Hop til indhold

Berøring/håndtering


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at træne berøring med Dumle.

 

Målet er, at jeg gerne vil kunne løfte hans bagpote op og få snoren fri uden at han napper ud efter mig.

og jeg er virkelig overrasket... jeg kan godt se at han er meget mere følsom overfor berøring når klikkeren bliver fundet frem og opmærksomheden er på noget andet. Hvis han står og kigger på noget kan det være svært at få lov at røre, er der en anden hund han har set sig gal på som han ligger og kigger på på afstand skal man heller ikke stikke hånden ned til ham...

 

men med klikkeren/når vi træner er det åbenbart også ret slemt. Jeg ville egentlig starte med at føre hånden mod baglåret (han kan også finde på at snappe ud hvis man vil skubbe ham nænsomt over snoren), men han opfattede min hånd som en håndtarget og blev ved at følge den og flytte numsen.

I dag startede jeg så med at berøre skulderen. Han virkede i starten halvirriteret og trak sig hurtigt væk. Til slut forstod han dog at det var berøringen klikket kom for og til slut blev han stående mens jeg lagde hånden på hans skulder.

men jeg er egentlig rimelig overrasket over hvor irriteret han bliver, bare ved skulderen, når han har fokus på andet.

Nu tager vi det meget langsomt, et skridt af gangen. Så må vi se om vi nogensinde når dertil hvor vi gerne vil.

 

men indputs til hvordan vi kan træne det modtages med kyshånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...