Hop til indhold

1 2/3 år brun labrador med stamtavle


Gæst Weber
 Share

Recommended Posts

Gæst Weber

Brownie er en dejlig brun labrador på 1 år og 9 mdr. Hun er født d. 20.10.2009 ved Kennel Lindehøjs i Sønderjylland. Siden hun var 8 uger har hun boet hos mig. Jeg er en enlig ung pige på 28 år, der bor i stor lejlighed med stor have til. Jeg har et fuldtidsjob og er derfor mange timer væk hjemmefra hver dag, men har stadig fundet tid til de daglige lufteture, eller jeg har fået hjælp af familie og venner, således at Brownie ikke skulle være for meget alene hjemme.

 

Brownie er en tålmodig, glad, legesyg og meget kærlig hund. Hun er vant til og elsker at færdes med børn og er i det hele taget glad for alle mennesker og dyr. Eneste problem er, at hun endnu ikke har lært ikke at hoppe op ad folk, når de kommer, men hun er stadig ved at lære og er blevet meget bedre på dette punkt. Hun elsker at ligge på ryggen og blive nusset på brystet. Jeg har ladet den få lov at ligge i min sofa, men hun kan godt forstå, når hun ikke må, fx hvis vi har været hos andre, hvor dette ikke var tilladt.

Når vi er hjemme er Brownie en stille og rolig hund, men hun elsker at komme ud og brænde krudt af og lege. Jeg har gået til hundetræning med hende i retrieverklubben, men hun er dog langt fra nogen jagthund endnu, da jeg ikke har haft den fornødne tid eller erfaring til at lære hende op.

 

Brownie får tørfoder morgen og aften, men spiser ikke altid det hele. Når jeg har ladet hende være alene hjemme, har jeg ofte givet hende dentastix eller andre godbidder i træningslegetøj, hvilket hun er glad for. Hun er blevet god til at være alene hjemme. Jeg har ladet hende være i køkkenet, når hun har været alene.

Hun kan gå pænt i snor, vil gerne hilse på forbipasserende mennesker og hunde. Hun har aldrig været aggressiv overfor fremmede hunde. Er derimod legesyg. Har en anden hun reageret aggressivt, har hun aldrig været aggressiv tilbage. Hun kan med opmærksomhed fra føreren gå uden snor ved siden, men ikke hvis der kommer fremmede hunde, så vil hun gerne hilse. Går vi til bageren efter brød, vil Brownie stolt bære posen med brød hjem. Hun har endnu ikke lært at komme på hjemkald, så her er lidt at arbejde med. Hun elsker at snuse til alt, når vi går tur og er meget opmærksom på omgivelserne.

Når Brownie går fri i haven, kan hun godt blive i haven, når vi leger, men hvis ikke vi har opmærksomheden på hende i længere tid, kan hun godt forvilde sig væk fra haven, når hun går og snuser. Hun har dog aldrig bevæget sig længere væk end marken omme bagved haven, og er kommet, når jeg har kaldt på hende.

Brownie gør faktisk aldrig, og hun elsker at få opmærksomhed fra gæster, der kommer på besøg. Hun accepterer dog også, hvis gæsterne ikke vil lege med hende. Så passer hun sig selv.

 

Jeg går tur med Brownie om morgenen, inden jeg tager på arbejde, når jeg kommer hjem fra arbejde og igen om aftenen. Jeg forsøger at få leget med hende så ofte som muligt med bolde, kæppe, godbidder og yndlingslegetøjet rotte og grøffe. Vi kører ofte til stranden, hvor hun gerne løber i vandet efter kæppe, men hun er endnu ikke meget for at svømme, når hun ikke kan bunde mere.

 

Brownie har brug for lidt mere opdragelse i forhold til at hoppe op og i forhold til hjemkald. Ligger der mad eller andet spændende i nærheden, når hun er alene hjemme, kan hun godt finde på at spise det, men hun kunne aldrig finde på at gøre dette, når jeg er hjemme, og det er efterhånden meget sjældent det sker, når jeg ikke er hjemme. Udover disse ting, er der ikke noget at sætte en finger på. Hun er virkelig en dejlig hund.

