Hop til indhold

indmad fra kylling

Audrey
 Share

Recommended Posts

Jeg er ved at tø en kylling op. Jeg ved, at der indeni ligger en pose, med kråse, lever og hals fra kyllingen. I stedet for, at smide det ud, kan jeg så gøre noget ved det og give det til Audrey?

Det skal lige siges, at hun ikke er vant til råt kød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ved at tø en kylling op. Jeg ved, at der indeni ligger en pose, med kråse, lever og hals fra kyllingen. I stedet for, at smide det ud, kan jeg så gøre noget ved det og give det til Audrey?

Det skal lige siges, at hun ikke er vant til råt kød.

Din hund vil elske dig for det...Men vær obs. på leveren...Hvis den er stor, så gi kun den halve...Det er stærke sager for en uvant hundemave:slem:

Vingespidserne kan du også give den....Men husk altid at det du giver af fjerkræ med ben det skal være råt...

Kyllinge lår bruger jeg selv pt. hvis der er tikbud på dem...Så får hundene et hver,,,også frossent, så tager det lidt længere tid at tygge det.:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er ikke så begejstret for, at man blander (min pernittengrynnede hund :rolleyes:), men jeg vil da helt klart give hende en smule ad gangen. Ved ikke hvor længe det kan holde sig i køleskabet, men mon ikke to dage går an? Tænker, at jeg smider den der hals ud, og så giver hende noget af leveren. Hvad med kråsen? Er det godt at give, eller skal jeg smide den ud også?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er ikke så begejstret for, at man blander (min pernittengrynnede hund :rolleyes:), men jeg vil da helt klart give hende en smule ad gangen. Ved ikke hvor længe det kan holde sig i køleskabet, men mon ikke to dage går an? Tænker, at jeg smider den der hals ud, og så giver hende noget af leveren. Hvad med kråsen? Er det godt at give, eller skal jeg smide den ud også?

Jeg ville så hellere give halsen end leveren.. Og kun rå, ikke tilberedt.. altså halsen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min 10 uger gl. hvalp fik igår kyllingevinespidser en halv lever og kråsen....Jo da gumpen fik hun også......Og i dag lever hun i bedste velgående...

Med hensyn til det med lever....Så er det vel lige et for stort nummer med sådan et bette stykke...Når jeg snakker lever, så ser jeg den bl.a. som dyrs og mennesker afgiftningscentral.....Det er der for mine vuffer kun får den smule lever som der nu kan være i en kylling.....Svine og kalvelever får de aldrig.....Tænker på al den medicin landbruget poster i deres dyr...Ja det havner i leveren bl. fordi den som sagt er en afgiftningscentral.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Faldt lige over en opskrift på det der tørret lever:

Skær leveren i 1 cm tykke skiver, og kog den sammen med hvidløg og salt i 20 min. Skær siden leveren i små stykker, ca 1 x 1 cm (leveren krymper ikke) læg på en bageplade og sæt ind i en kold ovn.

Tænd ovnen på 250 grader, og vent til det lyder som rigtigt fyrværkeri inde i ovnen, sæt siden ovnen på 100 grader og lad leveren tørre godt og grundigt, så den kan holde i lang tid.

Dette plejer jeg at lave til mine to hunde, det er det allerbedste de ved, men man må ikke lave det, hvis man skal have gæster, fordi det er vist kun hunde, der kan lide lugten, imens det tørrer i ovnen og de næste timer bagefter.

Kogevandet plejer jeg at sigte og putte i hundenes tørfoder – de elsker det!

Taget herfra: Tørret lever til din hund - Vi med hund - BT.dk#

Men vær lige obs på, at det altså lugter rigtig rigtig grimt i et par timer bagefter!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min 10 uger gl. hvalp fik igår kyllingevinespidser en halv lever og kråsen....Jo da gumpen fik hun også......Og i dag lever hun i bedste velgående...

Med hensyn til det med lever....Så er det vel lige et for stort nummer med sådan et bette stykke...Når jeg snakker lever, så ser jeg den bl.a. som dyrs og mennesker afgiftningscentral.....Det er der for mine vuffer kun får den smule lever som der nu kan være i en kylling.....Svine og kalvelever får de aldrig.....Tænker på al den medicin landbruget poster i deres dyr...Ja det havner i leveren bl. fordi den som sagt er en afgiftningscentral.

Nu er det bare sådan, at lever kan give dårlig mave.. Og det er derfor vi foreslår at hun koger den, når hunden nu ikke er vant til rå.

Min hund er råfodret og får rå lever, men hun får det ikke i uanede mængder, da det ikke er godt, og fordi hun kan få dårlig mave af det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Der er altså også noget med at der er et stof i lever som hundene ikke har godt af at få for meget af - men det er altså størrer mængder end en lille kyllingelever jeg taler om - og måske er det i virkeligheden kun gældende for hvalpe....ak...kan altså ikke helt huske det - men der er noget om i begrænsede mængder....dårligt indlæg fra min side af - i know....;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det bare sådan, at lever kan give dårlig mave.. Og det er derfor vi foreslår at hun koger den, når hunden nu ikke er vant til rå.

Min hund er råfodret og får rå lever, men hun får det ikke i uanede mængder, da det ikke er godt, og fordi hun kan få dårlig mave af det..

Jeps den med dårlig mave skrev jeg som det første indlæg....

Men synes lige den vinkel med medicinrester skulle med, fordi netop mange bruger lever som godbider når den er bagt.

Link til indlæg
Del på andre sites