Gæst Ludvig2800 Skrevet August 17, 2011 Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 Hej HF Vi er et ungt par fra Kbh området der går og tænker på at anskaffe os en Beagle. Men vi tænker på hvordan sådan en Beagle trives i vores lejlighed. Vi skal selvfølgelig gå med den hver dag osv. men er det en familie hund, i godt ville anbefale? Evt. nogle gode/dårlige erfaringer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 17, 2011 Rapporter Share Besvaret August 17, 2011 Har en dårlig erfaring, har aldrig mødt en begale, der kunne holde bøtte - de bjæffer konstant og det ville jeg ikke satse på i en lejlighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret August 17, 2011 Rapporter Share Besvaret August 17, 2011 Har en dårlig erfaring, har aldrig mødt en begale, der kunne holde bøtte - de bjæffer konstant og det ville jeg ikke satse på i en lejlighed. Arh Petrine... De bjæffer ikke nødvendigvis konstant :blink: Man kan godt have en beagle i en lejlighed, men de har et stort behov for at være ude... Det ér en glammende jagthund, så de kan være gøende. Det er dog ikke alle der er det! Min ældste tæve gøede meget meget lidt inden vi fik Willa. Nu er de en flok og kan godt larme fra tid til anden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LiseM Besvaret August 21, 2011 Rapporter Share Besvaret August 21, 2011 Kontakt Beagleklubben. De er de bedste til at give jer råd og vejledning. I kan finde kontakttelefonnumre på klubbens hjemmeside. Alternativt: kontakt en seriøs opdrætter - også via Beagleklubbens hjemmeside. Held og lykke med projektet. Mvh beagleejer x 2 og ikke medlem af klubben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret August 21, 2011 Rapporter Share Besvaret August 21, 2011 LiseM - Så skal du da være medlem :blink: Og rigtig godt råd. Trådstarter - du er velkommen til at kontakte mig for mere info om beaglen. Det kan du gøre via min hjemmeside. Jeg er i regionsledelsen for reg. Østjylland af beagle klubben og suppleant i bestyrelsen. Derudover også kommende opdrætter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst moammoam Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Hej HF Vi er et ungt par fra Kbh området der går og tænker på at anskaffe os en Beagle. Men vi tænker på hvordan sådan en Beagle trives i vores lejlighed. Vi skal selvfølgelig gå med den hver dag osv. men er det en familie hund, i godt ville anbefale? Evt. nogle gode/dårlige erfaringer:vuf:? Så længe i går med den og holder den aktiv. Min veninde boede engang i en ferielejlighed hvor ejeren havde en beagle. Den kunne da godt lide at snakke med det var intet slemt. Det var en 3 værelses lejlighed på 3.sal. Han gik tur morgen og aften og havde ikke lange arbejdsdage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2011 Selvfølgelig kan den trives i en lejlighed. Det kan de fleste hunde.. Så længe I sørger for at motionere den (mentalt og fysisk), så burde der ikke være problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Misjæl Besvaret November 30, 2011 Rapporter Share Besvaret November 30, 2011 Grundet uddannelse mv, har vi været nødt til at flytte i lejlighed med vores beagle for en tid. Han klarer det super godt og har efterhånden vænnet sig til lyde og ikke bare at kunne rende i haven selv. Det kræver flere gå/aktiverings ture når man bor i lejlighed da man skal ud hver gang den lille skal have nye indtryk... Jeg vil sige det godt kan lade sig gøre, men vores gøer nu også fra tid til anden, og det kan være svært at opdrage og 'ignorere' hundens gøen i visse tilfælde - når man har naboer at tage hensyn til. Som sagt kan det lade sig gøre, men jeg glæder mig nu til jeg er tilbage i mit hus! