Hop til indhold

Gennemsigtigt target

Petrine
 Share

Recommended Posts

Infomail siger, at jeg skal medbringe et gennemsigtigt target på 7 cm i diameter - er det noget man kan købe autoriseret? Uautoriseret? Jeg er fuldstændigt blank og tænker mere charteque, men det er måske for blødt :hmm:

Har meldt Petrine til felt-træning hos Rikke Wriedt i juli, det er der, vi skal bruge det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Infomail siger, at jeg skal medbringe et gennemsigtigt target på 7 cm i diameter - er det noget man kan købe autoriseret? Uautoriseret? Jeg er fuldstændigt blank og tænker mere charteque, men det er måske for blødt :hmm:

Har meldt Petrine til felt-træning hos Rikke Wriedt i juli, det er der, vi skal bruge det.

Jeg har også brugt gennemsigtig target til felter - det er fra Susan Garrett.

Jeg købte et stykke plexiglas (Bauhaus, Silvan etc.), og borede en rund dims ud vha. et kopbor. Der kom så et lille hul i midten, men det betød ikke noget for træningen.

Det skal efterfølgende slibes ret meget på dimsen, der kommer pisseskarpe kanter på sådan noget! Og hvis det er Garrett, så skal de garanteret lave snudetarget på den, så det kan jo gøre nas hvis man ikke har gjort det ordentligt... Så køb også noget slibepapir, sådan midtimellem groft.

Man kan sikkert også save/skære en mere firkantet dims ud af sådan en plade, men det med kopbor tror jeg altså er langt det nemmeste. Og om den er rund eller firkantet bør være ligemeget.

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: tak! Det andet med bor og slibe ville jo ikke blive færdig på denne side af jule-aften (og skal lave to, følges med veninden og vores hund nr 3)

Aaaarh, come on!!! Det ta'r 2 minutter at bore 3 stykker ud, og bagefter sidder I og sliber lidt sammen, det ta'r en kop kaffes tid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaarh, come on!!! Det ta'r 2 minutter at bore 3 stykker ud, og bagefter sidder I og sliber lidt sammen, det ta'r en kop kaffes tid!

Ingen boremaskine = skal involvere svoger der bor langt ude på landet, spørg Aina / LilleLouie / Sonja om mine praktiske evner = det tager mange mange dage at slibe (og mange mange hysteriske anfald)

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk, dropper CD-cover, Bastarden er brutal og vil knække det, når hun kommer bragende (godt nogen kan tænke for mig)

Jeg prøvede lidt forskelligt da jeg lavede det med Frostie, og plexiglasløsningen var den bedste jeg fandt. Hvis den bli'r for let i det, så ligger den heller ikke stille. Og kan man køre et tog, så kan man køre en simpel boremaskine!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen boremaskine = skal involvere svoger der bor langt ude på landet, spørg Aina / LilleLouie / Sonja om mine praktiske evner = det tager mange mange dage at slibe (og mange mange hysteriske anfald)

INGEN BOREMASKINE???!!! :skraek:

Eiii, hvor bli'r du bare nødt til at flytte til Fyn, så jeg kan lave de der handywoman-ting for dig... ;-)

Er der heller ingen af de andre piger der ejer en boremaskine? Eller en nabo? Træningsbuddy?

At slibe er nemt, du skal bare sidde og nulre dimsen med papiret, gør det foran fjernsynet. Den skal jo ikke være pæn eller noget, de skarpe kanter skal bare væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Hvis du har et plastik omslag til papir i forvejen - kunne du måske finde et stk. pap og skære/klippe et hul i - og sy eller lime omslaget fast på bagsiden af pappet?.

P.s. jeg har set det klip der er lagt ind - og er nødt til at spørge: hvorfor skal det være gennemsigtigt?. Er der noget nedenunder som hunden skal kunne se????

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har et plastik omslag til papir i forvejen - kunne du måske finde et stk. pap og skære/klippe et hul i - og sy eller lime omslaget fast på bagsiden af pappet?.

P.s. jeg har set det klip der er lagt ind - og er nødt til at spørge: hvorfor skal det være gennemsigtigt?. Er der noget nedenunder som hunden skal kunne se????

Den skal være gennemsigtigt for at hunden skal lægge så lidt mærke til den som overhoved muligt. Så er det nemmere at pludselig bare fjerne den, uden at hunden bemærker det.

Link til indlæg
Del på andre sites