Hop til indhold

Har adopteret en dejlig Berner


Gæst Mickies Far
 Share

Recommended Posts

Gæst Mickies Far

Hej alle,

 

Vi er på ny blevet Berner ejere, og derfor også nye her i forummet, så hej til Jer alle..!

 

Sagen er at vi efter at have været hundeløse et par år, efter vores elskede Berner døde 9,5 år gammel, har "adopteret" en glad dreng på 3 år fra en ung familie der ikke havde mulighed for at beholde ham.

 

Forløbet har været at vi efter at have haft ham på "prøve" i en weekend, er faldet pladask for ham, og selvfølgelig skulle han blive hos os.

 

Jeg fandt i samme weekend ud af, efter at have googlet hans forældre på nettet, at han stammer fra den berømte kennel i Vonge.. Og ja.. Så skal man jo ikke læse mange linier ned i Google søgningen før der tegner sig et lidt kedeligt billede..

 

Så vi var i et dilemma.. Hunden er sød og fantastisk, men turde vi løbe risikoen...? Vi besluttede at den stakkels bandit jo ikke kan gøre for hvorfra han kommer, og han virker umiddelbart sund og rask, og frem for alt har et fantastisk dejligt rart sind.. Så vi beholdte ham og han er hos os nu..

 

Derfor vil jeg spørge Jer.. Hvor stor er skadens omfang..? Er der noget vi pt. skal opmærksomme på..? Begge forældre er listet i DDH med status A, hvilket jeg formoder må være hofterne.. Der er ingen registrering på Albuer desværre...

 

Glæder mig til at høre fra Jer.. Helst kun med saglige inputs, jeg er bekendt med de meninger der hersker omkring ovennævnte Kennel og ønsker ikke at starte en ny ophedet debat. Nu drejer det sig om at få det bedste ud af situationen, og give ham et godt og sundt Berner liv.

 

Mvh

 

Jesper

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mickies Far

Hejsa..!

 

Tak for hurtigt svar, godt at høre.. Trods alt..! :)

 

Jeg tænker også om der var nogle fællestræk over de lidelser han måtte have, som er kendetegnende fra dette sted.. I så fald kan vi holde et godt øje med ham, og reagere så hurtigt som muligt..

 

Men svær situation.. Jeg ville jo helt klart ha frarådet købet hvis jeg selv blev spurgt, men man er jo knapt så faktuel når man først har et par brune øjne der kigger glad på een.. :)

 

Vi krydser fingre og håber det bedste..!

 

Ps. jeg kan forstå på andre indlæg at du har noget konkret viden om pågældende kennel.. Hvis du har lyst, vil jeg gerne modtage en PB omkring dette.. Gerne som sagt omkring generelle sygdoms problematikker...

 

Jesper

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa..!

 

Tak for hurtigt svar, godt at høre.. Trods alt..! :)

 

Jeg tænker også om der var nogle fællestræk over de lidelser han måtte have, som er kendetegnende fra dette sted.. I så fald kan vi holde et godt øje med ham, og reagere så hurtigt som muligt..

 

Men svær situation.. Jeg ville jo helt klart ha frarådet købet hvis jeg selv blev spurgt, men man er jo knapt så faktuel når man først har et par brune øjne der kigger glad på een.. :)

 

Vi krydser fingre og håber det bedste..!

 

Ps. jeg kan forstå på andre indlæg at du har noget konkret viden om pågældende kennel.. Hvis du har lyst, vil jeg gerne modtage en PB omkring dette.. Gerne som sagt omkring generelle sygdoms problematikker...

 

Jesper

 

Viden og viden... Men har da lidt om den, sender lige en pb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...