Hop til indhold

Foder til gammel hund


Gæst mullemand
 Share

Recommended Posts

Gæst mullemand

Hvilket foder ville I anbefale til en labrador på 8 år, som mangler et par tænder? Han er lidt tynd i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullekonen

Ja vi skal helt sikkert til dyrlægen med ham. Vi ville bare lige vente til han var faldet lidt mere til ro, så han ikke bliver mere stresset over at skulle til dyrlægen.

Er det ikke noget med, at dyrlægerne er sponsorerede af foderfirmaerne? Kan man så regne med dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvilke tænder mangler han og hvorfor?

 

Som jeg nævte i din anden tråd, mener jeg ikke, at en labrador på 8 år er at betragte som en gammel hund, medmindre han har skavanker som svækker ham :-)

 

Ændre hunde som måske har levet et lidt kedeligt liv, liver gevaldigt op og får lys i øjnene igen, hvis de bliver tilbudt aktivitet og især nye oplevelser.

Jeg kan absolut kun anbefale at I begynder at træne positivt med ham. Det var så et sidespring..

 

Især hvis han har let ved at stresse op (læs evt stresstrådene så du ikke risikere at forveksle stress med opkørthed) ville jeg være sikker på at han fik et ordentligt foder så, du kan være nogenlunde sikker på, han er dækket ind.

 

Jeg er så en af dem som mener, at jeg ikke helt kan stole på dyrlægernes lovprisninger af det foder de selv sælger.

Dyrlæger er ikke uddannet indenfor fodring af hunde, det er noget de skal bruge deres egen tid på og da er uddannerne - foderproducenterne.

 

Men du kan tænke i "rene" baner, hvis du selv er til det og tilbyde din nye ven så rent foder som mulgt = ingen tilsætningsstoffer og ingen bi-produkter, så skal hans system da ikke belastes med det :-)

 

Jeg kan anbefale lakse Kronch (Henne pet food), laks, Technical, lam og f.eks. Natures Recipe, kylling som grundfoder med hver sin proteinkilde: Laks, lam og kylling.

Du skal vide at hundeforderverden er en jungle det er nemt at fare vild i og at hvis du spørger 10 personer på dette forum vil du sikkert få 10 forskellige svar idet fodring af hunde udover iden også er præget af vores personlige holdninger.

 

Som en ældre hund kan han have behov for et ekstra tilskud af aminosyrer som han kan få gennem gode vegetabilske olier eller fiskeolie.

 

Ligeledes kan du lindre eventuelle begyndende gigttilstande ved at give ham glukosamin evt. Vital Flex :-)

 

Som en "stresshund" kan han have brug for ekstra tilskud af C vitamin da immunforsvaret bliver belastet af stress og hundens evne til selv at producere dette vitamin kan være begrænset.

 

Læs evt Stress hos hunde af Martina Nagel og Clarissa von Reinhardt, det er en rigtig god bog på hundeejerniveau.

 

Den kan lånes på biblioteket eller købes hos www.canis.no

 

Hvad hedder han i øvrigt?

 

Jeg håber han er ved at falde til, det må være en svær situation for ham at være i :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...