Hop til indhold

Odden-Århus med hund???

BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Vi skal til noget fætter/kusine fest i Sæby sidst på sommeren, og hundene skal selvfølgelig med :blink:

Men vi overvejer, at sejle med Mols-linien, nok Odden-Århus (så vi kan svinge forbi Nazak og hilse på, hvis de er hjemme... :-D)

Men har aldrig sejlet i færge med hundene før, så hvad skal jeg være opmærksom på :vedikke:

Altså ikke så meget med, hvordan de tager det, de er vant til lidt af hvert, og tager det sikkert cool :cool:

Men mere med hensyn til bestilling af billetter, koster det ekstra at have hund med? Vi er to personer og to hunde.

Hvor lang tid tager turen over, og ville det være bedre bare at tage broen???

Og så er min "frygt" at mit impulsive ungdyr kunne finde på, at lette ben hvert øjeblik jeg lige kiggede væk :stupid: :roll: Og så er det måske bedre bare at køre... Men det tager bare noget længere...

Alle de overvejelser :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Har haft Buddha som hvalp og Motor som større med, det gik helt fint. Buddha var jeg lidt mere udenfor med, for gruede jo for at han ville hvalpetisse indendørs (ude blæser der jo vand, så det ville folk nok ikke lige opdage), men det gjorde han ikke engang.

Der er tit mange mennesker og dertil hørende larm, børn og varme, men der er et bord til 4 eller 6 personer til folk med hunde, der kan man "spærre" hundene lidt inde, sådan så de sidder mellem en væg og jer ved bordet - ellers er der fint plads under bordene også.

Trapperne er lidt stejle og lavet af metal, Buddha bar jeg men Motor gik fint nok på dem.

Hvis man kommer med bus (gjorde jeg den ene gang) er trappen op til skibet af net eller hvad det hedder, men der er en plade hele ydersiden rundt, så hunden ikke får neglene i klemme! Så de er vist pænt vant til hunde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde Dolph med over, som hvalp, og de var SÅ flinke ombord - de ansatte ville så gerne hilse, og viste mig et sted hvor der var ro så han kunne sove.. Kan kun anbefale den løsning :-)

(at jeg så lige nåede den sidste afgang inden blæsten var for vild, gjorde så MIG en smule utilpas)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi havde Mio med over var det dejlig varmt, så det var kun begrænset hvor meget vi var inde - han fik et dejligt ben på soldækket, og selvom det ikke var særlig interessant i forhold til alle de mennesker der var der, så gik det uden problemer... :5up:

Ingen ekstra betaling, dog er der ingen "sandkasse" eller lign. så man skal nok lige gå en runde inden sejlturen.. ;)

n1nna-albums-mio-min-mio-picture22466-udsigt-fra-mols-linien.jpg

n1nna-albums-mio-min-mio-picture22465-kodben-pa-mols-linien.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites