Hop til indhold

glæden ved en næsten voksen hund


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

ja skipper er søreme blevet næsten velopdragen :shock: :klap:

 

for bare et par måneder siden var vi til grin i hele nabolaget når vi prøvede at få hunden ind fra haven :oops: det involverede både raslen med godbidder og til tider måtte vi indfange ham og sætte snor på ham før vi fik ham ind :stupid: nu behøver vi pludselig bare at kalde en enkelt gang så kommer han løbende, selv hvis naboens nye hvalp også er ude :banan:

 

kæresten havde ham løs i parken forleden (på trods af mine formaninger da hans indkald er ikke eksisterende når der kommer hunde) da der kom en fremmed hund, skipper løber straks afsted, kæresten kalder 1 gang og skipper stopper op og afventer at han bliver sat i snor :shock:

 

hele foråret har jeg stået til rally med en hund der var umulig at komme i kontakt med, pludselig de sidste 2 gange blev han bare rigtig god og samarbejdsvillig :klap:og det har han også været til de hf træningstræf vi har været til her på det sidste :-D

 

jeg ville jo gerne kunne tage æren for udviklingen :engel: men jeg tror simpelthen bare han er ved at være voksen og pludselig har opdaget at han har en hjerne og en høresans :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Det er bare så dejligt når man kan se en god udvikling :-)

 

Vores indkald har fungeret virkelig virkelig fint - jeg har været fuld af imponade over Kalle - og egentlig også mig selv - for det har været fantastisk hvor "nemt" det er faldet for mig at træne det denne gang. Meeen nu er det altså lige som om, han lidt har glemt det :mrgreen: Og det passer jo egentlig meget godt med at han nu er teenager og hormoner tager lidt over. Men det burde skipper vel også være - netop i den alder? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare så dejligt når man kan se en god udvikling :-)

 

Vores indkald har fungeret virkelig virkelig fint - jeg har været fuld af imponade over Kalle - og egentlig også mig selv - for det har været fantastisk hvor "nemt" det er faldet for mig at træne det denne gang. Meeen nu er det altså lige som om, han lidt har glemt det :mrgreen: Og det passer jo egentlig meget godt med at han nu er teenager og hormoner tager lidt over. Men det burde skipper vel også være - netop i den alder? :confused:

 

skipper er muligvis bare tidligt udviklet :lol: vi har bestemt været igennem hele hormon møllen og jeg tvivler også på at indkaldet sidder 100% selvom kæresten var heldig forleden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Nu er Chilli jo lidt ældre end Skipper (hun er ca. 2-2½ år....ca. fordi dyrlægen mener vi godt kan trække omkring 6 mdr. fra den alder vi fik oplyst da vi hentede hende på internatet sidste år..) - men også vi har mærket en kraftig udvikling det sidste halve år.

 

Hendes indkald er bare blevet SÅ meget bedre, og hun kan nu gå uden snor selv på offentlige steder som villakvarteret hvor vi bor i weekenderne, og på skovstier osv.

Ja, selv Gracie's mor kunne se en forbedring og var lidt imponeret ved sidste hundetræf med Gracie og Chilli :klap:

Det kan dog sagtens blive meget bedre endnu - men vi øver hver gang vi er ude, og jeg er godt tilfreds med hendes præstationer indtil videre.

 

Der sker noget med vores kære små vovser - de bli'r pludselig "voksne" og finder ud af at bruge dén der de har fået mellem ørerne :-D

Det er så dejligt når det sker, og gør traveturene og træningen SÅ meget sjovere og bedre :banan:

Håber at Skipper's udvikling ikke bare er en fase... :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
shyyyy :oops: jeg glemmer helt at folk herinde så ham for fuld udblæsning de første 15 minutter af sidste hf træf :mrgreen:

 

Jeg synes da han gjorde det flot, og er sikker på at det bliver bedre og bedre fremover, vi skal huske al begyndelse er svær :genert: vi glemmer tit indlæring er svært og tager tid :lun: bare han ikke har de samme besværligheder med indlæring som mig :stupid: så skal det nok gå helt fint :banan:

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...