Gæst CJE Skrevet Juli 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2011 Hej - jeg er ny herinde. Jeg har en cocker på 3 år, som for 9 dage siden begyndte at halte voldsomt på sit venstre forben. Dagen efter var det væk, men det kom igen om aftenen. På 3. dagen, som var en hverdag, besøgte jeg dyrlæge, som intet kunne finde. 4. dagen var det højre pote, og den blev røngtenfotograferet. Intet blev fundet. Den fik smertestillende. Havde et hårdt 4. og 5. døgn, hvor hun måtte nøles til at bevæge sig. Der var også svækkelse i højre bagben. 6. og 7. dag bedring. 8. og 9. dag troede vi, at det gik den rigtige vej. 10. dag var i går. Her begyndte hun forfra med at halte, og vi tog igen til dyrlæge. Der var ikke feber, og/men vi diskuterede borelia. 11. dag. I dag - og i nat. Feber om aftenen og natten til dag 11. Ingen appetit. Skulle nødes til at drikke. Fik fløde med vand i. Drak på en let besynderlig måde. Jeg begyndte at tænke i borelia. Sad oppe hele natten med hende. Morgen på 11. dagen kontakt til dyrlæge. Indlæggelse. Feber, halthed. Der er taget blodprøver for borelia og for problemer med nyrer, lever m.m. Hun er begyndt at få antibiotika. Og har fået smertestillende. Fik hende hjem eftermiddag. Lidt bedring. Var opfordret til at gå med hende, hvis hun ville. Gik 15-20 minutter. Måske for længe? Bar hende lige så langt tilbage til bilen. Nu har hun ondt (aften mellem 20 og 22.30). Kan ikke støtte på højre ben. Har 39.3 i feber. (ér bekendt med, at feber først optræder over 39). Får svar på nogle af blodprøverne 12. dagen om eftermiddagen. Men er bekymret. På på kort og lang sigt :-( Hvornår kontakter jeg akut dyrlæge? Hvor høj skal feberen være? Hvis nogen har prøvet noget tilsvarende, læser jeg meget gerne seriøse indlæg. På forhånd tak. CJE Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2011 Uh, det lyder godt nok ikke sjovt Stakkels dig og din hund, god bedring med hende. Ved desværre ikke noget om det, men synes da du skal ringe til dyrlægen hvis du er meget bekymret eller kan se hun får det værre. Du kan jo starte med at forklare dyrlægen i telefonen hvad du bekymre dig om og så kan denne vel vejlede dig, berolige dig eller bede dig komme ind til undersøgelse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst CJE Besvaret Juli 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2011 Tak for svar - det er ligesom med små børn. Man tror, man har spurgt om det hele, men når der så er en udvikling, føler man sig helt magtesløs. Ser lige tiden an og håber på lidt søvn i nat. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Juli 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2011 Kalle fandt et påskeløg engang - i en pose gammelt jord som min mand havde på sin trailer (han er havemand). Kalle åd løget inden vi opdagede hvad han havde i munden. = svær forgiftning!. Han var tæt på at dø. Startede også ud med at halte. Fik feber. Ville hverken drikke eller spise - og SÅ er der noget galt!. Kalle ÆDER alt - og helst hele tiden. Om natten peb han - og kunne ikke rejse sig eller stå på sine ben. Akut af sted til dyrlægen kl. lort. som reddede hans liv. Han har det godt idag - men var på sidste trin inden døden indfandt sig på grund af forgiftning af et skide påskeløg.... Ved ikke om du kan bruge det til noget som helst - men der findes jo en del giftige sager for hunde - kan hunden have spist noget?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Jeg har det ikke så godt med denne tråd, for det lyder lidt for meget af deja vu Håber I tester for alle 3 flåtbårne sygdomme (Borrelia, Anaplasmose og TBE), og jeg håber at din hund har en af dem, for så kan det helbredes! Hvis alle tests er negative, så spørg din dyrlæge om immunmedieret polyarthritis. Jeg har hørt at nogle hunde kan leve med sygdommen, men jeg valgte at aflive min - hans lidelser var simpelthen for store. Foruden smerter og hævelser i alle led i benene havde han også synkebesvær, som du beskriver, og til sidst udviklede der sig meningitislignende symptomer med nakkestivhed og helt ekstreme hovedsmerter. Behandlingen med høj dosis bredspektret antibiotika var virkningsløs. Heldigvis er symptomerne så generelle, at det stadig kan være mange forskellige ting. Jeg håber virkelig at det går din hund bedre end min! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts