Hop til indhold

MOPS OG CHIHUAHUA BLANDING??


Gæst VibekeJS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 98
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Anne1979 ka du ikke lide chihuahua hunde? og nu når jeg selv har en blanding med den. så vil jeg gerne høre hvad problemet omkring lige chihuahua er? Og hvorfor du syntes den er så usund?

 

Jeg er en af dem som har svært ved at se dem som sunde.. Mentalt virker de ret nervøse størstedelen, fysisk syntes jeg gang på gang de får problemer med deres ben!.. Har bekendt der fik ung kommende avlshan hjem, skulle være det fineste af det fineste... Da han ved et chok løb ind i hendes ben fik han problemer med knæ af slaget

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne1979 ka du ikke lide chihuahua hunde? og nu når jeg selv har en blanding med den. så vil jeg gerne høre hvad problemet omkring lige chihuahua er? Og hvorfor du syntes den er så usund?

 

Nu du spørger, så nej, jeg kan ikke lidt chi. Synes de er irriterende for det meste:mrgreen: Men det har nu ikke noget at gøre med at de er syge - nøjagtig som Tjikson skriver. De har hyppigt problemer med øjne, løse knæ og allergier. Sindet - puha..... Nervøse, tenderende til aggressive og opfarende. Hvis min schæfer opførte sig som en chi, var den for længst blevet krævet aflivet.

 

Men skal man absolut have sådan en, eller en blanding, er det IMO helt sort at krydse med en doven og kraftig hund. Kryds med poms, små terriere (:shock: et temperament), pudler og lign. kan jeg forstå.

 

Håber det er svar nok:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ka så fortælle jer at min hund er en blanding af chihuahua og russisk toy terrie og er 5 måneder . og er på ingen måde agressiv tværtimod . og hellere ikke nervøs af sig . hilsner på alle mennesker og hunde selvom de er ti gange større end den. så kunne være i skulle pakke jeres fordomme væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

ka så fortælle jer at min hund er en blanding af chihuahua og russisk toy terrie og er 5 måneder . og er på ingen måde agressiv tværtimod . og hellere ikke nervøs af sig . hilsner på alle mennesker og hunde selvom de er ti gange større end den. så kunne være i skulle pakke jeres fordomme væk.

Hvordan kan det blive en fordom når man ser det 9 ud af 10 gange hvor man møder microhunde?.

 

Men jeg tror så det har vildt meget med ejeren at gøre og om vedkommende formår at skabe tryghed for hvalpen i hilsesituationer, noget jeg desværre sjældent oplever.

Link til indlæg
Del på andre sites

ka så fortælle jer at min hund er en blanding af chihuahua og russisk toy terrie og er 5 måneder . og er på ingen måde agressiv tværtimod . og hellere ikke nervøs af sig . hilsner på alle mennesker og hunde selvom de er ti gange større end den. så kunne være i skulle pakke jeres fordomme væk.

 

Hvorfor spørger du hvis du ikke vil høre svaret???:vedikke: Du spørger mig direkte om jeg ikke kan lide dem, og jeg svarer ærligt. Er sgu da tosset at blive sur over:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hmm jeg er nu ret enig med Anne her - ikke at jeg skal skyde nogen i foden - men jeg oplever desværre i 7 ud af 10 tilfælde at det er de små hunde der farer ud efter alt og alle, så dem går vi altid langt udenom. Vores "barnevognsbande" som jeg møder hver eneste morgen når jeg er ude med en af mine hunde og hvor de skynder sig over på det andet fortov - de er virkelig aggressive de små hunde. De fleste er af racen chihuahua - men der er også nogles mops i mellem - tror de alt i alt har 8-10 hunde med hvoraf nogle sidder i barnevognen.

