Gæst Fenris Skrevet Juli 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2011 Hejsa, jeg er helt ny og grøn og jeg er den heldige ejer af en lille blandingshvalp på 13 uger Han er en dejlig hund bortset fra når han bider. han hægter sig fast i tøj og hiver mens han knurrer. Jeg ved godt at det kun er for at lege, men hold op hvor er det irriterende! Han hopper også op og snapper efter hænder osv. Jeg prøver at brug positive træningsmetoder, men det virker ikke rigtig. Han har masser af tygge ting som han lystigt tygger på og legetøj, så det er ikke et tandproblem... Jeg har prøvet at lave en høj hvalpe smerte lyd og flytte mig så jeg står med ryggen til... virker ikke... stå stokstille lige så snart hans tænder rører hud, han bider bare til jeg reagerer. Når vi er hjemme, går jeg ud af rummet, hver gang han gør det og det virker OK det meste af tiden, det er faktisk værst når vi er ude at gå, for der kan jeg jo ikke skille os ad... Har I nogle gode tip? Jeg har legetøj med som vi leger med ca halvvejs på vores ture, men selv efter at have løbet frit og brændt en masse krudt af kan han fortsætte at snappe og hive.... Er det en fase? Hvordan viser jeg ham at jeg har fået nok uden at skræmme ham? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Hejsa, jeg er helt ny og grøn og jeg er den heldige ejer af en lille blandingshvalp på 13 uger Han er en dejlig hund bortset fra når han bider. han hægter sig fast i tøj og hiver mens han knurrer. Jeg ved godt at det kun er for at lege, men hold op hvor er det irriterende! Han hopper også op og snapper efter hænder osv. Jeg prøver at brug positive træningsmetoder, men det virker ikke rigtig. Han har masser af tygge ting som han lystigt tygger på og legetøj, så det er ikke et tandproblem... Jeg har prøvet at lave en høj hvalpe smerte lyd og flytte mig så jeg står med ryggen til... virker ikke... stå stokstille lige så snart hans tænder rører hud, han bider bare til jeg reagerer. Når vi er hjemme, går jeg ud af rummet, hver gang han gør det og det virker OK det meste af tiden, det er faktisk værst når vi er ude at gå, for der kan jeg jo ikke skille os ad... Har I nogle gode tip? Jeg har legetøj med som vi leger med ca halvvejs på vores ture, men selv efter at have løbet frit og brændt en masse krudt af kan han fortsætte at snappe og hive.... Er det en fase? Hvordan viser jeg ham at jeg har fået nok uden at skræmme ham? Tilbud ham spændende legetøj når han bider dig, eller rejs dig og gå. På gåturene er det helt normalt at hvalpe bider i snoren, men jeg ville droppe legetøjet - ihverfald til at starte med. Det lyder som om han bliver for opkørt når du leger med ham, og at "brænde en masse krudt af" kan blot gøre ham endnu mere opkørt og vild - lidt ligesom et barn :blink: Lad ham snuse på gåturene i stedet for at hidse ham op ved at tage legetøj med. Træn kontakt øvelser, sit, gå pænt, og beløn ham kun når han er rolig og ikke hopper og og ned ad dig eller bider i snoren. Du kan godt bruge legetøjet som belønning, men hvis han bliver vild bare af at du tager det frem, ville jeg vente til han har lært lidt impulskontrol og ved hvad du forlanger af ham :blink: Du bliver nødt til at væbne dig med en god portion tålmodighed, for han kan mærke at han får en reaktion fra dig (om det så er vrede, skældud eller frustration). Husk også at stoppe leg i god tid. Alle hvalpe"problemerne" har det med at blive værre hvis hvalpen er overtræt og ikke kan rumme mere i hovedet. En lille hvalp på 13 uger har slet ikke et ligeså stort behov for at brænde krudtet af gennem fysisk aktivitet som voksne hunde. De har meget bedre af at få lov til at bruge dere snude (fodersøg i græsset) og hjerne (stille hvalpen nogle opgaver den skal løse - f.eks de mest almindelige øvelser som sit, dæk, bliv osv. men også at få godbidden ud af et viskestykke eller en tom plastikflaske). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Fenris Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Tilbud ham spændende legetøj når han bider dig, eller rejs dig og gå. På gåturene er det helt normalt at hvalpe bider i snoren, men jeg ville droppe legetøjet - ihverfald til at starte med. Det lyder som om han bliver for opkørt når du leger med ham, og at "brænde en masse krudt af" kan blot gøre ham endnu mere opkørt og vild - lidt ligesom et barn :blink: Lad ham snuse på gåturene i stedet for at hidse ham op ved at tage legetøj med. Træn kontakt øvelser, sit, gå pænt, og beløn ham kun når han er rolig og ikke hopper og og ned ad dig eller bider i snoren. Du kan godt bruge legetøjet som belønning, men hvis han bliver vild bare af at du tager det frem, ville jeg vente til han har lært lidt impulskontrol og ved hvad du forlanger af ham :blink: Du bliver nødt til at væbne dig med en god portion tålmodighed, for han kan mærke at han får en reaktion fra dig (om det så er vrede, skældud eller frustration). Husk også at stoppe leg i god tid. Alle hvalpe"problemerne" har det med at blive værre hvis hvalpen er overtræt og ikke kan rumme mere i hovedet. En lille hvalp på 13 uger har slet ikke et ligeså stort behov for at brænde krudtet af gennem fysisk aktivitet som voksne hunde. De har meget bedre af at få lov til at bruge dere snude (fodersøg i græsset) og hjerne (stille hvalpen nogle opgaver den skal løse - f.eks de mest almindelige øvelser som sit, dæk, bliv osv. men også at få godbidden ud af et viskestykke eller en tom plastikflaske). Tak for svar Jeg begyndte kun at tage legetøj med fordi han bed mig på turene, før det havde jeg ikke noget med. Jeg har nok ikke specificeret det godt nok, det er mest når jeg ikke har muliged for at gå væk fra ham at jeg har brug for at stoppe ham venligt og bestemt, men utraumatiserende.... jeg har prøvet at aflede med legetøj, det virker ind i mellem. Er det f.eks OK lige at tage blidt fat omkring snuden og lukke munden på ham, for at vise at det gider jeg ikke? Men du har helt ret i at han kan mærke min irritation, selvom jeg prøver at lade som ingenting... Det er en fase, det er en fase, det er en fase, må vel være mit mantra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 Dexter er 17 uger nu, og det er virkelig blevet meget bedre bare i løbet af den sidste uge! Så det ER bare en fase! Han gør det stadig men slet slet ikke på samme måde som da han var 12-13 uger hvor han nærmest bare hver gang han var en smule oppe og køre bed og bed hele tiden! Nu gør han det kun når han "virkelig vil lege", og man kan se han godt ved at det var "forkert" når han bed.. Men vi skælder ham ikke ud for det... Når det begynder plejer vi at forsøge at få ham til at falde til ro.. Når vi er indenfor og han gør det, så plejer vi at tage ham ud og gå en tur i stedet for.. Han gør det ikke udenfor... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 Er det f.eks OK lige at tage blidt fat omkring snuden og lukke munden på ham, for at vise at det gider jeg ikke? Gør du dette kan jeg forestille mig at han bare vil tro at det er en del af legen :blink: Men det BLIVER bedre! Vi var også ved at rive håret ud af hovedet på os selv, især fordi min bror havde svært ved at overholde det med at stoppe legen ligeså snart Ninja begyndte at bide i tøj, ankler, hænder og knæhaser. Men det kommer stille og roligt, og lige pludselig stopper du op og tænker "Hey, siden hvornår er han egentlig stoppet med at være så bidefikseret ?" :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Fenris Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 Ja det er nok rigtigt nok. Jeg finder lige noget mere tålmodighed frem fra gemmerne Det er bare svært at ignorere ham når vi er ude på tur, for når jeg vender ryggen til ham så hiver han jo bare i mit tøj eller hopper rundt om mig og snapper der. Godt at høre at det bliver bedre, :banan: Det håbede jeg også lidt på... så ignorering ignorering ignorering må blive mit mantra .9 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts