Hop til indhold

Tilvænning til fyrværkeri

Hogan
 Share

Recommended Posts

Hej med jer :)

Jeg skal til at træne med Hogan så han forhåbentligt kan vænne sig til fyrværkeri.

Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg bør gøre det, og vil gerne have det på plads inden jeg begynder så jeg ikke ødelægger noget.

Han er ikke vildt bange for det, men nok nærmere nervøs.

Han reagerer ved at se forvirret ud og komme ind til os, og når vi går ude vil han bare hjem.

Det gælder også selvom det bare er et enkelt brag.

Så vi har en del problemer i tiden op til nytår, da han ikke gider tisse og lave hvis han har hørt et brag.

Hvordan ville i gå frem?

Jeg har prøvet at afspille lyde for ham, og der reagerer han ikke rigtigt syntes jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte hos min dyrlæge for en del år siden en CD med alle de skræmmende lyde....Startede med at pille den meget lavt, og så højere og højere...Her hvor jeg bor...Der skyder de som om 3 og 4 vedenskrig er brudt ud...Så det er ikke altid det hjælper...

Så hvis jeg har en hund det ikke hjælper på, så giver jeg den ca. 6 Baldrian som kan købes i håndkøb...Har brugt det forrige år fordi jeg skulle have aftenvagt...Hunde lå og sov da jeg kom hjem...og jeg så ingen tegn på bivirkninger...Joo hvis det er en bivirkning...Så var de meget aktive dagen der på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine lå under dynen og hyperventilerede nytårsaften, hun var fjern i blikket og havde den vildeste hjertebanken, vi var bekymrede for, om hun kunne dø af stress.

Vi startede med små lyde og eskalerede, det var så ikke fyrværkeri, men tabte kopper, gryder, sko, gå tur i nærheden af skydebane og så gå tættere på næste gang, råbe højt til hinanden etc.

Synes ikke vi har direkte trænet fyrværkeri, mere brag og pludselige lyde, kombineret med at vi bor på Nørrebro, hvor affyring starter langsomt op allerede i oktober.

Det tog et år, men så var hun også fin den efterfølgende nytårsaften, synes stadig blinkene er mystiske, men lyde er hun kold overfor nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Da jeg havde hvalpe og spillede Auritsius for dem, gjorde jeg det mens jeg var i samme rum og var nogenlunde opmærksom - så jeg hele tiden kunne se om der var nogen af dem der reagerede på lydene....

Jeg vaskede op, læste en bog, vænnede dem til at blive pillet ved - tjekkede deres negle, pillede dem i munden og ørene og sådan.

Det handler jo blot om, at hunden skal vænnes til lyden som noget helt almindeligt.....en hverdagsting agtigt..

Men hvis du har lyst til at træne med den mens i lytter til lyde kan du jo fint gøre det - men det er altså ikke "nødvendigt". Hunden bør ikke være nervøs, usikker eller have brug for at blive afledt. Den burde fint kunne ligge og bare være i lydene.....Ellers er lydene for høje - og du må skrue ned.

Sæt dig da og nus med hunden så den opfatter det som hygge at i lige lytter - men gør det fordi det er hyggeligt - ikke fordi hunden har "brug for det".

Link til indlæg
Del på andre sites