Gæst Peaches Skrevet Juli 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2011 Hej alle Jeg har igen igen et spørgsmål, jeg håber I vil hjælpe med. Vores labradorhvalp Indy er nu blevet 15 uger og er en rigtig laban. Vi er lidt i tvivl om hvor meget han skal sove og hvor meget han skal aktiveres. Vi ved godt han ikke skal ud og gå mange lange ture, men hvor meget skal vi træne ham, lege med ham osv? Og hvor meget bør sådan en størrelse sove? Han sover hele natten, men hvor meget han sover i løbet af dagen svinger en del, og jeg vil helst ikke han bliver stresset pga. for lidt søvn. Tak for hjælpen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst njala Besvaret Juli 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2011 Hej alle Jeg har igen igen et spørgsmål, jeg håber I vil hjælpe med. Vores labradorhvalp Indy er nu blevet 15 uger og er en rigtig laban. Vi er lidt i tvivl om hvor meget han skal sove og hvor meget han skal aktiveres. Vi ved godt han ikke skal ud og gå mange lange ture, men hvor meget skal vi træne ham, lege med ham osv? Og hvor meget bør sådan en størrelse sove? Han sover hele natten, men hvor meget han sover i løbet af dagen svinger en del, og jeg vil helst ikke han bliver stresset pga. for lidt søvn. Tak for hjælpen! Når jeg leger med min hvalp, går hun automatisk over i sin kurv, når hun ikke gider mere. Udenfor lægger hun sig i græsset eller begynder at spore, når hun ikke vil mere. Det er helt op til hunden selv, hvornår den er træt. Men hvis den slet ikke kan falde ned igen, så er det nok tid til at den skal sove. Det er en vurderings sag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juli 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2011 For en normal velstimuleret og harmonisk voksen hund siger man 17 til 18 timer i døgnet i hvile/ro/søvn. Hvalpe mere - det gælder alle dyrebørn. De vokser og udvikles og læring lagres, når de sover. Søvn er lig med langt liv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juli 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2011 Pssst... Men for meget søvn har jeg erfaret kan være lig med kort liv.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2011 Årh du godeste hvor ville jeg elske hvis vi kunne få Dexter til at være i ro i 18 timer i døgnet Her er der minimum 5-6 timer med fuld energi på, og så er der nok 2-3 timer med "lavt energi men stadig leg"... Men han er jo også af en aktiv race (Og 16 uger i dag!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts