for min mand at jeg moeder hans familie inden vi gifter os naeste foraar...

 

Har vaeret hele venne, familie og kollegakredsen rundt for at hoere om ikke nogen kunne tage hende men uden resultat. Dem der har helbredet til det har enten nyfoedte eller egne planer.

 

Jeg tror ikke min samvittighed kan baere at efterlade en saa social hund paa en kennel - og samtidig er alle de gode steder selvfoelgelig booket nu. Paa trods af hundepas og vacc er det bestemt heller ikke optimalt at slaebe hende med ned i 40 graders varme paa et hotel (som vi i oevrigt ikke engang er sikre paa vil tage hende ind)

 

Min mand er ude i at finde nogen der kan komme og lufte hende nogle gange i doegnet og jeg bliver bare mere og mere vred over hans manglende forstaaelse for hendes velbefindende. Han bliver til gengaeld mere og mere sur over at jeg tilsyneladende haelder til at braende hans familie af og tage ungernes lovede sommerferie fra dem ved at blive hjemme..

 

Ved ikke helt hvad jeg vil med denne her traad... Faa lidt troest maaske? Haaber jeres og jeres hundes somre bliver bedre end vores:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at tjekke capone ud, de har en mini kennel, den eneste jeg vil sende cujo i, de er rigtig søde om omsorgsfulde.

Men hellere en kennel end folk kommer og går i jeres hjem.

 

Jeg er ked af at høre det er gået i vasken med pasningen, øv altså.

 

Hvis det endte med det, ville jeg blive hjemme og lade ungerne få deres tur, selvom det også er hårdt at skulle være uden sine børn i 3 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv noget lort - håber du får et tilbud om pasning her fra HF (kan desværre ikke selv overskue det)

 

Jeg har en suveræn passer, som ikke ville aflyse bare fordi hendes familie døde i en ulykke eller kæresten skred, sætter rigtigt stor pris på hende - kan din veninde ikke flytte ind i jeres hus / lejlighed?

 

Tilstår, jeg kan måske godt lidt forstå din mand, hvis han ikke er helt hundetosset, så virker det efter et års planlægning lidt bizart at vælge en hund over kommende svigerfamilie :ae:

 

Håber virkeligt du finder en løsning - da vi skulle på 14 dages ferie i marts havde jeg en liste med 12 personer til den ene hund (vil ikke overbelaste den suveræne passer), de første 8 brændte mig brutalt af, selvom jeg selv synes vi havde en ret klar aftale (og ingen af dem vidste, jeg havde flere alternativer) :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia

Nu ligger næstved godt nok et stykke væk, men jeg går jo bare hjemme pga hvalpen. :hmm:

Og jeg har heller ikke så meget plads indenfor, men er også mest ude... :hmm:

Og så skal jeg også ud og passe hund d. 30... hvordan har hun det med hvalpe og hvor længe kan hun være alene?

Det kunne nu være hyggeligt med en ekstra hund herhjemme, så hvis det er helt umuligt at finde nogen i kender, så vil jeg da gerne undersøge muligheden for at passe hende. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malula
Nu ligger næstved godt nok et stykke væk, men jeg går jo bare hjemme pga hvalpen. :hmm:

Og jeg har heller ikke så meget plads indenfor, men er også mest ude... :hmm:

Og så skal jeg også ud og passe hund d. 30... hvordan har hun det med hvalpe og hvor længe kan hun være alene?

Det kunne nu være hyggeligt med en ekstra hund herhjemme, så hvis det er helt umuligt at finde nogen i kender, så vil jeg da gerne undersøge muligheden for at passe hende. :vedikke:

 

Du er dælme et godt menneske! :5up::5up:

 

Måtte lige kommentere :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Kan godt forstå du er frustreret. Det er en øv situation at stå i :cry:

 

Jeg har fundet alle tiders fantastiske gæve jydske pige til at passe mine guldklumper på hundesitter.dk - er det en mulighed?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Nu ligger næstved godt nok et stykke væk, men jeg går jo bare hjemme pga hvalpen. :hmm:

Og jeg har heller ikke så meget plads indenfor, men er også mest ude... :hmm:

Og så skal jeg også ud og passe hund d. 30... hvordan har hun det med hvalpe og hvor længe kan hun være alene?

