Hop til indhold

Byld på poterne og bider sig


Administrator
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Vi har et tilbagevendende problem igen i år, vores boerboel slikker og bider sig rigtig meget ved denne årstid, det er værst i perioden marts til august.

 

Vi har været til dyrlæge og han mener kato har allergi uden dog at kunne sige mere uden en grundig test til 5000.- og kan alligevel ikke garantere han finder årsagen. Da det er ret mange penge uden garanti vil vi høre om andre har samme "problem" og har fået svaret på hvad det kan være.

 

Vi har fået nogle piller, 4mg Medrol, og de kan holde 90% væk ca. men han stopper ikke helt med at bide sig.

 

Kato lider ikke under det, men får han ikke sine piller så bider han sig over det hele og mister pels i områder. Pillerne holder det umiddelbart nede til at det kun er på poterne det viser sig som noget som ligner en byld mellem tæerne (se billede herunder)

 

Er der nogen som ved hvad det kan være eller som ved hvad man kan gøre ved det?

 

 

kato_pote.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv haft en hund jeg fik testet og hun var allergisk overfor træpollen og græs men ikke nok til at man kunne vaccinere mod det, så det var vel penge ud af vinduet. Hendes symptomer var godt nok ikke så slemme som din hunds. Hvis ikke jeg vidste det var allergi havde jeg gættet på forunkulose (staveplade).

 

Jeg ved ikke hvor I bor henne men kan varmt anbefale at du konsulterer en dyrlæge der arbejder alternativt. Christine Elbæk i Hellerup og Bente Iversen, ellers er det Iwersen, i Værløse har begge hjulpet mig og mine hunde fantastisk i forbindelde med deres allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...