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret December 1, 2011 Rapporter Share Besvaret December 1, 2011 JA, selvfolgelig vil en beagle (og mange andre racer) trives i en lejlighed, men det handler ogsaa om andre ogsaa ville trives med det:-D. Vokalitet indenfor samme race, svinger MEGET! Det er ofte et linie og personligheds sporgsmaal, som oftes forst ses naar hunden er konsmodnet og omkring voksen alderen. Beaglen er iovrigt kendt for at give udemaerket lyd fra sig saa det kan hores, men der findes selvfolgelig undtagelser, og hvis hjertet er faldet paa beaglen i en lejlighed, ville jeg bestemt anbefale at I gor meget ud af at undersoge de forskellige linier og deres tildens til vokalitet hos div. velansete (og aerlige) opdraettere og kendere. Det er den bedste chance for at faa en med et stille gemyt hvis dens gener ligger til det, ellers er det lidt at lege russian roulette og I kan ligesaa vel ende med en hojlydt beagle, som kan give jer store problemer i en lejlighed. Der er mange aarsager til hvorfor hunde er hojlydte og fordi man sorger for at aktiverer/traene den paa alle leder og kanter betyder nodvendigvis ikke, at den saa vil vaere stille. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Misjæl Besvaret December 1, 2011 Rapporter Share Besvaret December 1, 2011 JA, selvfolgelig vil en beagle (og mange andre racer) trives i en lejlighed, men det handler ogsaa om andre ogsaa ville trives med det:-D. Vokalitet indenfor samme race, svinger MEGET! Det er ofte et linie og personligheds sporgsmaal, som oftes forst ses naar hunden er konsmodnet og omkring voksen alderen. Beaglen er iovrigt kendt for at give udemaerket lyd fra sig saa det kan hores, men der findes selvfolgelig undtagelser, og hvis hjertet er faldet paa beaglen i en lejlighed, ville jeg bestemt anbefale at I gor meget ud af at undersoge de forskellige linier og deres tildens til vokalitet hos div. velansete (og aerlige) opdraettere og kendere. Det er den bedste chance for at faa en med et stille gemyt hvis dens gener ligger til det, ellers er det lidt at lege russian roulette og I kan ligesaa vel ende med en hojlydt beagle, som kan give jer store problemer i en lejlighed. Der er mange aarsager til hvorfor hunde er hojlydte og fordi man sorger for at aktiverer/traene den paa alle leder og kanter betyder nodvendigvis ikke, at den saa vil vaere stille. Nemlig! Og da man jo kan risikere at hunde ikke nødvendigvis er af den stille type, kan man jo risikere at irritere naboer noget så voldsomt.. Dette kan føre til klager, evt. opsigelse af lejemål og så står man der med hunden.... og kan måske ikke få den med sig videre.. Jeg vil også sige at man skal tænke sig rigtig godt om! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglelover Besvaret Marts 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2013 Hej HF Vi er et ungt par fra Kbh området der går og tænker på at anskaffe os en Beagle. Men vi tænker på hvordan sådan en Beagle trives i vores lejlighed. Vi skal selvfølgelig gå med den hver dag osv. men er det en familie hund, i godt ville anbefale? Evt. nogle gode/dårlige erfaringer? Mine forældre og senere jeg selv har haft beagler siden 1968 - dog en af gangen. Vi har boet i lejlighed en stor del af tiden med flere af de hunde, vi har haft. En flyttede fra hus til lejlighed i København, den næste voksede op og boede hele sit liv i lejlighed osv. Men vi har ikke haft problemer på noget tidspunkt med at have dem i lejlighed, så længe man husker at bruge tid sammen med dem og lufte dem morgen, eftermiddag og aften. Beagler har en god størrelse til lejlighed, de bliver ikke så let syge og får ikke problemer med ryg og hofter af at gå på trapper. Man kan sige meget om beagler. De er ikke så lette at opdrage, de spiser alt, hvad de kommer i nærheden af, og man skal altid have dem i snor, hvis man ikke lige er i en hundeskov og har lommen fuld af godbidder. Men vores erfaring er, at de er fantastiske hunde, der fungerer godt med børn, andre hunde, lejligheder osv., så længe de har deres familie og får masser af kærlighed og opmærksomhed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Marts 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2013 Tråden er fra 2011, så mon ikke problemet er blevet løst:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglelover Besvaret Marts 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2013 Jo, det må man da håbe. Er ny bruger og havde ikke lige bemærket dato på indlægget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts