Hop til indhold

(næsten) Uundværlige ting i sommervarmen


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Synes vi skal have en tråd med de (næsten) uundværlige ting til både vores kære hunde, og os selv her i sommervarmen....smid endelig links til diverse ting...:-D

 

Hund:

 

Foldeskål:

 

http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=120710&ProductName=Foldesk%E5l+-+praktisk+til+turen&GroupName=P%E5+tur+med+hunden&GroupGuid=34

 

Vanddunk

 

http://campingnetshop.dk/category/sammenklappelige-vanddunke-71/

 

http://www.spejdersport.dk/vanddunk-5l.aspx

 

1½ flasker kan dog fint gøre arbejdet...:-D...

 

Viskestykker til nedkøling af hund

 

http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=viskestykker

 

Vandtæt legetøj(næsten nødvendig)

 

http://www.marineudstyr.dk/majoni-star-fender.aspx (jeg elsker personligt bådfendere...50kr. og temmelig holdbare)

 

Vær opmærksom på at der kan være alger(vist især i stillestående vand)

 

Jordspyd

 

http://www.funnypets.dk/shop/jordspyd-toejring-af-459p.html

 

Presenning(kan altid bruges til at bygge et lille shelter med)

 

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5879&n=10

 

Badebassin

 

Hold øje med diverse tilbudsaviser, DBA osv.

 

 

Til Mennesker:

 

Solcreme

 

(jeg tør ikke gætte på hvad der er godt)

 

Picnictæppe

 

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4124&n=10

 

 

 

Vanddunk kan med fordel deles med hunden...husk dog din egen skål...:mrgreen:

 

 

Jeg ved ikke med sikkerhed om det er det billigste jeg har fundet...men kom med jeres bud på uundværlige sager til sommerhalvåret...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
gammelt baby badekar Eller en spand eller en "sandkasse" af plast + frosne kødboller

 

 

[media]

[/media]

SDC10978.jpg

 

Genial...:-D....minder mig forresten om at jeg skal ud til det lokale plantecenter og spørge efter en mega murerbalje...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvilken sommervarme????? :vedikke: Her regner jo hver og hver anden dag, og det er sq længe siden temperaturen kom over 20°... :evil:

 

 

Men genial idé med de frosne kødboller i vand! :5up: Må prøves!

 

hehe...jeg satser stærkt på den kommer til efteråret som den plejer...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Soppebassin er vi også vilde med her (eller, Motor bruger den KUN som vandskål), så lige de havde de lidt mindre modeller i SuperBrugsen, der stod desværre ikke pris.

 

Vi har en sammenklappelig skål, mega genial, fylder ikke en skid:

Travel Dog Bowls: on Sale now at zooplus: Trixie Silicone Travel Bowl

 

Køletæppe, skal ligges i vand og derefter lufttørre, uundværlige herhjemme:

Body Cooler

 

Til indendørs (ok, dyr side, anyone will do), en gulv/bordventilator:

Bord/gulvventilator - Ventilation/klimaanlæg | BilligVVS.dk

 

 

Og det sjove :banan:

EN HAVEVANDER!

 

 

Hundene er glade for alt ovenstående (Voodoo er især lykkelig for soppebassinet), men .... intet slår:

 

Grus.jpg

 

Grus/sand i konstant skygge.. altid køligt og rart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

kunne da godt være man skulle se hvad Pablo siger til impulsvanderen...tror ikke Vicce er fan...hehe...men måske er der også for meget knald på...:-D...så en havevandedims er måske bedre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg har også lavet is til Chinook - stor hit :lol:

Vand i en pose, eller anden beholder, godbidder i, f.eks. kødboller, kiks (bliver god nok lidt bløde) eller andet kræs i og så en tur i fryseren. :mrgreen:

 

Det er rigtigt, bruger vi også tit. Og nogle gange bare isterninger, dem synes Motor for det meste er mega sjove at knase. Voodoo flytter dem bare udefra og ind :lol:

 

Især hvis vi har kogt noget, og vandet dufter dejligt, så i en pose og i fryseren :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Spis en kiks :ae: :mrgreen:

 

Bølleagtighhed...:-O

 

Opdagede allerede 5min efter at jeg havde lavet tråden at den ik kunne redigeres...uretfærdighed...ville jo gerne have alle jeres dejlige produkter op i første indlæg...hehe...

 

Sjovt der set ikke er kommet mennesketing...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bølleagtighhed...:-O

 

Opdagede allerede 5min efter at jeg havde lavet tråden at den ik kunne redigeres...uretfærdighed...ville jo gerne have alle jeres dejlige produkter op i første indlæg...hehe...

 

Sjovt der set ikke er kommet mennesketing...:mrgreen:

 

Mennesketing? Er det ikke bare en iskold øl i den ene hånd og den anden hånd bruges til at nusse hund :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Mennesketing? Er det ikke bare en iskold øl i den ene hånd og den anden hånd bruges til at nusse hund :5up:

 

hehe...ja okay...:-D

 

 

men måske noget myggebandit? en god solcreme? Et eller andet? :mrgreen:

 

(siger manden der altid pakker sig ind i hættetrøjer og træningsbukser...jo koldere det er, jo flere lag...t-shirt på varme dage...:mrgreen:)...bare hundene har det godt er jeg jo glad...så jeg er ikke god til den slags med uundværlige mennesketing...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Åh mennesketing, jeg er døden nær af blodmangel så mange myg er der her, søgte i dag efter den der højfrekvens, stik-i-stikkontakten myggeskræmmer, ingen held..

 

Og så spiser vi meget is :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh mennesketing, jeg er døden nær af blodmangel så mange myg er der her, søgte i dag efter den der højfrekvens, stik-i-stikkontakten myggeskræmmer, ingen held..

 

Og så spiser vi meget is :mums:

 

Hvis du er slemt angrebet af myg, hjælper det ofte at spise en del hvidløg-det er nok at spise det i maden- om lugtfrie hvidløgspiller virker, det kunne godt være- men jeg er ikke sikker.

 

Til hunden; 2 ting og begge gratis eller semigratis.

 

1 ) hule til skygge og afkøling, jeg har brugt en af de grønne kompostbeholdere og sat låg på- sat den ind i hækken , hvor der er skygge, hele dagen ,lidt halm på jorden, og min hund elsker det- bruger den til at svale, til at gemme og lege (især når han besærker,så er det sjovt at drøne ind og ud af den) OG så graver han derinde,så hullet er ved at være relativt dybt.- og der er godt at ligge- og pelsen renser sig selv.

 

2) is til hunden- samme princip som den med i frosne kødboller, men jeg hælder vand i et hvidt plastikkrus og fylder det med fiskedeller/coctailpølser eller anden hundejunkfood. og fryser det. Når hunden har det varmt, er det rart for den at ligge og slikke på den is, og blive afkølet. Man skal bare huske at smide en pose om isen med fiskedeller i- for det stinker ret kraftigt i fryseren.

 

3) har også vandbassin- men det er sjovere at der står vandbeholdere gemt rundt om i haven,som han kan "holde hof" på, eller hvad man skal kalde det-

Link til indlæg
Del på andre sites

tag en stearin lys, og drys peber i/på det, myg hader lugten.

 

Plant en citron melis i potte og stil den på terrassen om sommeren og indendørs om vinteren.

 

Bland Eukalyptusolie med lidt madolie og brug det som myggebalsam.

 

Hvis man kan lide fisk så kan man tage sine indendørs fisk (nogle er bedre end andre) og stil dem i en stor murespand udendørs, når det er over 15 grader, så æder en myggelarverne som ligges i vand, derfor fjern alt fra haven hvor der kan dannes små vand"pytter".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Lige hvidløg, det spiser vi rigtig meget af, så det virker altså ikke.

 

Det andet skal jeg da prøve, tak!

 

 

Motor er også vild med at finde hans egne vandskåle, men pludselig fik han dårlig mave. Jeg opdagede så at han går og piller et låg af en plastik parasol fod, og drikker det gamle, rustne vand.. skøre hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh mennesketing, jeg er døden nær af blodmangel så mange myg er der her, søgte i dag efter den der højfrekvens, stik-i-stikkontakten myggeskræmmer, ingen held..

 

Og så spiser vi meget is :mums:

 

De har dem i aldi: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_29/BIG09.HTM

 

Vil dog lige advare mod at de ikke altid er så uhørbare som man regner med.. :???:

Kunne ikke forstå jeg havde en konstant hyletone i hovedet sidst jeg var ved min mor.. det viste sig de havde flere af de her siddende - de kan intet høre (måske en af glæderne ved at blive gammel :mrgreen:), men jeg bliver nødt til at fjerne dem alle når jeg kommer på besøg for ikke at blive drevet til vanvid.. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...