Hop til indhold

FB kennel


Gæst Shrek
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

 

Nu har jeg kigget lidt rundt på de forskellige kennlers hjemmesider. Og så ville jeg lige høre, hvor i har jeres franske basser fra? :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine franske kom fra kennel Alkof og Zontas - de opdrætter dog ikke bulldogs længere :-( ellers ville jeg havde anbefalet dem, hyggeligt familieopdræt med dejlige hunde.

 

Er du ude efter en udstillingshund eller bare en hyggehund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay øv, men tak for svar! :-D

 

Den skal primært være hyggehund, men jeg vil gerne have den med tavle, så der er mulighed for udstilling. :-)

 

- Det er ikke lige i nærmeste fremtid jeg skal have hund, jeg researcher bare. - også fordi jeg bor på Færøerne og bliver nødt til at købe hund i Danmark, da det er begrænset hvilke racer man kan få heroppe med DKK stamtavle. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg synes der er vigtigt når man køber en bulldog er at man køber den fra en samvittighedsfuld opdrætter som ikke har et kuld om måneden eller bryster sig af at have opdrættet 130 hvalpe.

 

Især fordi det er en race der lider under en voldsom popularitet og der derfor er kommet en del brodne kar, og fordi det KAN være en race med sundhedsproblemer. Desuden synes jeg også jeg har set en del "grimme" franske bulldogs, altså som ikke er racetypiske i deres udseende.

 

Jeg vil rigtig gerne give dig gode råd, men der skal vi nok tættere på når du skal købe. Dels fordi man jo indimellem ser at det kan gå ned af bakke for opdrætterne. Men der findes stadig en del gode folk derude som gør et stort arbejde for at holde racen sund og smuk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja selvfølgelig. men de kennler der er medlem af bulldogklubben(dem jeg har kigget lidt på) har da kun 1 eller 2 kuld om året. :genert:

Jeg synes ret godt om kennel holleufers og kennel joker face, kender i/du noget til dem?

 

Jeg ved bare ikke helt hvad det er man skal se efter, og hvordan man ved at det er en "god" kennel. der er selvfølgelig det med hvor mange hunde de har, om det er stueopdræt og hvor mange hvalpe de får årligt. Synes det er bedre at høre fra jer erfarne fb-ejere hvilke kennler i stoler på, og dermed hvor i har jeres bulldogs fra. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Gæst HenningTheDog

Vi fik vores fra kennel ashanti i Hobro.. Ved ikke om det er en 'god kennel' men hun holder af sine hunde og dem med hvalpe er inde så de har daglig kontakt med voksne og børn. Da vi fik vores aflivet tilbød hun endda 1/2 pris på næste hvalp da hun gerne ville have os som aftager af kuld fordi hun kunne li vores indstilling iforhold til at eje hund. Læs evt mine andre indlæg, for tror at bortgangen af vores hvalp har en finger med i spillet ang prisen.

Knus ex-hundemor..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

åh hvor sørgeligt. Jeg kan ikke forestille mig hvordan det må være at aflive en så ung hvalp, som man er kommet til at elske så højt.

 

Med hensyn til hvalp, så flytter en af disse to vapser hjem til os i januar. :hjerte:

 

Brødre (2).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er de skønne!!! sidder her og kniber en lille tåre, den til venstre er en tro kopi af min lille henning<3

han havde også en hvid plet på brystet.. pas godt på den lille bølle<3

[ATTACH=CONFIG]71489[/ATTACH]

Jeg havde slet ikke fanget at I har mistet jeres hund, det var dog forfærdeligt!! Vil du ud med årsagen til han døde?

 

Det gør mig virkelig, virkelig ondt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HenningTheDog

Det er ok, han er et bedre sted nu..

(og det er helt ok du spør' for det er godt for mig at få det fortalt... en slags terapi)

 

Han var blevet mishandlet af nogle tidligere ejere fordi han havde spiseproblemer (de valgte at sulte ham i næsten 2 uger!!!!!!)

pga de oplevelser har han været ekstremt forslugen og haft problemer med at tygge maden da hans teknink ikke er udviklet helt.

 

Hhan slugte et halvt pølsebrød en dag hvor jeg havde ham med til en familie-fødselsdag og de tre sekunder jeg ikke så til var nok til at blive kvalt i brødet.

vi fik brødet ud og vi gav ham hjertemassage og kunstigt åndedræt, hvilket mirakuløst reddede hans liv!! (dyreløgen sagde det var rent held)

 

derefter fik vi ham hjem igen men han fik hoste-anfald og begyndte at hoste slim op. efter et par dage blev anfaldende værre, og en aften faldt han om i sådan et anfald og hostede blod op. det var den samme aften vi måtte tage afsked med vores lille skat.

kan stadig huske han pev lidt da han hørte mig græde, da han fik sprøjten, som om han ville sige at det var ok...

 

selvom vi kun havde ham 5 mdr så nåede han at søtte sig fast i vores hjerter...

 

igår vendte vi et nyt blad, min kæreste og jeg blev enige om at vi skal have en ny lille bølle<3 (vi har dog ikke fassat hvornår)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ok, han er et bedre sted nu..

(og det er helt ok du spør' for det er godt for mig at få det fortalt... en slags terapi)

 

Han var blevet mishandlet af nogle tidligere ejere fordi han havde spiseproblemer (de valgte at sulte ham i næsten 2 uger!!!!!!)

pga de oplevelser har han været ekstremt forslugen og haft problemer med at tygge maden da hans teknink ikke er udviklet helt.

