Hop til indhold

Tester han os?


Shii
 Share

Recommended Posts

I dag for første gang tror jeg at Dexter "testede os"...

 

Vi sad ved sofabordet og Dexter kom hen, bjæffede lidt af os og fik ingen opmærksomhed.. Så bed han i bordkanten og jeg sagde "Nej".. Han slap... Bed igen.. og jeg siger "Nej"... Han kigger på mig, holder øjnkontakten og bider i bordkanten igen, denne gang ikke hårdt... "Nej", han stopper fortsat holder han øjnkontakt, og bider i bordkanten igen, denne gang meget blødt og kun med det yderste af munden (Han startede ud med at gabe så meget han kunne).. "Nej"... han holder fortsat øjnkontakt, men kigger forsigtigt på min kæreste... Og så dutter han på bordkanten med næsen :lol::lol:

 

Jeg var ved at DØ af grin! Det var så sjovt at se at han startede ud med at tage et "kæmpe bid" af bordet, for så ligesom at forsøge at finde hvor grænsen gik :lol::lol:

 

Ja Dexter må gerne "dutte på kanten af bordet med næsen" :lol::lol: Jeg har lært ham at han må tage ting fra bordet når han bliver bedt om det, og han er ved at være rimelig god til ikke at "stjæle uden at få lov"...

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag for første gang tror jeg at Dexter "testede os"...

 

Vi sad ved sofabordet og Dexter kom hen, bjæffede lidt af os og fik ingen opmærksomhed.. Så bed han i bordkanten og jeg sagde "Nej".. Han slap... Bed igen.. og jeg siger "Nej"... Han kigger på mig, holder øjnkontakten og bider i bordkanten igen, denne gang ikke hårdt... "Nej", han stopper fortsat holder han øjnkontakt, og bider i bordkanten igen, denne gang meget blødt og kun med det yderste af munden (Han startede ud med at gabe så meget han kunne).. "Nej"... han holder fortsat øjnkontakt, men kigger forsigtigt på min kæreste... Og så dutter han på bordkanten med næsen :lol::lol:

 

Jeg var ved at DØ af grin! Det var så sjovt at se at han startede ud med at tage et "kæmpe bid" af bordet, for så ligesom at forsøge at finde hvor grænsen gik :lol::lol:

 

Ja Dexter må gerne "dutte på kanten af bordet med næsen" :lol::lol: Jeg har lært ham at han må tage ting fra bordet når han bliver bedt om det, og han er ved at være rimelig god til ikke at "stjæle uden at få lov"...

 

:lun: :lun: :lun:

 

Hvor kært var det lige? :hjerte: Minder mig om Møffe, der liiige sniger hagen op på bordet, når vi spiser :lun: Han ved så godt, hvor grænsen går - men også, at vi ikke kan stå for ham :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skøre hund :-) Men du giver ham jo også en hel masse opmærksomhed ved både at snakke og se ham ind i øjnene imens - så en sjov leg lyder det til at være:-)

 

Ja :lol::lol::lol: På det punkt er vi altså bare dårlige hunde-ejere! Han kan få lov til SÅ meget hvis bare han ser kær ud imens han gør det :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

samme her:-) Hugo har også hovedet på bordet når jeg spiser, for han siger, at det må klikkertræneren da forstå er en hagetarget og nogte hun selv har lært ham - at hun så ikke har sat signal på er da ikke Hugos skyyyyld:-)

 

Så ih ja - ser man sød ud, så får man også lov her:-)

 

(Ps det er ikke at være en "dårlig" ejer da:-) det er jo kærlighed:-))

Link til indlæg
Del på andre sites

samme her:-) Hugo har også hovedet på bordet når jeg spiser, for han siger, at det må klikkertræneren da forstå er en hagetarget og nogte hun selv har lært ham - at hun så ikke har sat signal på er da ikke Hugos skyyyyld:-)

 

Så ih ja - ser man sød ud, så får man også lov her:-)

 

(Ps det er ikke at være en "dårlig" ejer da:-) det er jo kærlighed:-))

 

hehe ja.. Jeg tror også at man skal bare huske at så længe man gør det af kærlighed, gør det ikke noget vores hunde er lidt uopdragende...

 

Som jeg siger til Olivier, så længe vi kan leve med Dexters ballade så er det jo op til os om vi opfatter ham som opdragen...

 

F.eks. får Dexter altid lov at få papæsker til at splitte dem ad, han elsker det (F.eks. en pizzabakke)... Så må vi jo så bare selv rydde op bagefter men det gør vi gladeligt for han elsker at splitte det ad :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...