Hop til indhold

Hvad er 'meget gøende'?


Gæst Fischer
 Share

Recommended Posts

Gæst maian889
Jeg har en helt fantastisk samojedhund som er 1 år og 3 måneder. :hjerte:

 

Endnu en samojed-ejer... FEEEEEDT..

 

Vi er ved at blive talrige herinde :hjerte:

Hvor kommer du fra?? Undskyld TS for OT.

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en samojed-ejer... FEEEEEDT..

 

Vi er ved at blive talrige herinde :hjerte:

Hvor kommer du fra?? Undskyld TS for OT.

 

Yeah, det kan jeg forstå. ;-) Det er jo også en helt fantastisk race! :slem:

Jeg bor i Odense for tiden, hvad betyder "TS for OT"?

 

Jeg har forresten lige lagt nogle få billeder ind af min guldklump, hvis der er nogen som vil se hende. :lun::blink:

 

Er der egentligt andre samojedhunde ejere fra Odense området?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Yeah, det kan jeg forstå. ;-) Det er jo også en helt fantastisk race! :slem:

Jeg bor i Odense for tiden, hvad betyder "TS for OT"?

 

Jeg har forresten lige lagt nogle få billeder ind af min guldklump, hvis der er nogen som vil se hende. :lun::blink:

 

Er der egentligt andre samojedhunde ejere fra Odense området?

 

Det betyder "undskyld trådstarter for off-topic".. Bevægede mig lige lidt uden for trådens formål :rolleyes:

 

er selv fra midtsjælland. Tror faktisk de fleste sammy-ejere herinde er fra sjælland. Freya3010 er fra Jylland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak! :-D Og det syntes jeg også. :slem:

 

Dine hunde er også rigtig flotte. Hvad vejer Motor egentligt? (undskyld trådstarter for off-topic)

 

Altså hun er ikke fra en kennel, men der er stambog på hende. Jeg købte hende i Jylland.

 

Edit, har lige oprettet en samojede tråd: http://www.hunde-forum.dk/spidshunde/27243-samojede-traden.html#post757776

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Karenoguldtotten

Hej trådstarter :-) Jeg har en japansk spidshund på 8 mdr. Han er utrolig dejlig, kærlig og selvstændig, men derved ikke sagt at han ikke vil træne, det vil han gerne, men jo nok ikke så meget som en bordercollie eller noget :-) Vil gerne anbefale en japansk spidshund. Mht. gøen, så gør han stort set aldrig når han er udenfor. Han gør ikke når han hilser på andre, når vi træner, venter på træningspladsen mm. men han kan gø en del herhjemme. Men ikke så meget som jeg havde frygtet. jeg bor selv i lejlighed, så det er vigtigt for mig, at naboerne kan leve med ham :-) han gør primært hvis det ringer på døren, og hvis han hører noget udenfor. Han gør aldrig når han leger, for at underholde sig selv mm. Når han gør, så tager jeg noget legetøj frem og appoterer med ham, trækker med ham (i legetøjet), ellers også tager jeg nogle godbidder, og giver mig til at tæne med ham. Jeg for ham til at glemme at han var ved at gø. Det virker fint. jeg kalder ham først over til mig, og giver ham ikke godbid / legetøj når han gør, får ham først til at fortjene det ved feks at hente legetøjet når jeg har kastet det, eller en godbid når han er dækket . hunde har en kort hukommelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Lige en note til alt det de andre så klogt siger.

 

Man kan godt lære sin spidshund at stoppe med at gø på kommando.

Bamse, som godt nok kun har lidt islænder i sig, men bestemt har arvet gø-genet derfra, kan vi også sagtens stoppe når vi er der.

Absolut ingen problemer i det.

 

Men sådanne nogle spids'er er kloge.... De ved godt hvornår man er hjemme til at stoppe dem og hvornår man ikke er!

Har kendskab til rigtig, rigtig, rigtig mange (os selv inkl.) som får klager fra naboerne, fordi hunden rigtig slår sig løs når den er alene.

 

Islænderne synes jeg er rigtig slemme og jeg vil aldrig, aldrig anbefale dem til en lejlighed. Selvom nogle få individer sagtens kan tøjle g-genet indendørs, så er risikoen for at få en der ikke kan temmelig stor. Indenfor det seneste år kender jeg personligt 3 islandske fårehunde der er omplaceret af netop denne årsag - Den ene både endda i hus, men gøede så slemt at naboerne kunne høre det og blev generet af det :shock:

 

Man kan godt træne noget "ikke gø indendørs overhovedet", men det er altså noget af en risiko at løbe og man skal være meget ihærdig med nogle hunde - Og for nogle lægger man kun en lille dæmper på det, men får aldrig helt lagt låg på gø-generne indendørs.

 

Vi har så godt som prøvet alt over nogle år.... Uden at naboerne blev tilfredse, selvom der kom en lille forbedring.

Nu er vi så flyttet på landet, så problemet har jo løst sig selv på den måde :mrgreen:

Men havde vi boet i lejebolig, så var vi blevet smidt ud før vi havde fået bugt med problemet, da det tager en del tid at træne væk og ikke bare bliver godt på 14 dage.

 

Nu vil jeg helst ikke male fanden på væggen... Men det kan altså være noget af en udfordring at lægge en dæmper på generne hos visse individer ;-)

Så det er nok en god ide at vælge en af de mindre gøende spidsracer, alt efter hvilke racer der derudover passer til dine behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...