Gæst Buddha Skrevet Juni 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2011 Når man gerne vil lære hunden at den kan slappe af i et bur når man er ude hvor der sker meget (stævne, træning etc), skal den så virkelig have lært at sove i buret hjemmefra? For Motor gider altså ikke sove i bur, men han vil sådan gerne ligge derinde og spise tyggeting, lege med Samson, ligge i ly for regnen..? (Måske jeg bare skal øve bur udendørs hver gang det regner ) Kan jeg tage buret med ud på f.eks. et græsstykke her i nærheden, og så putte ham ind? Og se hvad han siger til det? Har godt set crate games, men har ikke lavet alle de øvelser med at løbe ind og lære og sidde når buret åbner, forstår ikke helt sammenhængen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Altså, jeg har ikke set videoen med crate games. Men jeg bruger buret på flere måder: herhjemme, i bilen og på udstilling. Jeg stiller buret op, og lader døren være åben og så serverer jeg nogle guffere derinde og et måltid i ny og næ. Nelson går selv ind og ud, og sommetider lukker jeg døren ind til ham nogle minutter. Med Zolo puttede jeg ham inde i buret, når han sku sove. Jeg havde selvfølgelig haft ham inde i buret nogle gange og givet guf for det. Han havde så også en lille kurv inde i buret, som han så bare lagde sig i. Jeg øver ikke med buret andre steder end hjemme, men det funker aligevel fint. Jeg tror ikke han nødvendigvis skal have sovet i det hjemme, men det hjælper nok lidt, at han er vant til at være derinde. Kan du ikke putte han i buret, når han er træt, og så se om han vil lægge sig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Ok, det er også sådan vi gør, buret har bare stået og døren været åben, har givet både godbidder og tyggeting derinde, og f.eks. haft køletæppet til at ligge i buret, så Motor gider godt gå derind, han sover der bare ikke for det er for varmt. Har bestilt en lille ventilator på batterier derind til også, kan ske han så vil ligge der længere. Han tænker heller ikke sådan over at jeg lyner buret, det er bare det med varmen der gør at han ikke gider være derinde i timesvis, tror jeg. Men så fortsætter vi, er spændt på om han så kan lægge sig i det når vi engang prøver at tage det med et sted hen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Når man gerne vil lære hunden at den kan slappe af i et bur når man er ude hvor der sker meget (stævne, træning etc), skal den så virkelig have lært at sove i buret hjemmefra? For Motor gider altså ikke sove i bur, men han vil sådan gerne ligge derinde og spise tyggeting, lege med Samson, ligge i ly for regnen..? (Måske jeg bare skal øve bur udendørs hver gang det regner ) Kan jeg tage buret med ud på f.eks. et græsstykke her i nærheden, og så putte ham ind? Og se hvad han siger til det? Har godt set crate games, men har ikke lavet alle de øvelser med at løbe ind og lære og sidde når buret åbner, forstår ikke helt sammenhængen Hvis han gerne ligger derinde og spiser tyggeting, så slapper han jo allerede af i buret. Det er jo ikke altid de ligefrem sover i buret, når man har det med til stævne, det kommer jo lidt an på hvor trætte de er. Så du skulle måske bare ta' bur og hund med ud, og prøve det af? Ta' ud og kig på noget andet, hvor han ikke selv skal være aktiv, så du kan afbryde igen hvis det ikke går. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Ok, det er også sådan vi gør, buret har bare stået og døren været åben, har givet både godbidder og tyggeting derinde, og f.eks. haft køletæppet til at ligge i buret, så Motor gider godt gå derind, han sover der bare ikke for det er for varmt. Har bestilt en lille ventilator på batterier derind til også, kan ske han så vil ligge der længere. Han tænker heller ikke sådan over at jeg lyner buret, det er bare det med varmen der gør at han ikke gider være derinde i timesvis, tror jeg. Men så fortsætter vi, er spændt på om han så kan lægge sig i det når vi engang prøver at tage det med et sted hen Så nåede denne at komme i mellemtiden! Varmen kan helt sikkert betyde noget for ham. Og det er jo ét af stofburenes minus-sider, de er rimelig tætte så der lufter ikke så meget i dem... Men en ventilator er sikkert rigtig godt, hvis det er én der køler nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Og så endnu én fra mig - mht. crate games... Crate games handler jo ikke bare om at lære hunden at opholde sig i bur. Det er et helt "program", hvor man bl.a. laver buret til et værktøj at bruge i træningen, plus at det gi'r rigtig meget mht. selvkontrol og samarbejde. Så hvis du har en hund der allerede kan være i buret derhjemme, og kun skal bruge buret til "opbevaring", så er det jo ikke nødvendigt at gennemgå crate games. For en hund der ikke kan li' buret derimod, ville det nok være en god idé. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Så nåede denne at komme i mellemtiden! Varmen kan helt sikkert betyde noget for ham. Og det er jo ét af stofburenes minus-sider, de er rimelig tætte så der lufter ikke så meget i dem... Men en ventilator er sikkert rigtig godt, hvis det er én der køler nok. Ok men så vil jeg da prøve inden sådan alt for længe. Det er ikke en tornado ventilator, men den skulle være nok til at luften ikke står helt stille, og så kan køletæppet deles i 2, så det kun fylder halvdelen af bunden, han skal jo heller ikke ligge og blive forkølet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 De "skal" ikke kunne sove i bur, kun fole sig tryg i et bur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 De "skal" ikke kunne sove i bur, kun fole sig tryg i et bur. De to ting følges jo gerne ad... Hvis hunden er tryg i sit bur, lægger den sig også til at sove, hvis den har behov for det. Hvilket de tit har, når de er ude en hel dag til træning, kursus eller stævne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 De "skal" ikke kunne sove i bur, kun fole sig tryg i et bur. Mine skal kunne sove i et bur, og vi træner det fra første dag vi får dem hjem. Buret sover vi med i sengen den første uge og herefter kommer det ned på gulvet, hvis hvalpen er klar til dette. Alle mine hvalpe sover i bur om natten og de er alle trygge, tilpasse og får trænet alene hjemme i buret. Når de er ca 1 år får de lov at slippe ud (og engang imellem kommer de også ud i løbet af dagen ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Mine skal kunne sove i et bur, og vi træner det fra første dag vi får dem hjem. Buret sover vi med i sengen den første uge og herefter kommer det ned på gulvet, hvis hvalpen er klar til dette. Alle mine hvalpe sover i bur om natten og de er alle trygge, tilpasse og får trænet alene hjemme i buret. Når de er ca 1 år får de lov at slippe ud (og engang imellem kommer de også ud i løbet af dagen ) Det vil bare ikke fungere her, Motor kampsveder hvis han skal ligge på samme plet hele natten, han har siden 8 uger gammel skiftet soveplads et par gange i løbet af natten. Men de skal lære at være i buret, f.eks. mens den ene bliver trænet og lignende, og så forhåbentligt også kunne slappe nok af til at kunne ligge i det mere hektiske steder. Er 1 år ikke næsten for tidligt at lukke dem ud?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts