Hop til indhold

vuf eller vov?

Gæst presaio
 Share

Recommended Posts

Gæst presaio

Er der forskel på om en hund siger vuf eller vov ? Og har landsdel eller land noget nogen indfyldelse på nuancen?

Havde en mindre (u)seriøs forleden dag om det. Hvor det endte lidt langt ude, eftersom Yuki fra Sverige, og vil derfor efter lang og uendt konklution, sige vov på en anden måde end en dansk hund vil gøre det!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe jeg forestiller mig nok lidt, at hundesprog er ala tegnsprog, sådan ret universelt. Men om en kineser-hund vil kunne forstå en nordisk hund, det ved jeg ikke rigtigt :hmm:

tegnsprog er ikke universelt :blink: men jeg tror nu, at hunde taler samme sprog ret uafhængigt af geografi - selvom forskellige hundetyper måske taler forskelligt, jeg er ikke sikker på, om halfdan har sprog helt som en dingo f.eks. eller en ... afrikansk vildhund. eller sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

tegnsprog er ikke universelt :blink: men jeg tror nu, at hunde taler samme sprog ret uafhængigt af geografi - selvom forskellige hundetyper måske taler forskelligt, jeg er ikke sikker på, om halfdan har sprog helt som en dingo f.eks. eller en ... afrikansk vildhund. eller sådan noget.

Argh fik jeg lige listet en god ide ind så?

Er der ikke noget der er det samme i nogenlunde hele verdenen?? Hvorfor tror jeg det, hvis der ikke er det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Interessant spørgsmål. Forskere har fundet ud af at fugle synger med dialekt - hvorfor ikke hunde? :-) Men jeg ved det ikke... Fuglene kan stadig tale sammen ganske som jeg kan tale med en fra Bornholm......:-)

Ja, men du kan ikke tale med en, der taler swahili (går jeg ikke ud fra :blink:), så spørgsmålet er, hvor stor forskel der er på fugles dialekt - og hundes, hvis de også har en.

Men mon ikke, der alligevel er forskel på hunde og fugle - jeg vil synes at fuglesang er noget mere ... hmmm ... nuanceret end hundens lyde :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites