Hop til indhold

At hilse på borgmesteren


KimC
 Share

Recommended Posts

I dag var jeg med Lille P. til ringriderfest i en større sønderjysk by. Den lille dreng skulle jo ud og opleve lidt, og det kom vi da også til. Der var en masse der ville snakke, og kun en enkelt der slet ikke gad at svare. Ham sender vi lige et billed af her. Det er ikke borgmesteren skal jeg huske at sige.

 

2766.jpg

 

En af dem der ville snakke var vores ex borgmester. Dvs,det med Ex har han ikke rigtig selv accepteret, og jeg tror at han sidder med fjernbetjeningen til den nuværende borgmester. Som en lidt drilsk debattør kender denne borgmester mig sådan set, og derfor skulle han hilse. Han er en ældre herre, vist sidst i firserne.

Samme parti som Brixtofte, og med samme evne til at bruge penge, om ikke endnu flere. Jeg har drillet ham i den offetlige debat, altid på en humoristisk måde, og sådan har jeg fået igen. Eksempelvis var jeg på en bustur hvor den gamle var fører for en byrundvisning. Man må sige at han kan fortælle om stort set alt, og ar en stor lokal viden. På et tidspunkt kom bussen forbi det hus hvo rjeg bor. Bussen blev bedt om at standse, og 'mester fortalte at enhver landsby jo som bekendt har sin landsbytosse, og i de større by er det hele tilsvarende lidt større. Opfinder, debattør, halvdårlig kunstner, fotografakrobat, men så vidt vides ellers ufarlig. Han vidste så udmærket at jeg var med i den bus. Gad vide hvad han siger om mig næste gang den bus kommer forbi, efter i dag?

 

Han havde et slips på fra festens 100 års jubilæum. 100 år stod der. Nej god dag, [navn] hvordan går det. Jeg kan se at du har været med i 100 år nu, man må sige at du holder dig godt. Godt nok er han gammel, men alligevel. Så fulgte der lidt drillerier, indtil vi blev afbrudt af stedets høttaleranlæg der forkyndte at nuuuuu!

Alles opmærklsomhed rettedes mod pladsen, og jeg mere anede end så at Lille P. lettede ben op af 'mesteren. Nu sigter Lille P ikke så højt, selv om han er langbenet, så det var vist kun skoene og lige lidt ved anklerne der blev ramt. Det fik jeg ikke noget billed af, ingen beviser her.

Gamle menesker har vist ikke helt den samme følelse i benene længere. Han opdagede tilsyneladende ikke noget lige med det samme, så vi listede lige så stille af sted. Hen og købe en soft ice, til Lille P. helt alene. Så kan i andre have alle jeres BIS'er CERT'er og andre udstillingstrofæer. Der er squ ingen af jeres præmiekøtere der har pisset på en venstreborgmester!

Det er bare en skam at det ikke giver nogen pokal, men Lille P var helt glad for sin softice.

 

Det med hestene var nu også lidt interessant, og lidt farligt. Jeg har altid været lidt bekymret over at de når der er rytterpause lader en mand stå og holde op til 60 heste bare med hånden. Det er gået galt før, og det vil gå galt igen, men i dag gik det da uden katastrofer. Lille P var nu godt nok lidt skeptisk over for de heste, og fik ørerne sat i "full rabbit" hvilket i grunden ser lidt sjovt ud på en hund der ellers ligner en eksploderet cigar, uanset hvor meget man børster ham.

 

2669.jpg

 

"Full Rabbit"

 

Lige nu ligger han og snorksover, og ligner stadig en eksploderet cigar.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malula

Tak for en rigtig hyggelig læsning. Jeg kan ikke andet end at sidde og smågrine lidt her i skægget af din levende beretning af en oplevelsesrig dag for både "kanin og tosse" :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel sådan at når man har haft succes på en udstilling så bliver man bidt af det, og stiler højere.

Mit næste mål bliver en MF'er. Partiet er mindre vigtigt, men der er da nogle trofæer som det ville være helt vildt fedt at score.

 

Nu er der jo et par stykker der har hilst på Lille P. live, og uden at få våde sko. Han tisser altså ikke på alt og alle, bare hold jer fra politik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel sådan at når man har haft succes på en udstilling så bliver man bidt af det, og stiler højere.

Mit næste mål bliver en MF'er. Partiet er mindre vigtigt, men der er da nogle trofæer som det ville være helt vildt fedt at score.

Inden året er omme skal de jo i valgkamp, og så kommer de jo ud i landet for at møde den jævne befolkning.

 

Nu er der jo et par stykker der har hilst på Lille P. live, og uden at få våde sko. Han tisser altså ikke på alt og alle, bare hold jer fra politik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

:lol::lol:

 

Nogle gange, når jeg tænker lidt over mine hundes handlinger og udtryk, så er jeg egentligt glad for at jeg ikke ved, hvad de tænker, samtidigt med, at jeg overvejer om hunde kan blive for kloge :hmm:

 

Lille P vil tydeligt sætte ligende tanker i gang hos mig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Ok, Kim.. jeg maa nok komme med min indrommelse omkring lille P.:genert:

 

Lille P er den hund paa hundeforum som jeg onsker at eje selv - og det er ikke bare smiger. Det er den grove sandhed:oops:

 

Eeelsker Lille (kaempe)P....... Han er behaaret, af en vis stor hojde, graa og intet mindre end hvad jeg finder uimodstaaelig:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov.. Og jeg glemte lige at ønske god tur til København :mrgreen:

 

Det bliver slet ikke nødvendigt. Når først valgkampen starter kommer politikerne vidt omkring. Selv til en by der hedder Provinsen.

 

 

Ok, Kim.. jeg maa nok komme med min indrommelse omkring lille P.:genert:

 

Lille P er den hund paa hundeforum som jeg onsker at eje selv - og det er ikke bare smiger. Det er den grove sandhed:oops:

 

Eeelsker Lille (kaempe)P....... Han er behaaret, af en vis stor hojde, graa og intet mindre end hvad jeg finder uimodstaaelig:lun:

 

Lille P. kommer fra en god opdrætter der lægger vægt på hundenes væsen og brugsegenskaber før udseendet. Normalt plejer hun at have lange ventelister, men lille P. kommer fra et kuld på intet mindre end 15, så der nåede jeg lige at få den allersidste hvalp i kuldet som skulle flytte hjemmefra.

 

Opdrætteren kom forbi med ægtefælle (hendes egen), lille P, moderen (til lille P.,ikke hendes egen) og en tante (til Lille P.) De blev som aftalt natten over, og der var fuld forståelse mellem de to flokke med det samme.

Da de rejste neste dag lå Penticton som egentlig hedder Cadoc, men på internettet kaldes lille P, og ellers bærer øgenavnet "bissebandit" og sov på sofaen. De andre hunde var med ude for at tage afsked, og da Happy kom ind og så at de havde "glemt" ham gav han et højt hop. Det var som om at han havde forstået at den lille gut hørte til de folk der lige var kørt.

 

Her lige et par billeder fra lillle Ps unghundetid.

 

psilh2.jpg

Med dette billed kommer Lille P på forsiden af den Schweiziske deerhound klubs kalender for 2012

 

penti3.jpg

Lille P opfattes ofte som det tyskerne kalder en "klugscheisser"

 

 

ht6.jpg

Til hundetræning i regnvejr. Han gad godt ind i den tunnel, men ikke ud igen.

- har det fint med at tisse på venstreborgmestre, men vil ikke selv være våd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det bliver slet ikke nødvendigt. Når først valgkampen starter kommer politikerne vidt omkring. Selv til en by der hedder Provinsen.

 

 

 

 

Lille P. kommer fra en god opdrætter der lægger vægt på hundenes væsen og brugsegenskaber før udseendet. Normalt plejer hun at have lange ventelister, men lille P. kommer fra et kuld på intet mindre end 15, så der nåede jeg lige at få den allersidste hvalp i kuldet som skulle flytte hjemmefra.

 

Opdrætteren kom forbi med ægtefælle (hendes egen), lille P, moderen (til lille P.,ikke hendes egen) og en tante (til Lille P.) De blev som aftalt natten over, og der var fuld forståelse mellem de to flokke med det samme.

Da de rejste neste dag lå Penticton som egentlig hedder Cadoc, men på internettet kaldes lille P, og ellers bærer øgenavnet "bissebandit" og sov på sofaen. De andre hunde var med ude for at tage afsked, og da Happy kom ind og så at de havde "glemt" ham gav han et højt hop. Det var som om at han havde forstået at den lille gut hørte til de folk der lige var kørt.

 

Her lige et par billeder fra lillle Ps unghundetid.

 

psilh2.jpg

Med dette billed kommer Lille P på forsiden af den Schweiziske deerhound klubs kalender for 2012

 

penti3.jpg

Lille P opfattes ofte som det tyskerne kalder en "klugscheisser"

 

 

ht6.jpg

Til hundetræning i regnvejr. Han gad godt ind i den tunnel, men ikke ud igen.

