Gæst maian889 Besvaret August 22, 2011 Rapporter Share Besvaret August 22, 2011 ja jeg mener bestemt at det er farligt for hunde at være fri i byen , bortset selvfølgelig fra parker og andre steder hvor der ikke kommer biler, jeg tror ikke nogen har så meget kontrol over hunden at det er forsvarligt at ladee den være fri , der skal bare et splitsekund til for at det kan gå galt. Det er der jo så meget der kan.. Så er det et prioriteringsspørgsmål. Der kan også komme aggressive hunde i en park. Det er også farligt at cykle - man kan blive kørt ned eller vælte over en kant. Det er farligt med varme kogeplader man kan brænde sig, børn kan vælte gryder ned over sig. Livet er farligt. Også for hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret August 22, 2011 Rapporter Share Besvaret August 22, 2011 Det er der jo så meget der kan.. Så er det et prioriteringsspørgsmål. Der kan også komme aggressive hunde i en park. Det er også farligt at cykle - man kan blive kørt ned eller vælte over en kant. Det er farligt med varme kogeplader man kan brænde sig, børn kan vælte gryder ned over sig. Livet er farligt. Også for hunde. men der er jo ingen grund til at udsætte sin hund for ekstra fare ved at løbe løs på trafikerede steder, og jeg har altså endnu tilgode at møde nogen med så meget kontrol over hunden at det er forsvarligt at lade den være løs.:damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret August 22, 2011 Rapporter Share Besvaret August 22, 2011 Ja, man kan jo aldrig være 1.000% sikker på, at intet går galt. Jeg går med mine to fri. Også ved Nørre Søgade - som vel næsten er en af byens mest trafikerede veje. Der er til gengæld andre steder, hvor jeg ville være mere påpasselig med at have dem fri. Herinde er der egentlig relativ mange, der går med hundene frit. Men så er din tidligere pointe vel også mere rettet mod det at have en hund fri/i lang line, end det handler om selve flexlinen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret August 23, 2011 Rapporter Share Besvaret August 23, 2011 men der er jo ingen grund til at udsætte sin hund for ekstra fare ved at løbe løs på trafikerede steder, og jeg har altså endnu tilgode at møde nogen med så meget kontrol over hunden at det er forsvarligt at lade den være løs.:damn: Jeg kender mange du sku møde så... Fx min hundetræner med 2 stk schäfere og en malinoaise. De går fri ALTID. De tager ikke kontakt uden at få lov og hører 130% efter. Hvis man kender sin hund så vil jeg vove den påstand at man kan aflæse den FØR den springer afsted. Som MK101 siger handler det om at være 4 skridt foran sin hund og ikke gå og lulle i sin egen verden med sin mobiltelefon. Min er fri rigtig mange steder - han kommer i snor hvis der kommer en anden hund. Men jeg har ham også fri ved store veje, for han er en slow starter, han skal først se hvad det er der farer rundt (whatever) før han tager noget initiativ til at nærme sig det. Og så kender han sit stop-signal. Og det betyder STOP. Han har endnu ikke "brudt igennem det", heller ikk pga skrigende børn, cyklister, katte, fugle osv.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts