Gæst presaio Skrevet August 25, 2011 Rapporter Share Skrevet August 25, 2011 Er der forskel på om en hund siger vuf eller vov ? Og har landsdel eller land noget nogen indfyldelse på nuancen? Havde en mindre (u)seriøs forleden dag om det. Hvor det endte lidt langt ude, eftersom Yuki fra Sverige, og vil derfor efter lang og uendt konklution, sige vov på en anden måde end en dansk hund vil gøre det!? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Hehe jeg forestiller mig nok lidt, at hundesprog er ala tegnsprog, sådan ret universelt. Men om en kineser-hund vil kunne forstå en nordisk hund, det ved jeg ikke rigtigt :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Hehe jeg forestiller mig nok lidt, at hundesprog er ala tegnsprog, sådan ret universelt. Men om en kineser-hund vil kunne forstå en nordisk hund, det ved jeg ikke rigtigt :hmm: tegnsprog er ikke universelt :blink: men jeg tror nu, at hunde taler samme sprog ret uafhængigt af geografi - selvom forskellige hundetyper måske taler forskelligt, jeg er ikke sikker på, om halfdan har sprog helt som en dingo f.eks. eller en ... afrikansk vildhund. eller sådan noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 vuf vuf vuf vuf vuf er for små hunde, og VOV er for store hunde..:slem: Men tror nu nok hundene forstår hinanden uanset:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 tegnsprog er ikke universelt :blink: men jeg tror nu, at hunde taler samme sprog ret uafhængigt af geografi - selvom forskellige hundetyper måske taler forskelligt, jeg er ikke sikker på, om halfdan har sprog helt som en dingo f.eks. eller en ... afrikansk vildhund. eller sådan noget. Argh fik jeg lige listet en god ide ind så? Er der ikke noget der er det samme i nogenlunde hele verdenen?? Hvorfor tror jeg det, hvis der ikke er det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Argh fik jeg lige listet en god ide ind så? Er der ikke noget der er det samme i nogenlunde hele verdenen?? Hvorfor tror jeg det, hvis der ikke er det? jeg tør ikke sige, om noget er det samme. men jeg ved i hvert fald, at der også er store forskelle - min mor taler flydende tegnsprog Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Interessant spørgsmål. Forskere har fundet ud af at fugle synger med dialekt - hvorfor ikke hunde? Men jeg ved det ikke... Fuglene kan stadig tale sammen ganske som jeg kan tale med en fra Bornholm...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 Interessant spørgsmål. Forskere har fundet ud af at fugle synger med dialekt - hvorfor ikke hunde? Men jeg ved det ikke... Fuglene kan stadig tale sammen ganske som jeg kan tale med en fra Bornholm...... Ja, men du kan ikke tale med en, der taler swahili (går jeg ikke ud fra :blink:), så spørgsmålet er, hvor stor forskel der er på fugles dialekt - og hundes, hvis de også har en. Men mon ikke, der alligevel er forskel på hunde og fugle - jeg vil synes at fuglesang er noget mere ... hmmm ... nuanceret end hundens lyde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 Altså ifølge min nevø på 2 år er Duopnd en VOV VOV..... Men jeg syntes nu Dupond siger Vuv Vuv....... Måske er det med vestjysk dialekt???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts