Hop til indhold

tisser nå der kommer folk


Gæst berador
 Share

Recommended Posts

hej kender nogle som har en labrador. den gøre noget som jeg syntes er lidt mærkligt, den tisser af det jeg ville kalde glæde nå der kommer nogle. Alså vis man ikke ignorer den lidt i start skal man i gang med at tør tis op. Hvorfor gøre den det?

kan man få den til at stop? uden at ignore den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan huske noget lignende på fjernsynet. Hunden blev så glad og oppe at køre over gæster at den bl.a. tissede..mener faktisk det var på gæsternes sko :hmm:

 

Nå men - det de gjorde (såhut jeg hvisker) var at en MASSE mennesker kom forbi én for én og kom ind af døren uden at hilse på hunden og gik ud af terrassedøren og væk igen (ved ikke om det er muligt at gå ud af en anden dør hos jer? Men ellers måske bare at personen går en runde i lejligheden/huset og ud igen?) og gæsterne kom så med noget tid imellem sig. Tilsidst lærte hunden at der ikke skete noget fantastisk, når der kom folk forbi.

 

Mener egentlig bare det var nok til at lære hunden ikke at stresse op og tisse af glæde, når der kom gæster :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skyldes overflod i det parasympatiske nervesystem. Kort fortalt er det at sammenligne med når nogen får så stort et chok at alt giver slip - og de kommer til at tisse i bukserne.

 

Hunden er SÅ glad for besøg, at dens nervesystem flyder over, og den ikke længere kan holde styr på blæren.

 

I kan muligvis træne jer frem til en større "tolerance" overfor gæster, ved at øge "styrken" af det der giver overflod.

 

Men det er noget den vil vokse fra som den bliver ældre (syntes jeg så i et andet indlæg, at hvalpen næsten kun lige er flyttet ind hos jer?).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...