Hop til indhold

At hilse på fremmede


Trei
 Share

Recommended Posts

Hvordan agerer jeres hunde typisk når fremmede vil hilse på dem?

 

Ozzie er som regel uinteresseret og enten så tager hun slet ikke kontakt eller også hilser hun lige i kort ved at gå hen og lade den fremmede ae hende og så sætter/lægger hun sig typisk og slapper af og er som regel ikke interesseret i yderligere kontakt.

 

Der er en hel del mennesker, der åbenbart bliver dybt skuffede over at Ozzie ikke første gang hun ser dem vil være deres nye bedste ven/parere ordre, men jeg synes faktisk det er rart at hun ikke kaster sig i favnen på alle nye mennesker. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77

Her er jeg ved at lære Sif at man altså ikke behøver at blive kælet af ALLE vi møder...Hun ser dem på langt afstand og når de kommer tættere på, ja så tror hun at de alle vil kæle og nusse hende:stupid:

 

Jeg kunne nu godt tænke mig at hun var mere reserveret overfor folk hun ikke kender.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motor tager sig ikke af fremmede før det er tydeligt at de er sat på jorden for at beundre ham, men så hilser han rigtig gerne, ormer sig rundt og skal klappes og røres :) Men han kan sagtens ikke gide, og så må jeg sige desværre, han har ikke tid, hvilket jeg også nogle gange synes er ok rart :genert:

 

Voodoo synes en del fremmede er lidt uhyggelige endnu, så han hilser kun nogle gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo vil hilse på alt og alle.

 

Kan dog ikke huske folk har henvendt sig for at hilse ham.

 

Han plejer så dog at ligge sig eller sitte og nedstirre folk, så forklare jeg hvorfor og så er der nogle der gerne vil hilse alligevel.

 

Der er færre mennesker han hilser på efter loven indtræf og han bærre kurv og folk "læser" så meget.

 

Men han er tilgengæld blevet rigtig dygtig til ikke at hoppe op af folk vi møder og snakker med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77
Cujo vil hilse på alt og alle.

 

Kan dog ikke huske folk har henvendt sig for at hilse ham.

 

Han plejer så dog at ligge sig eller sitte og nedstirre folk, så forklare jeg hvorfor og så er der nogle der gerne vil hilse alligevel.

 

Der er færre mennesker han hilser på efter loven indtræf og han bærre kurv og folk "læser" så meget.

 

Men han er tilgengæld blevet rigtig dygtig til ikke at hoppe op af folk vi møder og snakker med.

 

Åhh det er synd for ham, at folk nærmest bliver bange for ham og vælger at lade vær med at hilse...

 

For 14 dage siden skulle jeg på døgnapotek for at hente noget medicin til min syge dreng, og der kom en sød "Cujo" imod mig......og hold op hvor den logrede og gjorde sig til, så både mig og Sif måtte hen og sige hej :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle dage er Misja fuld af kjæærlighed til alle og forstår simpelthen ikke hvorfor de ikke ser hende, røre ved hende, sætter sig på jorden og over-nusser hende :vedikke:

 

Andre dage er det kun de udvalgte og kendte hun gider og til andre tider igen, har hun slet ikke tid eller løst.

 

Er hun i gang med at opsnuse mus kan verden og alle dens mennesker rende hende et vist sted, så snuses der mus op punktum! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aycasa

Den lille går bare sin vej... Hun "hader" det nærmest, at alle siger, hvor sød og lille hun er... Hun er en stor hund fanget i en lille krop :drille:

 

Sammy vil gerne hilse på alt og alle... Og kan nogle gange ikke forstå, at han ikke må...

 

Ayka er sådan set ligeglad... ;-)

 

 

Det vi hører tit er: Ej, hvor er de to sorte store... De ser så farlige ud... Ej, se den lille der, er den ikke sød?! Så kan de store jo ikke være farlige... Ellers ville den lille jo ikke overleve :damn:

De aner da ikke n skid om, hvem der er chef i huset:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi møder nogen på vores tur vi ikke kender, så sætter Enzo sig ned og er ikke super interesseret i at hilse (går vi forbi er han helt ligeglad). Men vil de gerne hilse, så er det svært at styre hoppe-lysten :oops::oops::oops: (men folk bliver altid advaret på forhånd,, og han bliver - langsomt... - bedre.... :oops:)

 

Folk han kender får som oftest hopkys..... Især LuckyLuna'er som har en meget høj stemmeføring og glade bevægelser (og som han eeeeeeeeeelsker fordi han en enkelt gang har fået lov at kravle på og uddele masser af kys :rolleyes:). Han har generelt meget svært ved at styre sin glæde :rolleyes: - men igen hæfter jeg mig ved at folk kan spore forbedringer - og hans alder tælles stadig i mdr (og det bliver den ved med til han opfører sig mere modent - om vi så når de 7 år :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Min berner vil gerne snakke med de fleste, så det er på mange måder nemt.

Min aussie taler ikke med fremmede:fornaermet: og jeg oplever ofte at folk ikke kan forstå at de ikke må snakke med ham og det er utroligt hvor få der kigger på hundes signaler............hans er meget tydelige;-).

 

Så det er på mange måder nemmere at ha min berner med for så behøver jeg ikke at være helt så opmærksom(forstå mig ret).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Lexus er som de fleste DdB'r tilbageholden overfor fremmede mennesker. Men han elsker de fleste fremmede hunde. Hvis ikke han vil hilse på en fremmed hund er man ikke i tvivl, så går han udenom uden at vise interesse for hunden...

Aften/nat skal fremmede holde afstand og jeg siger som det er, han vil ikke hilse. Hvis ikke de høre efter mig høre de helt sikkert efter lexus' rumlen når de kommer for tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo vil hilse på alt og alle.

 

Kan dog ikke huske folk har henvendt sig for at hilse ham.

 

Han plejer så dog at ligge sig eller sitte og nedstirre folk, så forklare jeg hvorfor og så er der nogle der gerne vil hilse alligevel.

 

Der er færre mennesker han hilser på efter loven indtræf og han bærre kurv og folk "læser" så meget.

 

Men han er tilgengæld blevet rigtig dygtig til ikke at hoppe op af folk vi møder og snakker med.

Bare vent til en dag i møder os:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Springeren

Eddy enten sætter sig ned eller lægger sig ned hvis der er andre hunde eller mennesker i nærheden og så venter han på at de kommer og hilser på ham :lol: og hvis de ikke kommer over til ham, så bliver han så ivrig at han nærmest slæber mig med over på den anden side :oops: han tror nemlig at alle hunde og alle mennesker vil snakke med ham;-)

 

Knus Eddys mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...