Hop til indhold

Sif 5 mdr...løbetid hvornår?


Gæst lene77
 Share

Recommended Posts

Gæst lene77

Hej alle

 

Jeg har jo lille Sif som bliver 5 mdr i overmorgen:lun:

 

Jeg har et spørgsmål omkring løbetid.....hvornår kan jeg forvente at hun kommer i løb? Hvad skal jeg evt. kigge efter? læste et sted at kønsdelene hæver op?

 

Vi har lige leget sammen med min venindes hunde (en tæve og en han) og jeg sagde at jeg altså ikke tog sif derop igen før jeg vidste at hun havde været i løb....ja ja man er vel hystade:mrgreen:

 

håber i kan hjælpe, så jeg har en nogenlunde retningslinie at gå efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Små hunde kommer i løbetid mellem ca. 6 - 12 mdr., store hunde lidt senere.

Hvis du vil vide hvornår hun går i løbetid, kan du hver morgen lige ''tørre'' hende med et stk. papir (køkken rulle/WC) på tissekonen. Når du opdager blod er hun i løbetid. Hun er højløbsk ca. mellem 8-17 dagen - forskellig fra hund til hund (Mine hunde er bla. højløbske 14-20 dagen (Vibse) og 8-14 dagen (Zitta)). Det er kun når tæven er højløbsk at hun vil parres. Hvis du kildrer hende over haleroden og hun lægger halen til siden er hun højløbsk.

Hun er i løbetid i ca. 3 uger.

Andre hunde kan blive mere interresseret i hende ca. 3 uger før end hun kommer i løbetid.

Håber det hjalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77

jo det hjalp ...og rart at få lidt info:-D

 

Blev bare sådan i tvivl fordi at hun for 2-3 uger siden tabte tænder og havde smidt 3 små bloddråber på gulvet og jeg regner jo med at det var pga de to kindtænder hun manglede om morgenen..... hun har ikke være hævet bagtil eller noget og har jo hørt at hunde ikke går i løb når de er 3½- 4 mdr gammel......:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77
Hendes kønsdele vil hæve op til næsten tredobbelt størrelse inden hun begynder at bløde, så du vil slet ikke være i tvivl :blink:

 

Hun har slet ikke været hævet på noget tidspunkt....så det har været de tænder hun har tabt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...