Det kunne nu være hyggeligt med en ekstra hund herhjemme, så hvis det er helt umuligt at finde nogen i kender, så vil jeg da gerne undersøge muligheden for at passe hende. :vedikke:

 

Nura har det fint med andre hunde - men hvis det bliver overdrevet numsesnuseri kan hun godt sige fra... Hun kan være alene hjemme op til en 11-12 timer. Hun har et bur som hun betragter som sin seng og som hun har det rigtig godt i...

 

Jeg arbejder faktisk i Albertslund - så hvis det var kunne vi jo lade dem møde hinanden... Jeg har firmabil så afstanden er INGEN hindring... Jeg tror nok at jeg måske har en løsning i uge 30 - og hvis jeg er heldig nok så også i uge 28... Så mangler jeg kun én uge...:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det lykkes. Og det er svært at tage af sted fra sin hund. Så selvfølgelig vil man sikre sig, at det er det bedste af det bedste, der er alternativet til at tage dem med.

 

I sidste nummer af Spaniel Nyt var der et par indlæg fra folk, der tilbød gensidig pasning af hund. Ved ikke om det kan passe jer med et par af dem?

 

Desværre kan jeg heller ikke tilbyde min hjælp, men håber du finder en løsning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
Nura har det fint med andre hunde - men hvis det bliver overdrevet numsesnuseri kan hun godt sige fra... Hun kan være alene hjemme op til en 11-12 timer. Hun har et bur som hun betragter som sin seng og som hun har det rigtig godt i...

 

Jeg arbejder faktisk i Albertslund - så hvis det var kunne vi jo lade dem møde hinanden... Jeg har firmabil så afstanden er INGEN hindring... Jeg tror nok at jeg måske har en løsning i uge 30 - og hvis jeg er heldig nok så også i uge 28... Så mangler jeg kun én uge...:damn:

 

11-12 timer ville ikke blive relevant, Gaby kan nemlig ikke være alene så længe, så hun kommer med når det er muligt. Så Nura ville jo også kunne komme med. :-D Men hun skulle jo være alene når vi f.eks. skal til hvalpetræning, og så regner jeg med at skulle læse op på kemi i sommerferien, men det er kun et par timer om dagen. :-D

 

Men det er nok en god ide at lade dem møde hinanden inden, det kan vi jo bare arrangere. Om det er én eller tre uger gør ikke den store forskel. :mrgreen:

 

Bare du har noget foder til hende, jeg har nemlig kun hvalpemad. :engel:

 

Hvor lange gåture er hun vandt til? Og hvordan har hun det med bus/tog?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
11-12 timer ville ikke blive relevant, Gaby kan nemlig ikke være alene så længe, så hun kommer med når det er muligt. Så Nura ville jo også kunne komme med. :-D Men hun skulle jo være alene når vi f.eks. skal til hvalpetræning, og så regner jeg med at skulle læse op på kemi i sommerferien, men det er kun et par timer om dagen. :-D

 

Men det er nok en god ide at lade dem møde hinanden inden, det kan vi jo bare arrangere. Om det er én eller tre uger gør ikke den store forskel. :mrgreen:

 

Bare du har noget foder til hende, jeg har nemlig kun hvalpemad. :engel:

 

Hvor lange gåture er hun vandt til? Og hvordan har hun det med bus/tog?

 

Jeg har mad, godbidder, seng og alt... :genert:

 

Det er meget med forskel - nogle gange kan hun gå en time (eller svømme tre timer) andre gange er hun kun lige ude i haven for at tisse...

 

Det er ikke motionen, der gør forskellen for Nura - det er bare det at være sammen med mennesker...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...