Hop til indhold

køb af en schæfer.


Gæst monikah
 Share

Recommended Posts

Gæst monikah

Hej jeg er ny her, men tænkte på at skrive lidt alligevel. :lol:

 

Vi er en lille familie som har tænkt på at få hund igen i den nærmeste fremtid....ik lige nu, da min mand synes vi skal vente fordi vi får barn nummer 2 om 3 måneder. Jeg er den store hunde elsker og har læst meget om schæferen og føler virkelig at det er den hund jeg skal have næste gang vi skal have hund. Jeg har skrevet og talt lidt med hundeopdrætter og de er jo søde og tilbyder at man kommer ned osv, som jeg så vil benytte mig af. Før i tiden havde vi en bullterrier som var min mands, den var fredelig men bestemt ikke en hund jeg ville anbefale til en børnefamilie, den døde så også kort efter vi fik vores første barn, som nu er lidt over 2 år. Jeg har savnet en hund længe nu!!!

 

Jeg synes at schæferen er en fantastisk flot hund og ønkser at gå til hvalpe træning hvorefter opfølgning af lydighed og agility...

 

Er der nogen herinde som kan anbefale den bedste opdrætter på sjælland?

 

hvad synes i er bedst en tæve el han?

Jeg synes at han-hundene er de flotteste!

 

Monikah :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke ret meget til schæferopdrættere men ved at det er en race, der kræver meget for ikke at blive hysterisk eller overgearet.

 

Nu skal jeg jo ikke vurdere om I har tid til at aktivere en schæfer men det kan måske blive lidt af en stor mundfuld, hvis man også har to helt små børn.

 

Jeg ville klart vælge en tæve i jeres situation. En hanhund kræver ofte lidt mere træning end en tæve.

 

Hvorfor mener du iøvrigt ikke at en bullterrier er en god hund til børnefamilier?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Hvis i er en familie som har haft hund med de forpligtigelser det indebærer, så tror jeg det er en god ide med en hvalp inden børnene bliver for store, men da rigtigt det tager meget tid at opdrage den. Hvis det er dig der skal træne hunden, så er en aftale med faderen til børnene en god ide, så det ligger helt fast at når du træner så passer han børn. Børn og hunde der vokser op sammen vil også respektere hinanden meget bedre end hvis hunden kom først. Hvis du køber fra en god kennel så kan de også råde og vejlede dig til at få en hvalp der ikke er så dominerende så den bliver nemmere at arbejde med. Mange kenneler laver hvalpetest på deres afkom så de ved hvordan deres hvalpe er. Om det skal være en han eller tæve er svært at vejlede om, men når først man har hunden så er det helt sikkert man vil elske sin hund, og syntes den er flot.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst sussi&rex

hej jeg vil sige at det er lige meget om man får en han eller en tæve. vi har selv både en han og en tæve de har næsten samme sind begge to. men vi har 7 hvalpe tilsalg hvis det har nogen intressede koster 3000 kr pr stk. vores tlf er 35124559 eller 31103240/ 31272293

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

nu har jeg selv 2 schæferhunde og jeg er af den slags at de skal bruges mere end almen lydighed og agility da det ikke udfordrer hundens hjerne hvilket schæfere har stort behov for både udstillingslinjer og brugslinjer feks med sportræning og evt feltsøg og rondering hvilket falder meget nemt ind for racen

 

der er også dem som ikke har behovet men det er få

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
Gæst hellemus82

skønt med denne debat! Vi står i næsten samme situation! Dog ingen børn endnu, den begynder nok at komme om et års tid.

 

Jeg er dybt forelsket i de hvide langhåret schæfere :) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...