Brownie betyder utroligt meget for meget, og det er svært for mig at skulle skille mig af med hende, men jeg må erkende, at det med ekstra arbejde efterhånden er svært for mig at finde tiden til at få hende aktiveret tilstrækkeligt. Desuden står jeg til at skulle flytte fra min lejlighed og kan ikke have hende med videre. Da jeg holder så meget af hende, tror jeg derfor at det vil være bedst for hende at få et hjem, hvor der mere tid til hende. Jeg føler, at hun er for meget alene hjemme nu, og jeg er meget afhængig af, at få venner og familie til at hjælpe mig med at få hende aktiveret. Jeg går derfor meget op i, at den familie som skal overtage hende, har tid til at være mere hos hende, end jeg har nu. Jeg håber på, at en børnefamilie kan overtage hende, da hun elsker børn og får brændt en masse energi af sammen med dem.

Det er desuden utroligt vigtigt for mig, at den familie, som hun kommer til vil beholde hende resten af hendes liv, så hun ikke skal flytte til ny familie igen.

Hvis nogen er interesseret i at høre mere om Brownie, er I meget velkomne til at skrive til mig på mail, eller ringe til mig. Håber, der er en familie derude, som vil tage sig kærligt af Brownie og holde ligeså meget af hende som jeg.

Mvh Jeanette Weber, [email protected] tlf. 28906177

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Hej Jeanette. Jeg så lige i et andet indlæg at du anbefaler den opdrætter som Brownie kommer fra :-) - og derfor kom jeg til at tænke på, om du har prøvet at kontakte dem ift. at finde et nyt hjem til hende?.

 

Jeg spørger fordi sommetider har opdrætter jo nogle gode kontakter og er vant til at vælge de gode familier ud - og hvis du har haft en god kontakt til dem ville det da være nærliggende at spørge der?.

 

Hun ser dejlig ud!. Held med det :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hej Jeanette. Jeg så lige i et andet indlæg at du anbefaler den opdrætter som Brownie kommer fra :-) - og derfor kom jeg til at tænke på, om du har prøvet at kontakte dem ift. at finde et nyt hjem til hende?.

 

Jeg spørger fordi sommetider har opdrætter jo nogle gode kontakter og er vant til at vælge de gode familier ud - og hvis du har haft en god kontakt til dem ville det da være nærliggende at spørge der?.

 

Hun ser dejlig ud!. Held med det :hjerte:

 

Ja tak. Jeg taenker det samme. En del opdraettere vil ligefrem helst have man kontakter dem i forste omgang.

 

Ud fra indlaegget lyder hunden fantastisk og fungerer optimalt til det formaal der er i hjemmet - Derfor undrer det mig meget hvorfor hunden skal omplaceres pga overarbejde. overarbejde er gerne i en periode, men ikke laengere varende - hvordan skal det helt forstaas? Mht bolig forhold kan jeg ikke forestille mig at det skulle vaere saa umuligt hvis viljen er der. Jeg mener, vi har vaeret i samme situation en overgang i sin tid, men vi naegtede at skulle af med hverken born eller hund paa det grundlag.

 

Tak paa forhaand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kaiserinde

Og nu bor hun ikke længere hos mig.....tidligere ejer fortrød og har hentet hende igen. Vi er alle meget meget kede af det, for havde jo knyttet os til hende allerede..... så nu må vi på jagt igen, selvom lysten måske ikke er så stor pt. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu bor hun ikke længere hos mig.....tidligere ejer fortrød og har hentet hende igen. Vi er alle meget meget kede af det, for havde jo knyttet os til hende allerede..... så nu må vi på jagt igen, selvom lysten måske ikke er så stor pt. :(

 

øv altså... det er jeg ked af at høre ...

 

"hader" sådanne historier ... folk når lige at knytte sig og bang så fortryder sælger ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kaiserinde
Øv det var ærgeligt, men man kan jo godt forstå sælger.. Eller jeg kan ihvertfald:oops:

 

Det er trist for begge parter..

 

Det kan jeg da også, ellers havde jeg jo heller ikke sagt hun kunne hente hende igen.... men derfor er vi møg kede af det alligevel i vores lille familie :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...