- har det fint med at tisse på venstreborgmestre, men vil ikke selv være våd.

 

 

Takker for billederne af Lille P:lun::lun: og :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt tosset med din skrivestil Kim - og også med dine hunde - så er stadig ked af du ikke opdaterer din hjemmeside.

 

Myndeverdenen kan være meget brutal. Især når man entrerer med lidt triggy opdrættere.

Der er også hundesamlere som kan gå hen og blive noget så misundelige på andres hunde, at de ikke holder sig tilbage for nogetsomhelst.

Jeg kan følge med i hvem der besøger de sider, og ved at de bliver "overvåget". Nye billeder kunne vække gammel misundelse. Derfor er jeg nødt til at lade være med at opdatere min hjemmeside hvad hundene angår. Selvom det reelt kun er nogen af mine hunde der er i søgeren lader jeg helt være med at opdatere omkring hundene.

Derimod kan jeg tilsyneladende poste billeder her uden at der sker noget, og vores deerhoundforum hhv ulvehundeforum kræver enten login, eller har bannet dem der måtte være behov for at banne.

 

Skriv lidt om Happy en dag - pretty please :-D

 

Happys problemer har trukket stor belastning på mig og mine andre hunde. Jeg er op imod et præparat hvor teksten "er ikke blevet undersøgt" forekommer betænkeligt ofte. Langtidsvirkningerne er jeg slet ikke klar over endnu. Det er fabrikanten sikkert heller ikke, og jeg tror såmænd også de er ligeglade. I EU kan man sælge koncentreret svovlsyre som hostesaft og slippe afsted med det. Det er bemærkelsesværdigt at fabrikanten har rettet deres schweiziske manual, hvor alle kendte bivirkninger nu er tilføjet. Det er de ikke i EU versionen, for det har ingen krævet af dem?

Jeg træner impulskontrol med ham og håber at det løser problemerne, men skulle der ske det at der opstår nye alvorlige problemer i flokken pga Happy er der kun en mulighed tilbage, desværre.

Situationen hvor man håber at det går, men ikke er sikker i sin sag er ikke særlig sjov. Jeg ved at Happys jagtinstinkt er blevet totalt overtændt af det skide suprelorin, og at han har fået meget svært ved at holde kontakt. Det kunne han fint før. Derfor kommer han ikke længere med på ture hvor hundene får lov at løbe frit, og cykelture er blevet noget af et mareridt. Så der er i grunden ikke så mange sjove oplevelser mere sammen med Happy.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Vil det sige, at jeg på et underforum kunne få adgang til billeder af Happy eller hvordan skal jeg forstå det første du skriver med Login und so?.

 

Jeg er rigtig rigtig ked af at høre at det står sådan til med Happy. Jeg har fuldstændig tabt mit hjerte for den hund bare pga. billede......Jeg håber inderligt for jer, at der sker et eller andet mirakuløst!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det sige, at jeg på et underforum kunne få adgang til billeder af Happy eller hvordan skal jeg forstå det første du skriver med Login und so?.

 

Jeg er rigtig rigtig ked af at høre at det står sådan til med Happy. Jeg har fuldstændig tabt mit hjerte for den hund bare pga. billede......Jeg håber inderligt for jer, at der sker et eller andet mirakuløst!!!!

 

Det er ikke her på HF, men der findes et internationalt forum for deerhounds og et for ulvehunde.

 

Jeg går ud fra at der er sket uoprettelig skade på Hapy, men håber alligevel at der kan trænes noget ud. Foreløbig har jeg optjent et gratis problemhundekursus ved at stille med figuranthunde til et andet problemhundehold - herunder også Happy. Det skal komme Happy til gode. Jeg tager bare det forbehold at hvis der opstår et alvorligt tilbagefald, så må nok være nok.

 

Det sære ved Happy er at han kan acceptere at en schæfer står og råber ham ind i hovedet. To minutter senere er han ved at hive mig af cyklen fordi der er en solsort 20 meter væk som han er nødt til at fange og spise. Den slags kunne man før redde med kontakt, det går bare ikke længere.

Min borzoidame er meget pivet, og hyler hun kan det udløse et angreb fra Happy - selv om han er skide bange for den lille dame. Happy ved det og når selv at bremse sit angreb, men der er et instinkt der fyrer af som han altså selv skal lære at standse med en aktiv tankeproces.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...