Hop til indhold

Trimmeudstyr og -kursus (Cocker)


Gæst Elkjær
 Share

Recommended Posts

Gæst Elkjær

Hej,

 

Jeg overvejer kraftigt at begynde at trimme min Cocker Spaniel selv. Jeg ville derfor melde mig til et kursus i Spanielklubben, men har lige nogle spørgsmål:

 

1. Er der nogen, der ved, hvor meget man lærer på sådan et kursus? Jeg tænker på, om det er tilstrækkeligt med ét kursus (det er bare til husbehov, ikke udstilling).

 

2. Hvilke trimmeredskaber skal man bruge til en Cocker Spaniel? Er der nogen steder, man evt. kan købe det brugt? Har kigget lidt rundt på nogle hjemmesider, men der findes jo tusind forskellige slags af det hele, synes jeg :-)

 

Hvis der er nogle, der har gode råd, så kom endelig med dem :-)

 

Hilsen Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan snildt, tage på et trimmekursus i Spaniel klubben og lære trimning til husbehov, det er da en rigtig god idé, de kan en mase gode fif ;)

Inde på FB er der en gruppe, salg af brugt udstillingsudstyr, der kunne du jo evt. forhøre dig, om der er nogen, der skal af med noget trimme grej. Ellers må du på rundfart på nettet, og finde det der passer til din pengepung ;)

Men det er værd, at købe nogle ordentlige sakse, da cockerens pels jo skal holdes pænt nede.

Prøv at smide en mail, til den der skal holde kurset, og forhør dig om de mest nødvendige ting, du skal bruge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...