 

Hhan slugte et halvt pølsebrød en dag hvor jeg havde ham med til en familie-fødselsdag og de tre sekunder jeg ikke så til var nok til at blive kvalt i brødet.

vi fik brødet ud og vi gav ham hjertemassage og kunstigt åndedræt, hvilket mirakuløst reddede hans liv!! (dyreløgen sagde det var rent held)

 

derefter fik vi ham hjem igen men han fik hoste-anfald og begyndte at hoste slim op. efter et par dage blev anfaldende værre, og en aften faldt han om i sådan et anfald og hostede blod op. det var den samme aften vi måtte tage afsked med vores lille skat.

kan stadig huske han pev lidt da han hørte mig græde, da han fik sprøjten, som om han ville sige at det var ok...

 

selvom vi kun havde ham 5 mdr så nåede han at søtte sig fast i vores hjerter...

 

igår vendte vi et nyt blad, min kæreste og jeg blev enige om at vi skal have en ny lille bølle<3 (vi har dog ikke fassat hvornår)

Årh nej - nu sidder jeg med en klump i halsen og våde øjne - hvem gør sådan nogle ting overfor en lille hund??? :evil::evil::evil::evil::evil::evil:

 

Hvor er det dog helt forfærdeligt at han skulle herfra på sådan en måde og fordi nogle mennesker er så mindrebemidlede i deres neandertaler-hjerner!!! (Undskyld mit sprog, men jeg har jo selv overtaget en mishandlet bulldog som selv har mén efter en tidligere ejer :roll:)

 

Selvfølgelig når sådan en skøn lille basse at sætte sig fast i éns hjerte - det gør det jo faktisk fra den dag af de træder ind i éns liv. Tænk på hvad han nåede at få i de 5 måneder - han har været elsket ufattelig højt og har haft en familie som gjorde alt det gode de vidste - er sikker på han hygger sig i hundehimlen sammen med mine 2 franske banditter :hjerte::hjerte:

 

Selvfølgelig skal I have en ny basse, når man først har haft bulldog en gang så fortsætter man i dét spor. De er virkelig helt specielle :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HenningTheDog

Jamen de er så kære, kender en der har en super flot engelsk bull (søg evt på Jørgen Troels på Facebook) bassen har sin egen Facebook profil jaja! Vi har kig på kennel lui aimee for hende vi købte af stoler jeg ikk på

mere for underligt vil hun efter alt det her give 50% på en hvalp hvis vi vælger hende igen... Men syns bare det lugter lidt af hobby-indavl/ jeg forsøger at avle dyr jeg måske ikk helt er egnet til at holde mere end to af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen de er så kære, kender en der har en super flot engelsk bull (søg evt på Jørgen Troels på Facebook) bassen har sin egen Facebook profil jaja! Vi har kig på kennel lui aimee for hende vi købte af stoler jeg ikk på

mere for underligt vil hun efter alt det her give 50% på en hvalp hvis vi vælger hende igen... Men syns bare det lugter lidt af hobby-indavl/ jeg forsøger at avle dyr jeg måske ikk helt er egnet til at holde mere end to af...

 

Jacob der ejer Lui-Aimee er rigtig flink! Og de tester også deres avlsdyr for patella og et eller andet andet, selv om det ikke er "nødvendigt" for at de kan avles på. dét er i hvert fald et plus! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HenningTheDog

Jeg synes jo også min opdrætter er flink men syns der var lidt for mange kuld på lidt for lille et sted... Hun havde 3 bokse med hvalpe og mødre, og en boks med hannen. Og så sagde hun at hun havde flere voksne hunde i stalden som var lavet om til hundehjem... Nu her lang tid efter syns jeg det skriger af hvalpefabrik!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jeg synes jo også min opdrætter er flink men syns der var lidt for mange kuld på lidt for lille et sted... Hun havde 3 bokse med hvalpe og mødre, og en boks med hannen. Og så sagde hun at hun havde flere voksne hunde i stalden som var lavet om til hundehjem... Nu her lang tid efter syns jeg det skriger af hvalpefabrik!!
Bokse? Stald?

 

Se at komme væk!!!

 

Jeg ville ALDRIG købe hund sådan et sted, ALDRIG. Det stinker langt væk af profit og hvalpefabrik.

 

Alle de opdrættere jeg kender/har været hos har haft deres hunde hos sig, inde i huset og de har gået sammen med evt. andre hunde. En fransk bulldog er en SELSKABS-hund og ikke en gårdhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HenningTheDog

Boksene var i en udestue der var tilstødende til stuen og de reagerede positivt på kontakt med mennesker. Men jeg har kastet min tillid på lui amiee, læste deres gæstebog at en fb jeg kender fra området hvor jeg bor, er derude fra:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Boksene var i en udestue der var tilstødende til stuen og de reagerede positivt på kontakt med mennesker. Men jeg har kastet min tillid på lui amiee, læste deres gæstebog at en fb jeg kender fra området hvor jeg bor, er derude fra:-)

 

En hund skal bare ikke bo i en boks, jeg ville ikke købe hund sådan et sted. Jeg er meget kritisk med opdrættere - især når man skal ud og købe en "populær" og dyr racehund. Så skal hunden altså bare være iorden.

 

Jeg er så priviligeret at jeg kender adskillige af min hunds slægtninge, og alligevel kan man ikke vide sig 100% sikker.

 

Lui Aimee kan du godt føle dig tryg ved - de er både medlem af DKK og Bulldogklubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HenningTheDog

Ja man lærer jo heldigvis af sine fejl:-) ved at Lisbeth storm's vovse er fra samme avler. Så er mere tryg ved det...! Min kæreste og jeg står og skal til at købe hus og han sige jeg selv må bestemme om det er en fb eller en lille kat vi skal ha... Katten ville jo uden tvivl passe til vores lidt travle hverdag, men hunden er jo en lille baby for dem der ikk er klar til den rigtige slags... Jeg har været katte-fan til jeg fik Henning sidste år til jul, og nu vil jeg ha begge dele:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...