Hop til indhold

Rallydancing.


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Nana og jeg har været til træning i dag :-D

Jeg har holdt pause med rally og tilmeldt mig trick holdet her i sommer og det har været godt - både for hende og mig.

 

Vi var kun 2 der var mødt op, så vi fik virkelig arbejdet. Der er to trænere på lige for tiden, så vi havde en hver :mrgreen:

 

Har i nogen sinde prøvet en rallydancing bane?

 

Det har jeg i hvert fald ikke - men nu har jeg :-D

 

Det er en bane som til rally, man skal bare lave tricks i stedet for de normale rally øvelser. Der er så sat to skilte op ved hver udfordring - den ene viser hvilken øvelse man skal lave og den anden viser hvordan man kommer over til den næste udfordring.

Eksempel: 1. skilt: Hunden går rundt om føreren 2. skilt: Hunden går slalom mellem benene hen til næste skilt.

Der var vel nok 12 dobbelt skilte - alle forskellige og nogle med rekvisitter (stok til at springe over, balje til elefant mm.).

 

Det var smadder skægt og Nana kunne mange af dem - træner Sofie, kunne så ikke lade være med at sige at vi vist snart skulle i gang med noget dagdancing, men............jeg ved sgi ikke :mrgreen:

 

Bagefter skulle vi så lære hunden at springe over vores ryg - det har jeg længe godt ville lære Nana, så.....:banan:

Først skulle jeg ligge på hug med hovedet i jorden, uden at kigge på Nana, som stod foran mig sammen med Sofie og så skulle jeg strække armene op over ryggen, som en slags port. Det er så meningen at Nana skal springe gennem armene og over min ryg.

Sofie startede med at lokke Nana til at læne sig ind over mig, derefter kom hun op at stå på mine skulder med forbenene, så stod hun på ryggen af mig, så sprang hun over mig ved at sætte af på min ryg og til sidst sprang hun over mig uden at røre mig overhoved :klap:

Det endte med at jeg gjorde mig højere ved at det ene skinneben lå langs jorden og den andet ben var helt bøjet, med foden i jorden - og Nana sprang over mig, uden at røre mig og på min kommando :banan:

Det var sk... skægt og Nana syntes det var mægtigt sjovt.

 

Timen var forbi og efter os kom dogdancing holdet.

Der kom kun 2 til undervisning, så Sofie spurgte om vi ikke havde lyst til at blive og det gjorde vi så :-D

 

Vi øvede lidt bukke/playbow , som Nana ikke kan - i hvert fald ikke på kommando, men det var svært. Vi har lige øvet kravle, så det ville hun hele tiden :lol:

Ellers fik vi øvet at gå rundt om føreren og det er også svært, når man hellere vil bakke om rundt om mig :roll:. Hun var lidt træt der, så det gik ikke ret stærkt, men hun fattede det da til sidst.

 

En af de andre kursister sagde så at hun gerne ville lære hendes hund at springe over hendes ryg og så fik vi prøvet det en gang til :lol:

 

Inden lektionen var færdig, var vi løbet tør for guffere og Nana var træt, så vi duttede hjemad, efter en sjov dag på træningsbanen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder bare som om i har haft en super sjov dag dig og dygtige Nanna mus:lun:

 

vi prøvede faktisk noget lignende til afslutning på unghundeholdet

der havde vi også en bane med tricks - dog slet ikke så avanceret som jeres lyder til at havde været ;-)

 

Jeg har virkelig også overvejet om jeg ikke skal prøve det der trick hold næste år - så meget dejlig træning gid man kunne nå det hele:engel:

 

Syntes helt klart dig og Nanna skulle gå igang med noget dogdancing- det vil jeg hvertfald rigtig gerne se:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: ja, det kunne du li', hva' :lol:

 

Har bare et problem med at se mig selv stå der og lege yndigheden selv :lol:

 

Synes at dogdancing skal være yndefuldt og det er jeg altså ikke :-D

 

Det behøver altså ikke at være yndefuldt, det afhænger jo helt af det tema, man vælger. :blink: Se på Kate med gårdhunden, f.eks., hun har været middelaldernar, grisehandleren fra Matador og kikset læge, ingen af dem yndefulde. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver altså ikke at være yndefuldt, det afhænger jo helt af det tema, man vælger. :blink: Se på Kate med gårdhunden, f.eks., hun har været middelaldernar, grisehandleren fra Matador og kikset læge, ingen af dem yndefulde. :mrgreen:

 

Det ved jeg jo godt, men det er altså bare ikke ligeså lækkert at se på :mrgreen:

 

Bare sådan en ting, som at gå sidelæns med sin hund.

Jeg prøver jo at kopiere Anja, ved at krydse mine ben i øvelsen og jeg føler bare at det ser kikset ud :roll:. Når hun gør det, ser det bare så fint ud :-D

 

Ej, men man kan jo også bare lade være med at optræde med det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik frisk båndpasta i går og gemte noget til at træne med, til i dag.

 

Nana er fuldstændig total tosset med det, så det benyttede jeg mig af til at træne at hun skal hoppe over mig :mrgreen:

 

Fik at vide at vi skulle træne det i en døråbning og jeg har en der ikke er særlig bred.

Problemet er så bare at der er trægulv, der hvor hun skal lande - det løste jeg ved at lægge sådan et stykke anti skrid stof ting til tæpper :5up: Funker perfekt :-D

 

Jeg viftede hende om næsen med et stykke pasta og lagde det bag mig på gulvet. Jeg lagde mig på mine skinneben, krøb sammen, gemte hovedet og stak armene i vejret ( = danne en port, hvor hun skal springe igennem).

 

Det fattede hun ikke en pind af, men Sofie (vores træner), havde godt sagt at det kunne blive et problem og sagde at man så skulle lægge godbidden på ryggen eller smide den.

Det prøvede jeg så og så forstod Nana hvad hun skulle :banan:

 

Vi har øvet os et par gange og nu forstår hun også at godbidden ligger bag mig og at hun skal springe over mig for at få den :mrgreen::klap:

 

Det er skide sjovt at øve :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: ja, det kunne du li', hva' :lol:

 

Har bare et problem med at se mig selv stå der og lege yndigheden selv :lol:

 

Synes at dogdancing skal være yndefuldt og det er jeg altså ikke :-D

ALTSÅ BLEV VI IKKE ENIGE OM AT DU HELLER IKKE SKULLE GÅ EFTER DET YNDIGE MEN BRUGE HUMOR OG FEDE TRICK TIL mib MUSIKKEN, HVA HVA HVA :bigsmile:

 

19.gif11.gif5.gif7.gif

 

 

 

 

ups caps :oops::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...