 

Desværre er det ofte folk selv som skaber fordommene fordi de ikke er kloge på hvad det er for en hund de har anskaffet

Link til indlæg
Del på andre sites

ka så fortælle jer at min hund er en blanding af chihuahua og russisk toy terrie og er 5 måneder . og er på ingen måde agressiv tværtimod . og hellere ikke nervøs af sig . hilsner på alle mennesker og hunde selvom de er ti gange større end den. så kunne være i skulle pakke jeres fordomme væk.

 

Du udtaler dig på baggrund af tre måneders bekendtskab med en blanding af en race, det er måske lige lovlig friskt at mene, at man ud fra det kan fortælle andre mennesker at det de har oplevet ikke er rigtigt :lol:

 

 

I øvrigt, Anne.... du omtaler mopsen som en doven og kraftig hund?

Det med doven er vist ret ejerbetinget, jeg kender en del der opdrætter racen og har aldrig mødt en der kunne betegnes som doven, jeg synes de suser rundt og deltager i alt hvad familien gør i løbet af dagen. Og kraftig, har du set benene på den der rullepølse :mrgreen: det er altså nogle forholdsmæssigt tynde stænger der sidder under sådan en ;-)

Men ud over det, så er jeg helt og aldeles enig i at det virker komplet tåbeligt at blande mops og chi og er i øvrigt osse enig i at hvis man kan li' resultatet, så kig på en griffon i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

det jeg mente var at i ikke ka skære alle ovre en kamp. og ja har kun haft min hund 3 måneder . men dens adfærd har været den samme hele tiden , og ikke hen af noget af det i fortæller . gudskelov!

 

Jeg har også mødt mange søde små hunde som chihuahua. De behøver bestemt ikke at være hidsig propper. Men de er jo selskabshunde og mange er avlet til at være alarmhunde og derved have let ved gøen. Derudover tror jeg mange helt små hunde oplever andre hunde som farlige og store og derfor gør de.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Anne du er godt nok grov at skrive vis din hund havde opført sig som en chihuahua havde du fået den aflivet. du burde ikke selv have hund med den indstilling.

 

Og det skriver hun så heller ikke..... vi har en hundelov her i landet, det ved jeg ikke om du er bevidst om?

Havde Annes schæfer opført sig som de chi hun møder, så havde "nogle" kunne kræve hunden aflivet. ("Hvis min schæfer opførte sig som en chi, var den for længst blevet krævet aflivet.")

Mon ikke det er dig der er en smule grov egentlig :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du udtaler dig på baggrund af tre måneders bekendtskab med en blanding af en race, det er måske lige lovlig friskt at mene, at man ud fra det kan fortælle andre mennesker at det de har oplevet ikke er rigtigt :lol:

 

 

I øvrigt, Anne.... du omtaler mopsen som en doven og kraftig hund?

Det med doven er vist ret ejerbetinget, jeg kender en del der opdrætter racen og har aldrig mødt en der kunne betegnes som doven, jeg synes de suser rundt og deltager i alt hvad familien gør i løbet af dagen. Og kraftig, har du set benene på den der rullepølse :mrgreen: det er altså nogle forholdsmæssigt tynde stænger der sidder under sådan en ;-)

Men ud over det, så er jeg helt og aldeles enig i at det virker komplet tåbeligt at blande mops og chi og er i øvrigt osse enig i at hvis man kan li' resultatet, så kig på en griffon i stedet.

Det er SÅ meget ejerbetinget! Oskar fiser hellere end gerne rundt, lige så gerne som han vil ligge og snorke :lol:

 

ascha du er nemlig inde på noget helt rigtigt at det har helt sikket også meget med ejeren at gøre. Og Anne du er godt nok grov at skrive vis din hund havde opført sig som en chihuahua havde du fået den aflivet. du burde ikke selv have hund med den indstilling.

Ej, ro på. Synes du ikke, du selv er grov nu?

 

nogle racer passer ikke til nogle mennesker. Jeg er mopseejer på deltid og lægger selv ører til mange meninger om racen fra fx andre hundeejere. Det betyder da ikke, at jeg ikke ser dem som værende gode hundeejere. Det betyder nok bare, st de har et andet behov ift at have en hund.

 

Anne er en af første, som jeg ville overlade en hund til, også selvom hun synes at mopsen er en doven rullepølse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabella

Jeg syntes godt nok at det er ærgerligt at folk der ikke har en chihuahua, har fået sådan en opfattelse af chihuahua. Jeg har selv en chihuahua og hun er noget af det mest kærlige. Kan godt være at de gør lidt af andre hunde nogle gange, men hvilke andre hunderacer gør ikke også det. Når jeg er over i hundeparken gør alle da af alle store som små. Giver Gina og Stella ret man kan altså ikke skære alle over en kamp. Tror bare at chihuahuaen blev moderne på en lidt uheldig måde, hvis i forstår. Så der er generalt kommet et lidt skævt syn på dem, pluds alle de myter om alle de sygdomme og det med at de brækker benene nemt, burde vi nok snart komme til livs.

Og der må jeg igen give Gina ret anne1979 det med aflivningen hvis du havde haft sådan en hund var godt nok lidt groft skrevet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det skriver hun så heller ikke..... vi har en hundelov her i landet, det ved jeg ikke om du er bevidst om?

Havde Annes schæfer opført sig som de chi hun møder, så havde "nogle" kunne kræve hunden aflivet. ("Hvis min schæfer opførte sig som en chi, var den for længst blevet krævet aflivet.")

Mon ikke det er dig der er en smule grov egentlig :confused:

 

Som helt ny hundeejer med en lille hund, er det ikke sikkert man har fokus eller er klar over hundeloven som den er nu. Hvis jeg ikke læste facebook og hundeforum ville jeg ikke ane hvilke konsekvenser hundeloven havde for mange hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

ascha du er nemlig inde på noget helt rigtigt at det har helt sikket også meget med ejeren at gøre. Og Anne du er godt nok grov at skrive vis din hund havde opført sig som en chihuahua havde du fået den aflivet. du burde ikke selv have hund med den indstilling.

 

Hahahahahaha:sjov: Det er altid en god ide at læse det der står, i stedet for det man tror der står!

 

Og det skriver hun så heller ikke..... vi har en hundelov her i landet, det ved jeg ikke om du er bevidst om?

Havde Annes schæfer opført sig som de chi hun møder, så havde "nogle" kunne kræve hunden aflivet. ("Hvis min schæfer opførte sig som en chi, var den for længst blevet krævet aflivet.")

Mon ikke det er dig der er en smule grov egentlig :confused:

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes godt nok at det er ærgerligt at folk der ikke har en chihuahua, har fået sådan en opfattelse af chihuahua. Jeg har selv en chihuahua og hun er noget af det mest kærlige. Kan godt være at de gør lidt af andre hunde nogle gange, men hvilke andre hunderacer gør ikke også det. Når jeg er over i hundeparken gør alle da af alle store som små. Giver Gina og Stella ret man kan altså ikke skære alle over en kamp. Tror bare at chihuahuaen blev moderne på en lidt uheldig måde, hvis i forstår. Så der er generalt kommet et lidt skævt syn på dem, pluds alle de myter om alle de sygdomme og det med at de brækker benene nemt, burde vi nok snart komme til livs.

Og der må jeg igen give Gina ret anne1979 det med aflivningen hvis du havde haft sådan en hund var godt nok lidt groft skrevet.

 

Sig mig, KAN eller VIL i ikke læse??? Hvis min schæfer på 36 kg opførte sig som chi'er gør flest - gør, hopper ud, snapper - havde nogen for længst meldt mig til politiet, og min hun var blevet aflivet. IKKE af mig - hvor h..... skulle jeg anskaffe mig en hund for at aflive den? Det er faktisk ikke helt ulovligt at tænke sig om (eller læse det der står skrevet, for den sags skyld).

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...